شیوه تنظیم پسورد تصویری برای ویندوز ۱۰

شیوه تنظیم پسورد تصویری برای ویندوز ۱۰
  • 1397/12/11
  • زهرا معبودی
  • 0

ویندوز ۱۰ از مدل های مختلف برای رمزگذاری استفاده می کند. این نشان می دهد که امنیت این روزها بیش از هر چیزی برای مایکروسافت اهمیت دارد. از جمله شیوه های رمزگذاری بر روی ویندوز ۱۰ می توان به مواردی همچون:

  1. پسورد اکانت مایکروسافت
  2. استفاده از پین کد
  3. Windows Hello
  4. قفل داینامیک
  5. دیوایس های متصل
  6. پسورد تصویری

اشاره داشت. در میان رمزگذاری های یاد شده امکان تنظیم پسورد تصویری از همه جدید تر است. قرار دادن پسورد تصویری برای تبلت خیلی مناسب است اما وقتی که حرف از باز کردن رمز ویندوز ۱۰ روی لپ تاپ و کامپیوتر می شود، کار با پسورد تصویری خیلی راحت تر صورت می گیرد.

البته شیوه تنظیم و بکار گیری پسورد تصویری در ویندوز ۱۰ نیز بسیار راحت است.

 

شیوه تنظیم پسورد تصویری در ویندوز ۱۰

برای تنظیم پسورد تصویری در ویندوز ۱۰ کافی است که به اپلیکیشن تنظیمات بروید و در موقعیتی که تنظیمات را مشاهده می کنید روی تب Sign-in Options کلیک کنید.

خوب است که قبل از وارد شدن به این بخش، عکس مورد نظر خود را که می خواهید به عنوان پسورد تصویری آن را انتخاب کنید، پیدا کرده و آماده کرده باشید.

نکته: عکسی که برای این منظور در نظر گرفته می شود نباید کوچک باشد، بلکه بهتر است که به اندازه صفحه نمایش تان باشد. هر چند عکس های کوچک، با کش امدن! فیت نمایشگر می شوند اما اگر عکس خیلی کوچک باشد مورد پسند ویندوز نیست و با کش آمدن کیفیت آن به هم می ریزد و برای این منظور قابل استفاده نخواهد بود.

زمانی که وارد بخش Sign-in Options شدید، آپشنی به نام Picture  را پیدا کنید. در زیر این بخش آیکون Add  واقع شده است. برای استفاده از این قابلیت لازم است که یا پسورد اکانت مایکروسافت خود را وارد کنید یا این که اگر از پسورد محلی یا پین استفاده می کنید آن را وارد کنید تا ادامه تنظیمات مربوط به پسورد تصویری در اختیارتان قرار بگیرد.

در این حالت خود ویندوز ۱۰ یک تصویر پیش فرض برای شما تنظیم می کند که البته اگر آن را جایگزین کنید و تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید بهتر است.

تنظیم پسورد تصویری برای ویندوز 10
وقتی که اولین گام برای تنظیم پسورد تصویری در ویندوز ۱۰ برمی دارید این عکس برای شما نماش و تنظیم خواهد شد.

برای این که این عکس را تغییر دهید به ساید بار سمت چپ نگاه کنید. یک دکمه در وسط صفحه وجود دارد که روی آن Choose picture نوشته شده است.

روی این گزینه کلیک کنید و اقدام به تغییر این آپشن نمایید. از این طریق می توانید عکس مورد نظر را انتخاب کنید و آن را بارها عوض کنید. وقتی که عکس مورد نظرتان را انتخاب کردید، کافی است که روی دکمه Use this picture کلیک کنید.

تنظیم پسورد تصویری برای ویندوز 10

پسورد تصویری دارای سه حرکت است که باید پشت سر هم انجام شوند.

وقتی که عکس مورد نظر را انتخاب کردید هنگام استفاده می توانید با کلیک کردن یا با کشیدن با انگشت روی تبلت خود، بخش هایی از عکس را بکشید تا سیستم متوجه شود شما می دانید که دارید عینا چه عکسی را دوباره نقاشی می کنید:

تنظیم پسورد تصویری برای ویندوز 10

دقت کنید که بعد از انجام این تنظیمات، شما می توانید پسورد تصویری خود را در اختیار داشته باشید. از این به بعد هنگام وارد شدن به ویندوز لازم است که این الگو ها را در یاد داشته باشید. اگر احیانا الگو های مورد نظر را فراموش کردید و یا به اشتباه بکار گرفتید جای نگرانی نیست چرا که می توانید به کمک سایر الگو ها و المان ها نظیر پین کد، دوباره رمز را باز کنید و وارد ویندوز خود شوید.

با توجه به این که این شیوه یک روش جدید رمزگذاری روی ویندوز ۱۰ است که هم روی لپ تاپ و پی سی و هم روی تبلت ها کاربرد دارد اما باید توجه داشته باشید که، این شیوه آن چنان که باید امن نیست. بنابراین بهتر است که استفاده از پسورد تصویری درست در جایی مورد استفاده قرار بگیرد که کاربر احساس می کند چنان که باید نیاز به امنیت ندارد.

نظر خود را در رابطه با این شیوه از رمزگذاری روی ویندوز ۱۰ به ما بگویید و بنویسید که شما از چه مدل رمزنگاری روی ویندوز استفاده می کنید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *