۹ ویژگی برتر جیمیل نسبت به سایر سرویس های ایمیلی

۹ ویژگی برتر جیمیل نسبت به سایر سرویس های ایمیلی
  • 1398/1/12
  • زهرا معبودی
  • 0

جیمیل توسط گوگل بارها و بارها بروز رسانی شده و توانست در یک رقابت عالی گوی پیروزی را از چنگ یاهو برباید و هم اکنون در صدر سرویس های ایمیلی محبوب واقع شود. هر چند در طول سال شاهد بروز رسانی های متعدد جیمیل بوده ایم، اما  ویژگی که در بروز رسانی های اخیر جیمیل دیده ایم، موجب شده که بیش از هر سرویس ایمیلی دیگر به آن وابسته شویم.

اگر شما هم قصد انتخاب یک سرویس ارسال و دریافت ایمیل برای تمام عمرتان هستید، شاید با خواندن این مطلب و آشنایی با ویژگی برتر جیمیل، نظرتان برای انتخاب سایر سرویس ها عوض شود. پس با ما همراه باشید.

 

بررسی ۸ ویژگی برتر جیمیل در بروزرسانی های اخیر

امکان عملکرد سریع تک کلیکی برای قابلیت های مختلف

یکی از مهم ترین ویژگی های برتر جیمیل نسبت به سایر سرویس های ایمیلی قابلیت های تعاملی آن است. اگر شما مدیر یک کسب و کار بزرگ هم نباشید و صرفا برای ارسال و دریافت ایمیل های شخصی از جیمیل استفاده کنید، باز هم سرعت عمل، و سهولت استفاده از پنل ایمیل تان برایتان اهمیت دارد. درست به همین دلیل گوگل در بروزرسانی اخیر جیمیل کاری کرده که شما تنها با قرار دادن ماوس روی ایمیلی خاص، می توانید آیکون های تعاملی مختلفی را ببینید.

ویژگی برتر جیمیل

این آیکون ها که شماری از آن را در لیست بالا مشاهده می کنید، در حقیقت به شما کمک  می کند که تنها با یک کلیک به هدف دلخواه تان برسید.

با کمک این آیکون ها می توانید تنها با یک کلیک:

  1. ایمیلی را حذف کنید
  2. ایمیل ها را آرشیو کنید
  3. آن ها را یادآوری کنید
  4. ایمیل ها را در حالت unread تنظیم کنید
  5. و غیره

 

فعال کردن قابلیت یادآوری یا Snooze برای ایمیل های دلخواه

اگر شما از آن دسته افراد پر مشغله هستید که بخش اعظمی از کارهایتان در جیمیل می گذرد و نامه ها و ایمیل هایی که برایتان می رسد برایتان اهمیت دارد، قابلیت Snooze یا یاد آور ساز یک گزینه مهم برای شماست. من در طول روز شمار زیادی ایمیل دارم، که باید به همه آن ها پاسخ دهم اما برخی از این ایمیل ها بعد از خواندن نیاز به کمی فرصت دارند تا پاسخ مناسب را برای آن ها ارسال کنم.

خوشبختانه قابلیت Snooze به عنوان یک ویژگی برتر جیمیل به من کمک کرده که این ایمیل ها را برای یاد آوری در ساعت مشخص بعدی، تنظیم کنم و پاسخ هیچ ایمیلی را از قلم نیندازم!

این کار خوشبختانه نیاز به هیچ گونه افزونه اضافی ندارد و به راحتی به کمک قابلیت های خود جیمیل در اخرین بروز رسانی ها در دسترس قرار گرفته است.

ویژگی برتر جیمیل

شیوه تنظیم یادآور برای ایمیل بسیار ساده است. شما با انتخاب ایمیل مورد نظر، روی آیکون نمایانگر ساعت کلیک می کنید و بعد تایم های از پیش آماده ای مطابق عکس بالا به شما نمایش داده می شود که می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. در نهایت، اگر این تایم ها نظر شما را جلب نکرد یا احساس کردید زمان مناسبی برای یاد آوری ایمیل مورد نظر نیستند به کمک آپشن آخر یعنی pick date&time می توانید یک تاریخ و ساعت دلخواه را برای یادآوری ایمیل مورد نظر انتخاب کنید.

 

تلنگر لطیف جیمیل برای توجه به برخی ایمیل ها

قابلیتی که در بخش پیش در مورد آن صحبت کردیم، در مورد یادآور سازی ایمیل ها بود. اما گاهی ما فراموش می کنیم که به برخی ایمیل ها سر بزنیم! یکی از مهم ترین قابلیت هایی که اخیرا در جیمیل دیده شده تلنگر ساده ای است که با یک نوشته کوچک به شما زده می شود و ان هم این است، جیمیل با درک اهمیت برخی ایمیل ها به شما هشدار می دهد که ” کاربر محترم! ایمیل مورد نظر چند روزی است که دریافت شده! قصد بررسی آن را نداری؟ ” البته این تفسیری شخصی از این قابلیت جیمیل است که تصویر ان را در زیر مشاهده می کنید:

ویژگی برتر جیمیل

این قابلیت نیز یک یادآور بصری است که با رنگی خاص به شما می گوید که هر ایمیل چند روز است که رسیده است و نیاز به توجه شما دارد.

البته بسیاری از افراد این قابلیت را دوست ندارند. به هر حال از آن جا که بعد از بروز رسانی به طور اتوماتیک فعال شده است شما می توانید ان را در مسیر Settings > General تحت کنترل خود درآورید و آن را غیرفعال کنید.

 

تکمیل اتوماتیک جملات به طور هوشمندانه توسط جیمیل

وقتی که در حال پاسخ دادن به ایمیلی هستید جیمیل این را درک می کند و کمک می کند که بتوانید سریع تر پاسخ خود را تکمیل کنید. در حقیقت جیمیل حدس می زند که می خواهید چه پاسخی ارائه کنید به همین دلیل آن را برای شما نمایش می دهد تا نیاز به تایپ کردن نداشته باشید:

یک ویژگی بسیار خوب دیگر از جیمیل این است که با توجه به نوع جملات، که فرد در ایمیل خود می نویسد، می تواند تشخیص دهد که مخاطب ممکن است چه پاسخی دهد و آن ها را در قالب پاسخ های هوشمندانه از قبل آماده در اختیار کاربر قرار می دهد.

این ویژگی که smart reply نام دارد در حقیقت پاسخی هوشمندانه است، به صورت زیر در ایمیل گنجانده می شود:

پاسخ هوشمندانه ویژگی برتر جیمیل

این جملات بر اساس متن دریافتی تنظیم می شود و برای هر ایمیل متفاوت خواهد بود. در این حالت شما لازم نیست که دکمه reply را بزنید بلکه با لمس یکی از این پاسخ های هوشمندانه، پاسخ به صورت آماده در ریپلای قرار می گیرد.

از امتیازهای جالبی که من در این قابلیت دیده ام این است که، اگر حتی متن دریافتی ایمیل فارسی باشد، پاسخ های هوشمندانه نیز در انتهای آن قرار می گیرد و هیچ محدودیتی در زبان نوشتاری ایمیل اصلی برای تنظیم خود کار ریپلای هوشمند وجود ندارد.

 

ارسال ایمیل های محرمانه خود تخریب با قابلیت Confidential Mode

Confidential Mode یا حالت محرمانه یکی از ویژگی های تازه بروز رسانی شده جیمیل است که کمک می کند ایمیل های محرمانه ای بسازید و برای آن زمان تخریب تنظیم کنید. در حقیقت سرویس های ایمیلی برای ارسال برخی اطلاعات محرمانه نیستند اما Confidential Mode می تواند شرایط را کمی بهتر جلوه دهد.

ارسال ایمیل های خود تخریب و محرمانه ویژگی برتر جیمیل

بعد از این که پیام ها را ارسال کردید، کاربر فقط می تواند در زمان مشخص شده و تاریخ معین آن محتوا را ببیند و بعد از اتمام زمان مورد نظر تخریب صورت می گیرد.

از امتیازهای این قابلیت این است که بر خلاف سایر ایمیل هایی که ارسال و دریافت می شوند، این گونه ایمیل ها که حالت محرمانه تری دارند روی سرور گوگل ذخیره می شوند. هر چند کاربر می تواند با اسکرین شات گرفتن یا موارد اینچنینی از برخی ایمیل ها سو استفاده کند اما باز هم خودتخریب بودن ایمیل ها کمک می کند که امنیت بیشتری نسبت به سایر روش های ارسال ایمیل داشته باشند.

 

ساید بار بازشونده برای دسترسی سریع

یکی از بروز رسانی هایی که بیش از سایر المان های بروز شده در جیمیل به چشم می آید پانل کناری است که یک سری دسترسی های سریع را به کاربر می دهد.

ویژگی برتر جیمیل

هر چند به طور پیش فرض در این بخش تقویم و لیست کارها و برنامه ریزی ها نمایش داده می شود اما می توانید به آن اپلیکیشن های شخص ثالث دیگری اضافه کنید نظیر ترلو!  مثلا می توانید Google Contacts نیز بدان اضافه کنید.

 

پشتیبانی آفلاین برای استفاده از جیمیل بدون وجود اینترنت

این روزها هر چند دسترسی به اینترنت در همه جا فراهم است اما باید فکر روز مبادا بود! یکی از قابلیت های جیمیل این است که به کاربران اجازه می دهد تا در شرایط بدون اینترنت نیز از ایمیل ها دیدن کنند و آن ها را بخوانند.

ویژگی برتر جیمیل

البته برای این که بتوانید این قابلیت را در اختیار داشته باشید باید ابتدا به بخش تنظیمات جیمیل بروید و از تب آفلاین، گزینه Enable Offline Mail را فعال کنید.

نکته مهم تری که باید در این باره بدانید این است که، قابلیت آفلاین جیمیل صرفا روی گوگل کروم کار می کند و بر روی سایر مرورگر ها کارایی ندارد.

 

دریافت نوتیفی برای ایمیل های دلخواه

این که روزانه اینباکس شما پر از انواع ایمیل می شود کاملا طبیعی است. این ایمیل ها ممکن است به صورت تبلیغاتی، خبرنامه ها، ایمیل های مهم و شخصی باشند.

اما دریافت نوتیفی برای تمام این ایمیل ها ممکن است حالتان را خراب کند.

خوشبختانه جیمیل کاری کرده که شما می توانید صرفا برای یک سری از آدرس ها نوتیفی دریافت کنید.

با کمک بخش تنظیمات می توانید مشخص کنید که این نوتیفی ها برای نسخه دسکتاپ و موبایل ( دلخواه ) تنظیم شود.

 

امکان تنظیم حالت تاریک و تم تاریک در جیمیل

یکی دیگر از قابلیت های عالی جیمیل که مورد استقبال کاربران واقع شده است، تنظیم حالت تاریک برای جیمیل است. این حالت به صورت استاندارد و یا به صورت شخصی سازی شده به شما کمک می کند تا چشمتان را از آسیب در هنگام استفاده شبانه، حفظ کنید.

ویژگی جالب تر این که، شما می توانید حتی با کمک عکس های روشن، و شفاف تم تیره درست کنید. برای دریافت آموزش کامل پیرامون استفاده از تم تاریک و حالت تاریک (  dark mode ) در جیمیل می توانید مقاله ای با همین عنوان را بخوانید.

آیا در رابطه با این مطلب سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *