چطور ریز عکس ها یا Thumbnails را در پاورپوینت نمایش، پنهان یا تغییر اندازه دهیم؟

چطور ریز عکس ها یا Thumbnails را در پاورپوینت نمایش، پنهان یا تغییر اندازه دهیم؟
  • 1398/2/28
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که یک فایل پاورپوینت را باز می کنید ریزعکس های آن در سمت چپ نمایش داده می شوند. نرم افزار آفیس و پاورپوینت از این مجموعه به شما کمک می کند که این ریز عکس ها را پنهان کنید و آن ها را تغییر اندازه دهید و ویوی محیط کاری تان را به خواست خود تغییر دهید.

اهمیت دستکاری ریز عکس ها در پاورپوینت چیست؟

لب کلام این است که هر کس سلیقه ای دارد! برخی دوست دارند هنگام کار کردن روی تک تک اسلاید ها در پاورپوینت محیطی تمیز در دسترس داشته باشند و کار خود را این گونه انجام دهند. آن ها نیاز ندارند تا ریزعکس های بزرگ و کاملا خوانا داشته باشند چرا که کاری با این ریز عکس ها ندارند. از طرفی برخی به طور کلی این بخش را مزاحم برای تمرکز خود می دانند. به هر حال کوچک کردن ریز عکس ها و یا پنهان کردن آن ها به راحتی قابل انجام است.

 

چطور موفق به دستکاری ریز عکس ها در پاور پوینت شویم؟

برای این که موفق به دستکاری ریز عکس ها در پاورپوینت شوید، لازم است که فایل مورد نظرتان را در حالت Normal باز کرده باشید معمولا پاورپوینت به طور پیش فرض روی این حالت قرار دارد مگر این که پیش از این حالت آن را تغییر داده باشید.

برای اطمینان از این مورد، به تب view بروید و از آن جا Normal را انتخاب کنید:

دستکاری ریز عکس ها در پاور پوینت

این حالت ویوی اسلاید ها را به حالتی می برد که ریز عکس ها در سمت چپ نمایش داده شوند:

دستکاری ریز عکس ها در پاور پوینت

برای تغییر سایز ریز عکس ها در پاورپوینت چکار کنیم؟

فکر می کنیم هدف شما از دستکاری ریز عکس ها در پاورپوینت ابتدا تغییر سایز آن هاست. وقتی که در این حالت از نمایش قرار می گیرید، جداساز یا اسپلیتر را مشاهده می کنید. ماوس را روی ان قرار دهید و با کیشیدن به سمت چپ یا راست، اندازه ریز عکس ها در پاورپوینت را تغییر دهید.

به همین ترتیب می توانید اندازه را تا جایی که ممکن است کم تر کنید. اما اگر این روال را ادامه دهید به جایی می رسید که هیچ ریز عکسی نمایش داده نخواهد شد.

وقتی که این کار را انجام دهید دیگر هیچ ریز عکسی نمایش داده نمی شود و پنل کاری تان گسترده تر می شود. اما این بدین معنی نیست که ریز عکس ها در پاورپوینت یا Thumbnails به طور کلی برای همیشه پنهان شده باشد. می توانید این بار با کمک همین پانل سمت چپ ریز عکس ها را نمایش دهید.

 

شیوه نمایش مجدد ریز عکس ها در پاورپوینت بعد از پنهان کردن آن ها

برای این کار، در سمت چپ دقیقا همانجایی که ریز عکس ها وجود داشتند عبارت Thumbnails را مشاهده می کنید، در کنار این عبارت یک فلش قرار دارد. روی آن کلیک کنید و با همان اسپلیتر، می توانید دوباره سایز ریز عکس ها را تغییر دهید تا به مقدار دلخواه تان تبدیل شود.

و دوباره به طریق زیر اندازه آن ها را تغییر دهید:

یک روش دیگر برای تغییر اندازه ریزعکس ها در پاورپوینت این است که ماوس خود را روی پنجره پیش نمایش ریز عکس ها قرار دهید و با گرفتن کنترل، و با کمک اسکرولر ماوس آن ها را بزرگ و کوچک کنید. البته با این روش نمی توانید آن ها را پنهان کنید.

 

روش تغییر حالت نمایش پیشفرض پاورپوینت

اگر شیوه کاری شما طوری است که هنگام کار کردن روی پاورپوینت لازم است که مدام این ریز عکس ها را پنهان کنید می توانید برای همیشه، این ریز عکس ها را پنهان کنید به طوری که نیازی نباشد خودتان هر بار ماوس را بکار گیرید و پنل آن ها را کوچک و بزرگ و پنهان و آشکار کنید.

برای این موضوع:

به بالای فایل پاورپوینت خود بروید و از آن جا منوی File را انتخاب کنید. در انتهای ساید بار مشکی رنگی که در سمت چپ نمایش داده می شود گزینه Options را دیده و آن را کلیک کنید:

دستکاری ریز عکس ها در پاور پوینت

وقتی که روی این آپشن کلیک می کنید، پنجره PowerPoint Options نمایش داده می شود. در این حالت روی Advanced. کلیک کنید

دستکاری ریز عکس ها در پاور پوینت

با این کار پنلی باز می شود که بخش های مختلفی دارد. بنابراین باید پنل Display را با کمی اسکرول کردن به سمت پایین پیدا کنید. در این بخش آپشن Open all documents using this view را مشاهده می کنید. در مقابل آن یک منوی بازشونده را مشاهده می کنید. روی آن کلیک کنید»

دستکاری ریز عکس ها در پاور پوینت

وقتی که این زیر منو را باز می کنید، انواع حالت هایی را مشاهده می کنید که در آن، ریز عکس ها نمایش داده نمی شوند. هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید و در نهایت ok را بزنید:

دستکاری ریز عکس ها در پاور پوینت

با این کار، و ok  کردن، بعد از این که هر بار پاورپوینت را باز می کنید، به راحتی می توانید حالت جدید را هر بار مشاهده کنید.

آیا در این باره تجربه یا سوال دارید؟ نظر خود را در بخش نظرات بنویسید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *