چطور تمام فایل های ویندوز را با کمک استارت منو جستجو کنیم؟

چطور تمام فایل های ویندوز را با کمک استارت منو جستجو کنیم؟
  • 1398/3/29
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر با بخش جستجوی استارت منوی ویندوز ۱۰ خود کمی کار کرده باشید متوجه می شوید که نمی توانید تمام فایل های ویندوز خود در هر پوشه ای را با کمک آن جستجو کنید.

در حقیقت امکان جستجوی تمام سیستم با کمک جستجوی استارت منو کاملا امکان پذیر است. اما به طور پیش فرض این قابلیت غیرفعال است و جستجو روی برخی از فایل ها امکان دارد. با کمک یک سری تنظیمات می توانید دسترسی کامل این بخش از جستجو را به تمامی فایل های سیستم خود بدهید.

در حال حاضر وقتی که از قسمت جستجوی استارت منو استفاده می کنید لوکیشنی که مد نظر قرار می گیرد، دسکتاپ و کتابخانه ویندوز ۱۰ است. این کتابخانه شامل مورادی مثل Documents, Pictures, Music, and Videos می شود.

برای افزودن لوکیشن های بیشتر به محل جستجو، می توانید این تنظیمات را روی سیستم خود اعمال کنید:

 

تنظیمات جستجو استارت منو

برای شروع به مسیر  Settings > Search > Searching Windows. بروید

یا این که از قسمت سرچ، در سمت راست و بالا بر روی سه نقطه آپشن کلیک کنید ( “…”  ) و عبارت Indexing Options را انتخاب کنید.

اگر این قابلیت را مشاهده نمی کنید به احتمال زیاد باید نسخه جدید و بروز شده  Windows 10’s May 2019 را روی سیستم خود نصب کنید.

تنظیمات جستجو استارت منو

از این قسمت می توانید موفق به تنظیمات جستجو استارت منو  ویندوز ۱۰ تان شوید.

از این قسمت می توانید وارد ایندکسر جستجوی ویندوز شوید.

برای این که ویندوز شما تمام فایل های روی سیستم را بررسی کند باید روی گزینه Enhanced کلیک کنید. با این انتخاب، ویندوز به شما هشدار می دهد که indexer  باید فایل های بیشتری را مشاهده کند ( در حالت اولیه و پیش فرض، ایندکسر فقط یک سری لوکیشن های ساده اولیه را بررسی می کند که با این انتخاب، این لوکیشن ها افزایش می یابد ) همچنین هشدار می دهد که با این انتخاب مصرف سی پی یو شما افزایش پیدا می کند و از طرفی باتری سیستم سریع تر تمام می شود! آیا واقعا موافقید؟

 

بخش های مختلف تنظیمات جستجو استارت منو

Indexing Status و محتوایی که در این بخش نمایش داده می شود به شما کمک می کند که وضعیت ایندکس ها را تشخیص دهید.

Pending نیز بخشی است که ویندوز به شما نمایش می دهد و شامل مواردی است که قبل از اتمام ایندکس ها ویندوز آن ها را تست می کند.

تنظیمات جستجو استارت منو

اگر می خواهید ویندوز، یک سری فولدر ها را فقط برای جستجو مد نظر قرار دهد، می توانید به کمک بخش Customize  search locations here لوکیشن ها و فولدهای دلخواه خود را معرفی کنید. با این انتخاب عملیات جستجو صرفا روی فولدر هایی که شما مشخص می کنید، انجام می شود.

مثلا شما اگر فایلی در درایو D:\ دارید که می خواهید جستجو های تان صرفا در آن انجام شود، می توانید این فولدر را به این بخش معرفی کنید.

 

چطور در تنظیمات جستجو استارت منو  برای فایلی محدودیت ایجاد کنیم؟

در ادامه می توانید کمی اسکرول کنید و به  “excluded folders”  برسید. این گزینه در حقیقت به شما کمک می کند که از میان تمام فولدرها مشخص کنید که ایندکسر کدام یک از فولدر ها را نگاه نکند و در آن ها جستجو نکند.

اگر شما فولدر هایی دارید که مدام محتوای آن تغییر می کند و برای جستجوی تان چندان اهمیت ندارد بهتر است که آن را به این بخش معرفی کنید چرا که شاید از نظر شما بی اهمیت باشد اما، به کمک این ویژگی سربار سی پی یو کمتر می شود و طول عمر باتری تان طولانی تر می شود.

برای حفظ باتری و کم تر کردن سربار پردازنده، می توانید صرفا یک فولدر را به سیستم معرفی کنید و بدین ترتیب در استفاده از منابع حسابی صرفه جویی کنید.

دقت کنید که این تنظیمات صرفا برای سیستم هایی در دسترس است که بروز رسانی جدید ۱۰ می ۲۰۱۹ را روی سیستم اعمال کرده باشند. در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهید شد. اگر می خواهید روی ویندوز خود موفق به فعال کردن تم لایت شوید نیز باید ابتدا سیستم عامل را بروز رسانی کنید و از طریق این لینک کاملا تصویری این تم را فعال کنید.

در این باره آیا سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *