چطور با پاورپوینت بروشور درست کنیم و به درستی چاپ کنیم؟

چطور با پاورپوینت بروشور درست کنیم و به درستی چاپ کنیم؟
  • 1398/2/10
  • زهرا معبودی
  • 1

از آن جا که پاورپوینت بیشترین مورد استفاده اش، در مورد درست کردن فایل های ارائه و اسلاید هایی است که به طور حرفه ای و آماتور برای ارائه استفاده می شود، ممکن است تعجب بر انگیز باشد که می توان اقدام به طراحی بروشور در پاورپوینت نمود!

در پاورپوینت تمپلت های tri-fold متفاوتی وجود دارد که به کمک آن ها می توانید یک سری بروشورهای گرافیکی زیبا در نظم کامل ایجاد کنید و حتی همزمان آن ها را پرینت بگیرید!

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

اگر برای طراحی بروشور تنها از ابزارهایی مثل پابلیشر و نظیر آن استفاده کرده اید و طرح های آن شما را خسته کرده است می توانید همین حالا برای طراحی بروشور در پاورپوینت برنامه ریزی کنید و از اینجا، شمار زیادی تمپلت های طراحی بروشور در پاورپوینت را دانلود کنید.

به منظور طراحی بروشور در پاورپوینت، سایت مورد نظر را باز کنید و دسته بندی های آن را ببینید و یکی از بروشورها را که طرح آن می پسندید را باز کنید و آن را دانلود کنید. بعد از دانلود کردن آن را باز کنید تا در پاورپوینت نمایش داده شود. این بروشورها به صورت دو ساید، ( دو طرفه ) که هر طرف ۳ سکشن دارد نمایش داده می شود. چیزی مثل عکس زیر:

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

تمپلت ها شامل عکس و متن و جعبه های متنی هستند. برای یک بروشور شما به چیزی جز این دو گزینه نیاز ندارید. البته می توانید تغییرات لازم را مطابق با آن چه که می خواهید در این تمپلت ها ایجاد کنید اما هر چه که لازم داشته باشید حتی کاتر ساید ها در این تمپلت ها فراهم است. کافی است شما بدانید می خواهید چه اضافه کنید و با یک ویرایش ساده، مطالب را جایگزین کنید.

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید ما یک بخش از ساید شماره ۱ را به سه قسمت تقسیم کرده ایم تا در مورد هر کدام توضیح دهیم.

  • گزینه ۱: هدر و عنوان است
  • گزینه ۲: متن
  • گزینه ۳: عکس

شما می توانید این سه مورد را ویرایش کنید و خودتان در جایگاه آن ها موارد دلخواه را قرار دهید.

به منظور جایگزین کردن عکس در این تمپلت ها، کافی است که ابتدا عکس را انتخاب کنید و بعد روی آن راست کلیک کرده و گزینه Change Picture را پیدا کرده و انتخاب کنید.

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

وقتی که روی این آپشن کلیک کنید، می توانید منبع های مختلف برای ورود عکس جدید را مشاهده کنید:

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

می خواهید عکس مورد نظر از کدام کانال به داخل پاورپوینت فراخوانی کنید و با عکس مورد نظر جایگزین کنید؟ روی همان کلیک کنید.

مثلا اگر می خواهید از روی لپ تاپ خود یک عکس را به پاورپوینت فراخوانی کنید گزینه FROM a file را انتخاب کنید. بعد از این که عکس مورد نظر را انتخاب کردید در جایگاه عکس قبلی قرار می گیرد:

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

بدین ترتیب اگر زوایای عکس مشکل دارد می توانید به راحتی، آن را تغییر دهید تا عکس در قابلب بروشور بگنجد.

همین کارها را برای متن های داخل بروشور انجام دهید.

وقتی که تهیه و تنظیم بروشور در پاورپوینت به انتها رسید نوبت به آن می رسد که آن را چاپ کنید.

بدین منظور باید به منوی File بروید:

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

با ورود به این بخش، یک ساید بار در سمت چپ نمایش داده می شود که Print یک گزینه از آن است روی این آپشن کلیک کنید.

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

در قسمت Settings گزینه های مختلفی را مشاهده می کنید. اطمینان حاصل کنید که شیوه چاپ روی Print on Both Sides تنظیم شده باشد.

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

بعد از انجام این تنظیمات مشخص کنید که می خواهید چند تا از این صفحات چاپ شود. مثلا ما تنظیمات را روی ۱۰۰ قرار دادیم. البته باید ۱۰۰ کاغذ نیز در چاپگر باشد:

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

در نهایت روی آیکون چاپگر کلیک کنید تا عملیات چاپ یکی پس از دیگری انجام شود.

شیوه طراحی بروشور در پاورپوینت

وقتی که بروشور مورد نظر چاپ شد می توانید به سادگی، خطوط بین بخش ها را مشاهده کنید. دقت کنید که بروشورها باید از این محل به طور دقیق تا شوند تا دقیقا روی یک دیگر بیفتند.

زمانی که در حال نوشتن بر روی بخش ها و ساید ها هستید، توجه کنید که هر کدام از ساید ها و بخش های آن کدام جایگاه از بروشور شما شکل خواهند داد.

مثلا برای این مثال

در ساید ۱، اولین گزینه از سمت چپ به عنوان صفحه اول و رویی بروشور را به خود اختصاص خواهد داد.

در ساید ۲ اولین گزینه از سمت راست، صفحه داخلی و اولین صفحه می باشد که بروشور شما و محتویات اصلی از آن جا آغاز خواهند شد.

پس از تنظیمات، به طور تستی یکی دو مورد را چاپ کنید تا مطمئن شوید که همه چیز منظم است.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام ممنون . بسیار مفید بود .یک سوال : ایا با یک مرحله پرینت هر دو ساید بروشور چاپ می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *