۱۵ پلاگین سئو وردپرس برای سبقت گرفتن از رقبا در گوگل

۱۵ پلاگین سئو وردپرس برای سبقت گرفتن از رقبا در گوگل
  • 1398/3/4
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید سئو یکی از شیوه های بازاریابی است که به عبارتی بازاریابی از طریق موتور جستجو نیز به شمار می آید. در حقیقت بازاریابی از طریق موتور جستجو ( sem ) و بهینه سازی سایت seo دو چیزی هستند که دوشادوش هم به هم ارتباط دارند.

اهالی وردپرس از پرشانس ترین افرادی هستند که می خواهند برای سئو تلاش کنند چرا که از جهات مختلف نظیر بستر وردپرس، و پلاگین ها، همه و همه فرد فرصت هایی دارد تا بتواند نمایشی بهتر از سئو سایت خود داشته باشد.

پلاگین سئو وردپرس چیست؟

پلاگین سئو وردپرس در حقیقت پلاگین ها و افزونه هایی هستند ( برنامه های کوچک که کارهایی خاص می کنند ) که روی وردپرس نصب می شوند و به کمک قابلیت هایی که دارند به سایت ارزش هایی می افزایند تا بتواند در رتبه بندی سایت، به جای خوبی برسد.

هر چند قضیه رنکینگ همچون سال های اخیر نیست اما همه مدیران بازاریابی و سئو کار ها به این فکر می کنند که بتوانند برای کلمات کلیدی هدف خود، به صفحه اول گوگل راه یابند.

هر چند این کار نیاز به هزینه و زمان دارد اما پلاگین سئو وردپرس می تواند دست راست شما باشد و به شما در این باره کمک کنند.

در ادامه به معرفی چند پلاگین سئو وردپرس می پردازیم و به شما می گوییم که با نصب هر کدام روی سایت وردپرسی تان، چه چیزهایی عایدتان خواهد شد.

 

پلاگین سئو وردپرس برای افزایش سرعت سایت: a3 Lazy Load

یکی از المان های مهم در مورد سئوی سایت که به طور مستقیم و غیر مستقیم روی سئو سایت اثر می گذارد فاکتور سرعت لود صفحات سایت است. هر چه سایت شما سریع تر لود شود، روی سئوی شما تاثیر مثبت تری خواهد گذاشت. برای این منظور، افزونه ای به نام  a3 Lazy Load به شما معرفی می کنیم که می تواند سرعت لود سایت شما را افزایش دهد. در حقیقت برای این کار افزونه های مختلفی تا کنون ارائه شده که این افزونه یکی از بهترین های افزایش سرعت لود سایت است.

خوشبختانه نصب و راه اندازی a3 Lazy Load بسیار ساده است. توصیه اکید داریم که سایت های سنگین و وب سایت هایی که از صفحات پر محتوا ( نظیر عکس و متن و صوت و غیره ) برخوردارند این افزونه و پلاگین سئو وردپرس را نصب کنند.

پلاگین سئو وردپرس برای افزایش سرعت سایت: a3 Lazy Load

وقتی که افزونه نصب شد، مدیر می تواند تنظیمات لازم برای نمایش المان های سایت را ایجاد کند.

صفحات سنگین معمولا بلند بالا هستند، و کاربر با اسکرول کردن به پایین صفحات را مرور می کند. این افزونه کمک می کند تا سایت زمانی دستور لود شدن را بدهد که فرد به قسمت مورد نظر اسکرول کرده است. در چنین شرایطی سرعت لود افزایش می یابد و تا فرد و کاربر تمایل به دیدن بخش های پاینی نداشته باشند از لود شدن خبری نیست. این ویژگی به حفظ منابع سایت نیز کمک می کند.

برای دانلود این افزونه کلیک کنید

 

سئو محتوا برای گوگل با All in One SEO Pack

All in One SEO Pack یکی از مشهور ترین پلاگین سئو وردپرس است که معمولا وب سایت های تجارت الکترونیک از آن استفاده می کنند.

به کمک این افزونه می توان متاتگ های موثر نوشت. در صورتی که متن شما تغییر کند، روی گوگل نیز تاثیر آن مشاهده خواهید کرد.

سئو محتوا برای گوگل با All in One SEO Pack

معمولا برای نوشتن متاتگ های اختصاصی برای لینک ها و استفاده از کلمات کانونی و ایجاد عنوان سئو، ( قابل نمایش در موتور جستجو و متمایز از عنوان نمایش داده شده در سایت ) از این پلاگین استفاده می شود.

برای استفاده از این افزونه کلیک کنید.

 

افزونه امنیتی سایت های وردپرسی All in One WP Security and Firewall

All in One WP Security and Firewall یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس است که روی مقوله امنیت و فایروال کار می کند.

افزونه امنیتی سایت های وردپرسی

با نصب این افزونه توصیه های امنیتی برای بهبود وضعیت امنیت سایت و کاربران به مدیر توصیه می شود. از جمله دستاورد های این افزونه امنیت ورود کاربر، امنیت ثبت نام کاربر، امنیت پایگاه داده و غیره می باشد که همه به طور غیر مستقیم روی سئو سایت تاثیر مثبت خواهد گذاشت

برای استفاده از این افزونه کلیک کنید.

 

پلاگین سئو وردپرس برای چک کردن لینک های خراب و شکسته

لینک های خراب و شکسته و یا اصطلاحا بروکن لینک از جمله مهم ترین چیزهایی هستند که می توانند سئو سایت شما را کاهش دهند.

پلاگین سئو وردپرس برای چک کردن لینک های خراب و شکسته 

خوب است که هر چند مدت یک بار این افزونه را فعال کنید تا با بررسی کامل URL های سایت شما، به شما بگوید که کدام لینک ها سالم هستند و کدام یک، معیوب!

در حقیقت با دیدن لیست لینک ها، آن دسته از لینک های خراب را می توانید اصلاح کنید یا ریدایرکت های اصولی ایجاد کنید تا از امتیاز منفی سئو به دور باشید.

برای استفاده از این افزونه کلیک کنید. 

 

افزودن CDN روی وردپرس با CDN Enabler-WordPress CDN Plugin

CDN Enabler-WordPress CDN Plugin افزونه و پلاگین وردپرسی است که به شما کمک می کند، به سادگی CDN را روی سایت وردپرسی تان تنظیم و بکار بگیرید.

این افزونه یو ار ال های شمار را به URL های CDN متصل می کند.

افزودن CDN روی وردپرس

همچنین این افزونه کمک می کند که HTTPS  را به طور دلخواه فعال یا غیر فعال کنید.

این افزونه به طور غیر مستقم روی سایت و سئو اثر مثبت می گذارد اما نداشتن آن بدون وجود مشکل خاص تاثیر منفی روی سئو نخواهد گذاشت. معمولا وب سایت هایی که از محتوای زیاد و سنگین برخوردارند از این ابزار استفاده می کنند.

برای استفاده از این افزونه کلیک کنید

 

پلاگین سئو وردپرس با بهینه سازی تصاویر و افزایش سرعت لود سایت

EWWW Image Optimizer یکی از افزونه های مطرح سئو در عالم وردپرس است. در حقیقت وب سایت هایی که از عکس استفاده می کنند می توانند با افزودن تصاویر پر حجم و بهینه نشده، سرعت لود سایت را کاهش دهند و به عبارتی مدت زمان لود و بارگذاری سایت را افزایش دهند.

پلاگین سئو وردپرس با بهینه سازی تصاویر و افزایش سرعت لود سایت

این کار روی سئو سایت تاثیر بسیار منفی دارد. از طرفی برای کاربرانی که از نت ضعیف برخوردارند، لود شدن صفحات، و تصاویر طول خواهد کشید و این کاربران را خسته می کند و موجب می شود که بدون رسیدن به هدف خود صفحه را ترک کنند.

در این حالت افزونه هایی مثل EWWW Image Optimizer که روی المان های گرافیکی سایت کار می کنند، با بهینه سازی این المان ها، به سئو بهتر سایت کمک می کنند.

برای بهینه سازی تصاویر سایت روی این لینک کلیک کرده و از افزونه معرفی شده بهره مند شوید.

برای استفاده از این پلاگین کلیک کنید

 

بهینه سازی موبایلی سایت با افزونه سئو وردپرس Glue for Yoast SEO & AMP

Glue for Yoast SEO & AMP افزونه ای است که به شما کمک می کند، تا بتوانید سایت خود را برای باز شدن روی موبایل بهینه کنید.

بهینه سازی موبایلی سایت با افزونه سئو وردپرس Glue for Yoast SEO & AMP

سئو کار ها خوب می دانند که بهینه سازی موبایلی چقدر روی افزایش رتبه سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت دارد بنابراین اگر متوجه شده اید که کاربران موبایلی شما از وضعیت لود سایت شما راضی نیستند می توانید برای شتاب دهی به مرور سایت تان توسط آن ها از این افزونه استفاده کنید

برای استفاده از افزونه کلیک کنید.

 

اتصال به گوگل آنالیتیکس با کمک افزونه سئو  MonsterInsights

MonsterInsights افزونه ای است که کمک می کند وب سایت شما مستقیما با گوگل انالیتیکس در ارتباط باشد و این اتصال حفظ شود.

Google Analytics ابزاری از گوگل است که برای ردیابی های لازم روی سایت باید بدان مراجعه کرد و وضعیت سایت را متوجه شد.

اتصال به گوگل آنالیتیکس با کمک افزونه سئو  MonsterInsights

برای استفاده از  Google Analytics باید به پنل مخصوص آن بروید اما اگر این افزونه را نصب کنید می توانید پنجره ای به  Google Analytics از طریق بخش مدیریت وردپرس، باز کنید و به طور مستقیم ویزیتورها را ردیابی کنید و عملکردشان را روی سایت متوجه شوید.

همچنین اگر از گوگل ادسنس استفاده می کنید می توانید وضعیت این سرویس را از طریق پنل ادمین وردپرس بررسی کنید.

برای استفاده از این افزونه اینجا را کلیک کنید

 

Google XML Sitemaps برای ایجاد نقشه سایت

نقشه سایت یا سایت مپ یکی از مهم ترین چیزهایی است که می تواند رابط بین گوگل و سایت شما باشد. هر سایت نیاز به یک نقشه دارد. Google XML Sitemaps کار تهیه سایت مپ را بر عهده دارد تا مطمئن شوید که نقشه سایت تان به درستی ایجاد شده است.

Google XML Sitemaps برای ایجاد نقشه سایت 

وقتی که شما این افزونه را نصب کنید، و شروع به تولید محتوا کنید هر بار که محتوایی تولید می کنید این افزونه به گوگل این موضوع را می فهماند.

اگر شما روی سایت خود صفحاتی داشته باشید که به دیگر صفحات لینک نیست یا این که از طریق صفحه اصلی با چند بار کلیک کردن نمی توان به آن دست یافت، گوگل دست از ایندکس کردن آن بر می دارند. اما خوشبختانه با این افزونه از این اتفاق به دور خواهید بود.

برای استفاده از این افزونه کلیک کنید.

 

LateSpeed Cache افزونه ای برای شتاب بارگزاری سایت

همانطور که پیش از این هم گفتیم سرعت سایت می تواند نقش اساسی در سئو داشته باشد. اما افزونه LateSpeed Cache  به شما کمک می کند که بتوانید با تنظیمات خاص برای کاربران موبایلی و دسکتاپ میزان منابعی که لازم دارند را روی سایت لود کنید.

LateSpeed Cache افزونه ای برای شتاب بارگزاری سایت

در حقیقت این شما هستید که مشخص می کنید که برای هر دسته از کاربران چه چیزهایی ضرورت دارد تا لود شوند.

با کمک این افزونه هزینه های شما کاهش پیدا می کند و کمک می کند که فرآیند کش شدن سریع تر رخ دهد و دسترسی ها به کش و دیتای ذخیره شده سریع تر صورت گیرد.

برای استفاده از این ابزار کلیک کنید.

 

مدیریت لینک ها با Pretty Links

Pretty Links یکی از افزونه های مطرح سئو است که کمک می کند سایت وردپرسی شما با قابلیت بهتری کار کند و لینک ها را سازماندهی کند.

با کمک Pretty Links می توانید مدیریت عالی روی لینک های شبکه های اجتماعی، ریدایرکت ها و سایر لینک ها داشته باشید.

مدیریت لینک ها با Pretty Links

همچنین از ویژگی دیگر این افزونه مانیتور کردن لینک هاست بدین ترتیب که این افزونه به شما کمک می کند تا جستجو، دسته بندی، مرتب سازی و پیگیری کلیک ها برای لینک های خود را انجام دهید. مانیتور کردن لینک ها در زمان واقعی یکی از اقدامات خوب است که می تواند دید شما را نسبت به لینک های خاص باز تر کند. این کار از طریق انالیتیکس نیز قابل انجام است اما این افزونه نیز همین کار را برای تان دقیق انجام می دهد.

برای استفاده از این افزونه کلیک کنید.

 

بررسی رنک و موقعیت سایت با Pro Rank Tracker

Pro Rank Tracker یک افزونه سئو ورد پرس است که مهم ترین کار آن ارائه اطلاعات مهم از SERP یا صفحه نتایج جستجو است.

با کمک این افزونه می توانید متوجه شوید که موقعیت سایت و پیج های شما برای کلمات کلیدی مختلف در گوگل و SERP چیست.

بررسی رنک و موقعیت سایت با Pro Rank Tracker

با کمک اطلاعاتی که این افزونه ارائه می کند می توانید متوجه شوید که کدام لینک ها نیاز به تلاش بیشتر دارند و موقعیت ها را بر اساس آن می توانید بررسی کنید و آن ها را بهبود ببخشید.

از آن جا که موضوع ردیابی کردن در سئو بسیار اهمیت دارد و موفقیت سئو بر آن استوار است و از سویی این افزونه کار ردیابی را به خوبی انجام می دهد، این افزونه را در لیست یکی از محبوب ترین افزونه های سئو وردپرس قرار داده اند.

برای استفاده از این افزونه کلیک کنید

 

افزونه سئو وردپرس برای مدیریت ریدایرکت ها

Redirection افزونه ای است که به شما کمک می کند تا بتوانید مدیریت کاملی روی تغییر مسیرها و یا ریدایرکت ها داشته باشید. با کمک این افزونه می توانید صفحات ۴۰۴ را مدیریت کنید و با ایجاد ریدایرکت ۳۰۱ جلوی تاثیرات منفی این صفحات ۴۰۴ را بگیرید.

با وجود این افزونه ارورهای سایت کاهش پیدا می کنند و این موجب می شود که، گوگل کمتر تاثیر منفی بگیرد و روی سئو تاثیر منفی بگذارد

برای استفاده از این افزونه اینجا را کلیک کنید

Rel Nofollow Checkbox افزونه ای برای Nofollow  کردن لینک ها

همانطور که می دانید فالو کردن یا Nofollow  کردن لینک ها در سایت اهمیت دارد. اگر می خواهید لینک های Nofollow  ایجاد کنید باید در کد نویسی دست ببرید اما با افزونه سئو وردپرس به نام Rel Nofollow Checkbox این فرصت را خواهید داشت که برای هر کدام از لینک ها، امکان Nofollow  بودن را فراهم کنید.

Rel Nofollow Checkbox افزونه ای برای Nofollow  کردن لینک ها

همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، بعد از این که، لینک مورد نظرتان را به بخش ویرایش بردید یک چک باکس مشاهده می کنید که با تیک زدن آن بدون هیچ کد نویسی، لینک مورد نظر به صورت Nofollow  تنظیم می شود.

برای استفاده از این افزونه کلیک کنید

مدیریت لینک های اینترنال با Simple URLs

Simple URLs افزونه ای است که مهم ترین کارش مدیریت یو ار ال هاست. این افزونه کوچک به شما امکان ویرایش، ایجاد و ردیابی URL های اینترنال در سایت WordPress را می دهد. برای ایجاد ریدایرکت ۳۰۱ یا پست های سفارشی می توانید از این افزونه استفاده کنید. با نقشی که این افزونه سئو دارد، به شما کمک می کند که تداخلات permalink  را به حداقل ممکن ( تا حد صفر ) برسانید.

مدیریت لینک های اینترنال با Simple URLs

پلاگین Simple URLs برای ردیابی پیوندهای داخلی، بنر، دکمه یا لینک و تبلیغات متنی، پیوند به صفحه توییتر و فیس بوک و موارد دیگر مفید است. این باعث می شود URL ها را ساده نگه دارید و به همین دلیل یکی از بزرگترین پلاگین های SEO برای وردپرس به شمار می آید.

برای استفاده از این پلاگین کلیک کنید.

با کمک این افزونه ها می توانید قدرت مدیریت خود را افزایش دهید و به سئوی خود، قدرت بهتری ببخشید چرا که لیست ارائه شده از مهم ترین افزونه های کاربردی سئو برای وردپرس حکایت دارد که تا کنون موفقیت بسیاری از سایت ها را مدیون این افزونه ها هستیم.

در صورتی که شما نیز از افزونه خوبی برای سئو نتیجه گرفته اید، نام و عملکرد ان را در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *