چطور ارور No SIM Card Detected را در اندروید حل کنم؟

چطور ارور No SIM Card Detected را در اندروید حل کنم؟
  • 1398/2/18
  • زهرا معبودی
  • 0

ارور No SIM Card Detected یکی از جمله ارورهایی است که معمولا روی گوشی های اندرویدی دیده می شود و می تواند اعصاب شما را حسابی به هم بریزد. در حقیقت وقتی این ارور دیده می شود، سیم کارت شما توسط گوشی شناسایی نمی شود و هیچ گونه امکات تماس ورودی و خروجی نخواهید داشت تا این که این ارور را درست کنید.

ارور No SIM Card Detected چرا رخ می دهد؟

معمولا دلایل مختلفی وجود دارد که ارور No SIM Card Detected یا ارور عدم شناسایی سیم کارت روی گوشی شما دیده شود. گاهی واقعا هنگام قرار دادن سیم کارت روی گوشی، به اشتباه سیم کارت را در جای خود قرار می دهید یا موارد اینچنینی که به خطای انسانی ارتباط دارد. اما گاهی واقعا مدت ها سیم کارت روی گوشی بوده و از آن استفاده می شده اما بعد از مدتی ارور No SIM Card Detected دیده می شود. این دلیلی ندارد جز اختلالات نرم افزاری که ما سعی داریم در این مقاله به حل آن بپردازیم.

چطور ارور No SIM Card Detected را رفع کنیم؟

برای رفع کردن ارور No SIM Card Detected راه حل های مختلفی وجود دارد که از ابتدایی ترین حالت به شما آن ها را خواهیم آموخت.

 

گوشی خود را ریستارت کنید

وقتی که حدس می زنید علت بروز مشکل و خطای No SIM Card Detected چیزی جز اختلالات نرم افزاری نیست، می توانید یک بار گوشی را ریستارت کنید.

برای این کار، دکمه پاور را بگیرید و از پنجره پاپ آپی که نمایش داده می شود گزینه Restart را انتخاب کنید. با این کار گوشی شما ریستارت می شود و بعد از روشن شدن دوباره می توانید وضعیت سیم کارت را بررسی کنید.

اگر گوشی شما قابلیت ریستارت ندارد می توانید آن را خاموش کنید و به مدت ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.

یکی دیگر از راه حل های ساده در نسخه های جدید تر Android این است که ببینیم سیم کارتی که روی گوشی است واقعا روشن است؟  برای انجام این کار، به مسیر Settings -> Network & Internet -> SIM cards بروید.

حل مشکل پیغام No SIM Card Detected در اندروید

در این قسمت می توانید سیم کارت خود را مشاهده کنید. اگر تاگل جلوی این سیم کارت خاموش است آن را لمس کنید و بکشید تا روشن شود و ON گردد. حالا باز می توانید وضعیت سیم کارت و شبکه را تست کنید.

 

تنظیمات Network Mode را به AUTO تبدیل کنید

تنظیم  network mode به حالت auto  نیز یکی دیگر از راه حل هایی است که کمک می کند پیغام No SIM Card Detected را حل کنید. برای انجام این تنظیمات به مسیر Settings -> Mobile Networks -> Network Mode بروید. در این جا حالت تنظیمات را به LTE/WCDMA/GSM تبدیل کنید.

حل مشکل پیغام No SIM Card Detected در اندروید

اپراتور صحیح را انتخاب کنید

اگر اپراتور شبکه ای که با آن هستید، چیزی نیست که در تنظیمات دستگاه Android شما انتخاب شده است، قطعا خطای تشخیص سیم کارت را دریافت خواهید کرد.

برای این که اطمینان کنید که تنظیمات با چیزی که استفاده می کنید هماهنگ است به مسیر Settings -> Mobile Networks -> Network Operators -> Search Networks بروید.

وقتی که گوشی شما جستجو را انجام داد و به مسیر درست هدایت شدید، ( مطابق عکس زیر ) روی اپراتور خود کلیک کنید:

راه حل خطای تشخیص سیم کارت

و تنظیمات را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تغییر دهید.

 

تنظیمات APN را به صورت دستی انجام دهید

اگر دو روش بالا برای تان جوابگو نبود، ممکن است سیم کارت شما به طور کامل ارتباط با شبکه ای که قرار است به آن وصل شود را از دست داده باشد. اگر این اتفاق افتاد، ممکن است لازم باشد که تنظیمات APN اپراتور شبکه خود را به صورت دستی وارد کنید.

اگر شما کاربر جدیدترین نسخه اندروید تا این لحظه یعنی ۹٫۰ Pie هستید، می توانید به مسیر Settings -> Network & Internet -> Mobile network -> Advanced -> Access point names, بروید و بعد روی علامت + در سمت راست و بالا کلیک کنید.

راه حل خطای تشخیص سیم کارت

در این مرحله شما باید با ارائه دهنده شبکه خود تماس بگیرید تا تنظیمات APN لازم را برای وارد کردن به اینجا دریافت کنید، یا به صورت آنلاین این موضوع را بررسی کنید.

باتری و سیم کارت را خارج کنید

یکی دیگر از شیوه هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید این خطا را رفع کنید، این است که با احتیاط کامل سیم کارت و باتری را جدا کنید. توجه کنید که برای این کار باید مطمئن باشید که ابتدا گوشی را خاموش کرده اید و حدود یک دقیقه صبر کرده اید و بعد این عملیات را انجام داده اید.

بعد از این که باتری و سیم را جدا کردید باز هم یک دقیقه صبر کنید و دوباره آن ها را سر جای خود بگذارید. ممکن است سیم کارت شما نیاز به قطعه ای کوچک نظیر کاغذ یا هر چیزی داشته باشد تا آن را محکم در جایش نگهدارید. به هر حال بعد از این که سیم کارت را سر جایش گذاشتید و پشت گوشی را بستید، باز هم دقیقه ای صبر کنید و آن را روشن کنید.

 

با حالت امن یا Safe mode وارد گوشی شوید

همانطور که گفتیم یکی از علت های  خطای تشخیص سیم کارت نرم افزار ها هستند. همیشه همه نرم افزارها مفید نیستند. گاهی برخی حتی تا پای عدم تایید سخت افزاری نیز کشیده می شوند.

حالت امن در حقیقت حالتی است که گوشی شما در آن بدون در نظر گرفتن نرم افزارهایی که نصب کرده اید ( سوای نرم افزارهای بومی روی گوشی که از ابتدا نصب بوده اند )، عمل می کند.

اگر مشکل شما در  خطای تشخیص سیم کارت وجود یک نرم افزار باشد، در حالت سیف مود، می توانید سیم کارت را مشاهده کنید که به درستی کار می کند.

در غیر اینصورت مساله نرم افزاری نیست.

 

از حالت پرواز و هواپیما برای رفع  خطای تشخیص سیم کارت استفاده کنید

یکی دیگر از شیوه هایی که موجب شده، کاربران در  خطای تشخیص سیم کارت و حل آن موفق عمل کنند این است که از حالت پرواز و یا هواپیما در گوشی خود استفاده کرده اند.

 خطای تشخیص سیم کارت

برای این کار، نوتیفی سنتر گوشی خود را باز کنید تا علامت هواپیما را ببیند. روی آن تپ کنید تا فعال شود. در این حالت تمام شبکه های روی گوشی قطع می شوند.

بعد از این که شبکه ها خاموش شدند به مدت چند ثانیه صبر کنید و دوباره آن را فعال کنید. در این حالت اگر مشکل اختلال در پیدا کردن شبکه باشد، گوشی سریع با جستجوهایی که انجام می دهد، شبکه را پیدا کرده و سیم کارت دوباره فعال می شود.

 

حل مشکل خطای تشخیص سیم کارت با پاک کردن کش گوشی!

برای حل خطای تشخیص سیم کارت پاک کردن کش گوشی یک روش ساده و معمولا کارآمد است. برای این کار به مسیر Settings -> Storage -> Internal Storage -> Cached Data بروید.

حل مشکل خطای تشخیص سیم کارت با پاک کردن کش گوشی!

وقتی که روی این گزینه آخر تپ می کنید، دستورالعملی نمایش داده می شود که شامل Delete می شود. روی آن ضربه بزنید و کش را کاملا پاک کنید و در صورت نیاز یک بار گوشی را ریستارت کنید تا تنظیمات جدید اعمال شوند.

بعد دوباره خطای تشخیص سیم کارت را بررسی کنید.

 

به کمک این راه حل ها به راحتی می توان مساله خطای تشخیص سیم کارت را حل کرد اما اگر با این راهکار ها موفق به حل این معضل نشدید توصیه داریم که حتما به نمایندگی معتبری مراجعه کنید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *