چطور موفق به ضبط تماس در اسکایپ شوم؟

چطور موفق به ضبط تماس در اسکایپ شوم؟
  • 1398/4/12
  • زهرا معبودی
  • 0

نرم افزار اسکایپ در حال حاضر این امکان را برای کاربران فراهم کرده که بتوانند بدون نصب هیچ گونه ابزار اضافی موفق به ضبط تماس در اسکایپ شوند. این ضبط تماس شامل صدا و ویدیو می شود. مثلا شما چه با دوستان خود به صورت صوتی صحبت کنید و چه تماس ویدیویی برقرار کنید می توانید این تماس های خود را ضبط کنید و بعد از اتمام مکالمه دوباره آن ها را بازبینی کنید.

( نکته مهمی که وجود دارد این است که، ضبط کردن صدا برای در دست داشتن مدرک، یا بدون اجازه فرد مقابل در بسیاری از کشور ها نظیر ایران جرم محسوب می شود، و گاها تا ۲ سال حبس دارد، بنابراین در مورد عواقب کار خود بسنجید و دست به کارهای درد سر ساز نزنید. )

 

ضبط کردن تماس در اسکایپ چه ضرورتی دارد؟

با این حساب شاید از خودتان بپرسید که اگر ضبط کردن تماس در اسکایپ یا هر نرم افزار دیگری جرم است، پس چرا باید این کار را بکنیم؟

گاهی اوقات تماسی که می گیرید محرمانه نیست، یا این که در این تماس چیزی به شما آموزش داده شده که برای درک آن نیاز به تکرار آن صحبت ها دارید. در چنین شرایطی، می توانید به بهترین شکل تماس را ضبط کنید و از آن بارها استفاده کنید.

البته موارد مشابه نیز وجود دارد. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که ضبط کردن تماس در اسکایپ زمانی بی دردسر است که شما به دنبال بهتر کردن شرایط خود باشید.

اما بعد از این که از این محتوای ضبط شده استفاده کردید، باید آن را کاملا پاک کنید.

و اما شیوه ضبط کردن مکالمه در اسکایپ 

 

روش ضبط کردن صدا و تصویر در اسکایپ

زمانی شما می توانید موفق به ضبط کردن صدا و تصویر در اسکایپ شوید که روی یک مکالمه باشید. تصور می کنیم که شما از نسخه ویندوزی یا مک، اسکایپ استفاده می کنید. در این شرایط وقتی تماس برقرار شده است روی دکمه + کلیک کنید.

این دکمه در پایین و سمت راست مانیتور وجود دارد. وقتی که روی این گزینه کلیک کردید، اقدام بعدی شما باید انتخاب Start Recording باشد.

روش ضبط کردن صدا و تصویر در اسکایپ 

اگر این ویژگی را مشاهده نمی کنید، مشخص است که اسکایپ تان از اواسط سال ۲۰۱۸ به بعد بروز رسانی نشده است. پس باید کمی صبر کنید و اسکایپ را بروز رسانی کنید و بعد دوباره تماس را برقرار کنید و از این ویژگی برای ضبط مکالمه در اسکایپ استفاده کنید.

شیوه ضبط مکالمه در اسکایپ برای موبایل

اگر از موبایل و نسخه موبایلی اسکایپ استفاده می کنید، باز هم به شیوه مشابه بالا می توانید تماس خود را ضبط کنید. برایا ین کار روی دکمه بعلاوه در پایین کلیک کنید و بعد Start Recording را انتخاب کنید.

شیوه ضبط مکالمه در اسکایپ برای موبایل

با این کار شما شروع به ضبط مکالمه می کنید و فرد مقابل، با یک نوتیفی متوجه می شود که شما در حال ضبط صدای او هستید. این هشدار صرفا به این خاطر است که، فرآیند قانونی این کار طی شود و فرد مقابل غافلگیر نشود.

البته برای هشدار ضبط مکالمه در اسکایپ دو حالت وجود دارد:

  1. one-party consent
  2. two-party consent

به طور مشخص تنها در بعضی از ایالت های آمریکا، two-party consent وجود دارد و این یعنی در مکالمه طرفین متوجه ضبط تماس می شوند اما در one-party consent که فقط در برخی ایالت ها رخ می دهد، تنها شما که در حال ضبط هستید از این قضیه خبر دارید.

ضبط تماس اسکایپ

وقتی که فرد دیگری که روی مکالمه است، با بنر و نوتیفی متوجه ضبط تماس می شود، روی نمایشگرش چنین اتفاقی رخ می دهد:

ضبط تماس اسکایپ

در بالای نمایشگر نام مخاطب تان نوشته می شود و گفته می شود که در حال ضبط کردن است.

 

روش ذخیره کردن مکالمه ضبط شده در اسکایپ

وقتی که شما به کمک ویندوز، مک یا موبایل خود موفق به ضبط شدید، دیگر همه چیز تمام نیست. حالا باید آن را ذخیره کنید.

بعد از این که تماس را ذخیره کردید، به مدت ۳۰ روز روی سرور اسکایپ باقی خواهد ماند. شما می توانید طی این سی روز آن را دانلود کنید. این محتوا به صورت نوع MP4 ذخیره می شود.

در نسخه دسکتاپ، در اطراف ویدیویی که نمایش داده می شود، More options را انتخاب کنید و از آن جا گزینه Save As را انتخاب کنید. بدین ترتیب می توانید به راحتی، در محلی که دلتان می خواهد تماس تان را ذخیره کنید و هر بار که دوست دارید به آن دسترسی داشته باشید.

روش ذخیره کردن مکالمه ضبط شده در اسکایپ 

اما برای آیفون و آی پد و اندروید، بر روی دکمه ضبط تماس یک فشار طولانی وارد کنید ( مثلا چند ثانیه این دکمه را بگیرید ) بعد روی گزینه Save کلیک کنید. این کار کمک می کند که بتوانید فایل ضبط شده را روی حافظه گوشی یا آی پد خود ذخیره کنید.

 

شیوه ارسال تماس ضبط شده در اسکایپ برای دیگران

همچنین شما می توانید این مکالمه مفید که مخاطب از ضبط آن خبر دارد را به سایر کاربران اسکایپ ارسال کنید. برای این کار روی منو ضربه بزنید و Forward را انتخاب کنید. بعد مخاطبین را مشخص کنید و ارسال را انجام دهید ( البته پیش از این کار مخاطب خود را در جریان بگذارید و بعد از گرفتن تاییدیه این کار فوروارد را انجام دهید )

ارسال تماس ضبط شده در اسکایپ برای دیگران

البته این آموزش به شما یاد داد تا چطور از شیوه های مرسوم خود اسکایپ استفاده کنید تا تماس های تان را ضبط کنید. هنوز هم نرم افزار های مرتبطی وجود دارد که می تواند این کار را برای تان انجام دهد. اما نکته مهم این است که، این نرم افزار ها ممکن است تماس های شما را روی سرور خود ذخیره کنند و بدین صورت، از امنیت مجازی شما بکاهند. بنابراین بهتر است حتی الامکان برای جلوگیری از غافلگیری، از نرم افزارهای خاص استفاده نکنید. یا این که تماس های تان عاری از هر گونه مسائل خاص دردسر ساز باشد.

حتی اگر شما در کشوری زندگی می کنید که مشمول، قوانین ضبط تماس نیست، حتما و باید از فرد مقابل تان در تماس اجازه بخواهید و تایید نظر او را صد در صد دریافت کنید چرا که این کاری انسانی است و باید به آن توجه شود.

اگر شما از کاربران اسکایپ هستید می توانید برای کاربری بهتر با این ابزار، ترفند های جالب اسکایپ را یاد بگیرید و به ما بگویید که آیا در این باره سوالی دارید یا خیر.

منبع 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *