فعال کردن قابلیت پیش بینی متن در ورد برای کیبورد های سخت افزاری

  • 1398/5/1
  • زهرا معبودی
  • 0

قابلیت پیش بینی متن در ورد تا چندی پیش فقط مخصوص نسخه موبایلی آن بوده است. در نسخه موبایلی ورد، که برای اندروید و آیفون ارائه می شود، text suggestions خاصیتی است که به طور ثابت وجود دارد. این خاصیت کمک می کند متن هایی مشابه با آن چه که می نویسید پیشنهاد بگیرید و برای تکمیل سریع تر متن از آن استفاده کنید.

از طرفی text suggestions برای ویندوز ۱۰ نسخه تاچ نیز قابل استفاده است. اما در این مقاله من می خواهم شیوه فعال سازی این ویژگی در ویندوز ۱۰، و برای کیبورد های سخت افزاری را بیاموزم.

 

شروع کار کردن با ویندوز ۱۰ برای فعال کردن قابلیت تکمیل متن در ورد با کیبورد سخت افزاری

برای تنظیمات مربوطه به فعال کردن قابلیت پیشنهاد متن یا text suggestions برای کیبورد سخت افزاری در ویندوز ۱۰ می توانید به اپلیکیشن Settings بروید.

برای رفتن به تنظیمات، می توانید کلید های Windows+I  را بگیرید یا این که به استارت منو بروید و روی دکمه چرخ دنده که مبین تنظیمات است کلیک کنید.

شروع کار کردن با ویندوز 10 برای فعال کردن قابلیت تکمیل متن در ورد با کیبورد سخت افزاری

در پنجره تنظیمات روی Devices کلیک کنید

پیشنهاد تکمیل متن در ورد در ویندوز 10

با این کار، پنجره ای باز می شود که در سمت چپ تب بندی های آن را مشاهده می کنید. در ادامه، Typing را از میان تب های سمت چپ انتخاب کنید.

بعد به پایین اسکرول کنید تا جایی که به Hardware keyboard برسید.

حالا باید گزینه Show text suggestions as I type را ببینید. این گزینه را حالا فعال کنید.

پیشنهاد تکمیل متن در ورد در ویندوز 10

البته در ادامه، ویندوز به شما می گوید که “text suggestions for the hardware keyboard aren’t available in some languages! و این یعنی برای پشتیبانی از زبان های مختلف مساله ای وجود دارد.

در ادامه باید تست کنید که ببینید برای زبان های دلخواه تان این قابلیت چقدر کار می کند.

برای زبان انگلیسی که این تنظیمات عالی بود. اما به نظر می رسد که مایکروسافت این تنظیمات را بی در و پیکر رها نکند و در آپدیت های بعدی برای زبان های مختلف برای آن کاری بکند.

 

امکان تصحیح خطای نوشتاری در ورد به محض نوشتن

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که به سرعت می نویسید و ممکن است خطاهای نوشتاری داشته باشید، می توانید از قابلیت تصحیح خطا به طور اتوماتیک استفاده کنید این قابلیت اصطلاحا auto correct  نام دارد. برای این کار باید Autocorrect misspelled words I type را فعال کنید.

همچنین اگر شما برای نوشتن خود در ورد از چند زبان استفاده می کنید، و می خواهید این قابلیت ها برای هر چند زبان مورد نظر اعمال شود، می توانید از Show text suggestions based on the recognized languages you’re typing in استفاده کنید و آن را فعال کنید.

این گزینه را در زیر بخش Multilingual text suggestions می توانید بیابید.

با این کار ویندوز ۱۰، تلاش می کند تا متوجه شود که شما در حال استفاده از چه زبانی هستید و به شما کمک می کند که کلمات را شناسایی کنید و احتمالا خطاها را اتوماتیک تصحیح کنید.

حالا از این به بعد وقتی در ویندوز ۱۰ در حال استفاده از کیبورد سخت افزاری هستید، می توانید کلمات مشابه با آن چه می نویسید را ببینید و از قابلیت تکمیل کردن اتوماتیک متن در ورد استفاده کنید.

اما این محدود به ورد تنها نیست! از هر برنامه ای که استفاده می کنید، می توانید این قابلیت را در آن استفاده کنید.

پیشنهاد تکمیل متن در ورد در ویندوز 10

این قابلیت از بروز رسانی ۱۰ آوریل ۲۰۱۸ تا کنون در اختیار کاربران قرار گرفته است. این ورژن از بروزرسانی به صورت ۱۸۰۳ شناخته می شود. بعد از این می توانید به راحتی از طریق رجیستری این قابلیت را دستکاری کنید. اگر از تنظیمات رجیستری سر در می آورید برای این کار می توانید به مسیر HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Input\Settings بروید و مقدار DWORD  یعنی EnableHwkbTextPrediction را تغییر دهید.

آیا سوالی باقی مانده است؟

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *