نمی خواهم Recycle Bin ویندوز ۱۰ اتوماتیک خالی شود. چکار کنم؟

نمی خواهم Recycle Bin ویندوز ۱۰ اتوماتیک خالی شود. چکار کنم؟
  • 1398/3/18
  • زهرا معبودی
  • 0

Recycle Bin در ویندوز ۱۰ دارای ویژگی است که کمک می کند هر چند مدت یک بار، خالی شود تا این فایل های زباله ای مشکلی برای سیستم بوجود نیاورند. معمولا وقتی فضای Recycle Bin پر می شود می تواند حتی روی سرعت لود ویندوز و عملکرد برنامه ها به طور غیر مستقیم تاثیر منفی بگذارد.

این ویژگی از این جهت خوب است چرا که کاربرانی مثل من، فراموش می کنند که این زباله دان را خالی کنند و می توان کاری کرد که به طور اتوماتیک این زباله ها حذف شوند.

اما اگر شما نمی خواهید این اتفاق بیافتد جای هیچ نگرانی نیست چرا که با یکی دو تا کلیک در بخش تنظیماتی مربوطه می توانید جلوی حذف اتوماتیک فایل ها در Recycle Bin  بگیرید.

مسیر راهی به تنظیمات جلوگیری از حذف اتوماتیک فایل ها در زباله دان ویندوز ۱۰

برای این منظور باید به مسیر Settings > System > Storage بروید.

اگر نمی توانید بخش تنظیمات را پیدا کنید کافی است دکمه های Windows+I را با هم بگیرید تا تنظیمات روبروی تان باز شود.

در این صفحه در بخش  Storage گزینه ای وجود دارد به نام  Storage Sense  که موقعیت آن را مشاهده می کنید. زمانی که این ویژگی فعال باشد بدین معنی است که، همه کارها به صورت اتوماتیک روی محتوای در داخل زباله دان، صورت می گیرد.

روی این دکمه آبی رنگ کلیک کنید تا آن را خاموش کنید

حذف اتوماتیک فایل

در توضیح این بخش گفته شده که Storage Sense فضای حافظه را با پاک کردن فایل هایی که شما به آن ها نیاز ندارید، تخلیه می کند.

برای تنظیمات و پیکر بندی این بخش روی لینک Configure Storage Sense or run it now کلیک کنید

حذف اتوماتیک فایل

با ورد به این بخش، پنجره Run Storage Sense باز می شود. این پنجره به شما کمک می کند که تنظیمات را برای زمان اجرای عملیات روی حافظه، اعمال کنید.

به طور پیش فرض این قابلیت در زمان During low free disk space، فعال می شود. یعنی وقتی که فضای ذخیره سازی به حداقل می رسد، این قابلیت وارد عمل می شود و فایل های غیر ضروری را پاک می کند و بعد فضای بیشتری در دسترس شما و سایر اپلیکیشن ها که نیاز به منبع دارند، قرار می گیرد.

حذف اتوماتیک فایل

برای این که Storage Sense فایل های زباله دان ویندوز ۱۰ را اتوماتیک پاک نکند، در زیر بخش Temporary Files ، گزینه Delete files in my recycle bin if they have been there for over را انتخاب کنید و Never را انتخاب کنید.

به طور پیش فرض این قابلیت هر ۳۰ روز یک بار فایل ها را از ریسایکلبین حذف می کند.

حذف اتوماتیک فایل

اگر پوشه دانلود شما بیش از هر چیز نیاز به توجه برای پاک سازی دارد، می توانید از قابلیت اتوماتیک  Storage Sense  استفاده کنید تا این پوشه خالی شود.

برای این مورد Delete files in my Downloads folder if they have been there for over را باید فعال کنید. این قابلیت روی ویندوز همه کاربران به طور پیش فرض غیر فعال است که می توانید با یک انتخاب ان را هم فعال کنید.

بدین صورت، اگر میزان فایل های حذفی شما چندان زیاد نیست می توانید به سادگی با یکی دو کلیک جلوی حذف فایل های مهم تان را بگیرید. اگر از نسخه های قدیمی تر ویندوز ۱۰ استفاده می کنید نیز می توانید به کمک این لینک، تنظیمات دلخواه تری روی ویندوز ۱۰ و سطل زباله آن داشته باشید.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *