چطور تنها کامنت های روی اسناد WORD را چاپ کنیم؟

چطور تنها کامنت های روی اسناد WORD را چاپ کنیم؟
  • 1397/12/19
  • زهرا معبودی
  • 0

تصور کنید که شما و چند نفر دیگر همزمان با هم روی یک سند ورد در حال کار کردن هستید! مطمئنا هر کدام از این افراد در مورد بخشی که مسئولیت آن را بر عهده دارند، توضیحات اختصاصی دارند. معمولا افراد حرفه ای برای بیان این مسائل از بخش کامنت یا نوت گذاری روی فایل ورد استفاده می کنند. بدین صورت اگر مساله خاصی وجود داشته باشد، یک کامنت ایجاد می کنند که مجزا از سند ورد مورد نظر است اما در کنار آن به چشم می آید.

اگر شما کل سند را چاپ کنید، می توانید نوت ها را هم با سند اصلی چاپ کنید. اما در پاره ای از موارد، تنها نیاز ما این است که، فقط یادداشت ها و نوت ها و یا همان کامنت ها را چاپ کنیم. در چنین شرایطی باید چه کنیم!؟

به چه دلیل پرینت کامنت ها در ورد موضوعیت دارد؟

این یک موضوع کاملا شخصی است! شاید شما بخواهید یک نسخه چاپ شده از تغییرات و کارهایی که روی اسناد ایجاد کرده اید ( به طور گروهی ) داشته باشید و آن را بایگانی کنید.

شاید شما سند خود را چاپ کرده اید و می خواهید به کمک یک نسخه چاپ شده از توضیحات، موارد مورد نظر را بررسی کنید و در صورت لازم ویرایش های ثانویه را انجام دهید.

و یا شاید دلایل دیگر!

به طور کلی نرم افزار ورد دارای قابلیت های عالی برای چاپ است که از جمله این قابلیت ها می توان به امکان چاپ بخش های دلخواه و غیر متوالی ( سکشن ها ) در ورد اشاره داشت.

حالا شیوه چاپ کردن کامنت ها به تنهایی در ورد را به شما می آموزم:

 

شیوه پرینت کامنت در ورد!

برای شروع، سند وردی که می خواهید کامنت های آن را پرینت بگیرید ( فقط کامنت ها ! ) را باز کنید. بعد از این کار به منوی Review بروید. در این تب عبارت Show Markup را پیدا کنید و روی همین دکمه کلیک کنید

پرینت کامنت در ورد

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید این گزینه دارای یک مثلث باز شونده در سمت راست است. وقتی روی این دکمه کلیک می کنید، یک منو باز می شود. ابتدای زیر منو، عبارت Comments را مشاهده می کنید. اگر در کنار این گزینه تیک وجود دارد، کاری لازم نیست بکنید در غیر اینصورت با یک بار کلیک کردن روی Comments آن را تیک دار کنید:

پرینت کامنت در ورد
در این عکس Comments باید تیک دار باشد.

در مورد این بخش نکته جالبی لازم است بگویم و آن هم این که، شما در این بخش بجای این که بخواهید تمام کامنت ها را چاپ کنید می توانید تنها به چاپ کردن کامنت های خاصی از کاربران خاصی اقدام کنید. بدین صورت لازم است که گزینه Specific People را انتخاب کنید و در نهایت فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در غیر این صورت بگذارید تا کماکان تنظیمات روی All Reviewers باشد.

پرینت کامنت در ورد
در صورتی که بخواهید موفق به پرینت کامنت در ورد تنها برای افراد خاصی شوید ( نه تمام کامنت ها بلکه کامنت افراد خاص ) لازم است از طریق کادر کشیده شده اقدام کنید.

در ادامه به تب File بروید:

پرینت کامنت در ورد

وقتی که روی فایل کلیک می کنید، لیستی باز می شود که یکی از گزینه های آن پرینت است. در قسمت چپ از لیست باز شده روی Print کلیک کنید

Print

با کلیک بر این گزینه شروع به چاپ نکنید. کمی تنظیمات لازم داریم. با کلیک بر پرینت ( دکمه بالا ) یک سری تنظیمات ثانویه برای چاپ مشاهده می شود. از بخش Settings شما باید گزینه Print All Pages را انتخاب کنید.

پرینت کامنت در ورد

با کلیک بر این گزینه آپشن هایی نمایش داده می شود. در سکشن پایین بخش Document Info را مشاهده می کنید. به این قسمت بیایید و گزینه “List of Markup”  را انتخاب کنید و در نهایت روی Print Markup که در پایین قرار دارد کلیک کنید تا این گزینه انتخاب شود ( تیک دار شود ):

پرینت کامنت در ورد

بعد از انجام این کار، در بالای بخش Settings دکمه Print را مشاهده می کنید. در صورتی که تنظیمات مربوط به چاپگرتان انجام شده است روی این دکمه کلیک کنید تا عملیات پرینت کامنت در ورد به تنهایی انجام شود.

پرینت کامنت در ورد
برای چاپ نهایی و پرینت کامنت در ورد به تنهایی این دکمه را کلیک کنید

نظر خود را در رابطه با این آموزش با ما در میان بگذارید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *