چطور با تنهایی هنگام کار کردن در منزل و دور کاری کنار بیاییم

چطور با تنهایی هنگام کار کردن در منزل و دور کاری کنار بیاییم
  • 1398/5/13
  • زهرا معبودی
  • 0

داستان از آنجا شروع شد که، من تصمیم را گرفتم که به طور کامل، وقتم را صرف کار از منزل کنم! حقیقتا آزمون های استخدامی هم فقط وقت تلف کردن بود و هیچ راهی برای من استفاده و عملی کردن ایده هایم در خانه نبود. هر چند در این باره موفق شده ام کارهای خوبی انجام دهم اما افرادی که مثل من در منزل کار می کنند، خوب می دانند که تنهایی همراه با کار کردن در منزل، گاهی عذاب آور می شود و حتی گاهی مغز آدم را داغ می کند.

به خاطر این معضل تلاش کردم تا راه حل هایی پیدا کنم تا هم این مساله را برای خودم حل کنم هم برای کلاینت هایم راه حل های خوبی داشته باشم.

در این پروسه به وب سایت موفقیت یا success.com برخورد کردم که در این باره توضیح داده بود. جالب این بود که این مساله برای افرادی که دور کاری دارند، به یک واقعیت تبدیل شده است.

از مقدماتی که در این مقاله نگاشته شده بگذریم به نتایج جالبی می رسیم که می تواند تنهایی تان را خیلی کم کند و دورکاری تان را لذت بخش تر کند.

 

پخش زنده فوتبال اروپا

 

آموزش ترفندها و رمزهای مخفی pes 2020

 

احساس تنهایی
کنار آمدن با احساس تنهایی هنگام کار کردن در منزل نیاز به انگیزه و التبه چند راه حل دارد که در این مطلب آورده شده است

آشنایی با کریستین پاسکواتو هافبک ایتالیایی استقلال

 

ناهار تان را با دوستان تان میل کنید و تنهایی را دور بزنید

شما هم هر چقدر که بخواهید در خانه کار کنید به هر حال نمی توانید قید ناهار را بزنید. نکته مهم تر این که، اگر برنامه ریزی داشته باشید می توانید کاری کنید که تا بیش از ساعت ۲ بعد از ظهر کار نکنید. برای حل این مساله، می توانید یک برنامه ریزی دقیق برای کار داشته باشید و تایم تان را برای صرف ناهار با خانواده و دوستان در طبیعت، رستوران و حتی منزل دوستان خود، خالی کنید.

حتی اگر هر هفته یک بار این کار را کنید عالی است. چه اشکالی دارد تا یک نوشیدنی هر عصر کنار یکی از دوستان تان میل کنید؟

هیلاری بیلینگز که یک سخنران است در این باره، تجربیاتی دارد. او می گوید در چنین شرایطی باید افرادی در کنارتان باشند که به شما انرژی دهند تا بتوانید از پس این کار بر آیید. ( واقعا کار کردن در منزل انگیزه و انرژی می خواهد ).

وقتی که شما در منزل کار می کنید بدین معنی نیست که باید ۲۴ ساعته پای سیستم باشید. می توانید یک کلاس بروید و یا این که حتی یک آموزش آنلاین داشته باشید. لطفا کاری نکنید که لپ تاپ تان، شما را به یاد لحظات دشوار تایپ کردن و شکستن ناخن هایتان باشد! تجربیات ارزشمند و خوشحال کننده با لپ تاپ تان بسازید و از زندگی تان لذت ببرید.

 

یک کار داوطلبانه خیر انجام دهید! شما تنها نیستید

من چندین نویسنده را می شناسم که با هم شروع به کار کردن می کنند و در طول هفته، یک بار با هم، به بیرون از منزل می روند و در کارهای خیر شریک می شوند. مثلا شما می توانید به سالمندان سر بزنید و از آن ها دلجویی کنید یا این که به یک مهد کودک بروید و با بچه ها بازی کنید و کارهایی از این قبیل. لازم نیست حتما برای تفریح تان هم پول بگیرید!

جودی وماک ، نویسنده و گوینده می گوید که این گونه رویکرد ها می تواند به سلامت بیشتر جامعه کمک کند.  وی می گوید: “من با یک سازمان غیرانتفاعی در لس آنجلس همکاری می کنم که نویسندگان زن حرفه ای را با دختران در معرض خطر متصل می کند.” “من هفت سال داوطلب نوشتن مطالب در مورد دختران بوده ام.  این یک برنامه عالی برای بچه ها است و این یک فرصت عالی برای من است که بتوانم با نویسندگان دیگر ارتباط برقرار کنم. ”

 

به کتاب خانه بروید! حس خوب داشته باشید

بسیاری از افرادی که می شناسم به این دلیل حوصله رفتن به کافی شاپ ندارند چرا که این مکان ها پر از سر و صدا و شلوغی و خنده ها و یا بحث های ناگهانی است! در چنین شرایطی خزیدن به کتابخانه می تواند فرصت خوبی برای شما باشد تا از آرامش محیط استفاده کنید  علم تان را بالا ببرید.

البته در کتابخانه می توانید کارهای دیگری را هم انجام دهید. مثلا در مورد مقالات تان بررسی داشته باشید، نکته ها را بنویسید، یا برای مقاله بعدی ایده ای بسازید.

 

عکس های معنی دار را روی میز خود بگذارید

لوسی هریس ، مدیر عامل شرکت Hello Baby Bump ، می گوید یکی از راههای مبارزه و جنگ در کار از خانه ( کار از راه دور ) ، نگه داشتن عکس از عزیزان خود در نزدیکی فضای کاری وی است. او می گوید: وقتی که درگیر کار هستم، به این عکس ها نگاه می کنم و با تجدید خاطرات، به یاد می آورم که این عزیزان من هستند و در اطراف من زندگی می کنند ( مفهوم صحبت لوسی هریس )

شما می توانید عکس از مکان های دوست داشتنی، خانواده، و چیزهایی بگذارید که با دیدن آن ها لبخند روی لبتان می نشیند.

 

ارتباطات ضعیف را قوی تر کنید تا احساس تنهایی نکنید

ایده این روش، از استیسی کاپریو است که تجارت آموزش می دهد. در حقیقت ما ارتباط های قوی و ضعیف در زندگی داریم که شاید تا به حال آن ها را دسته بندی نکرده باشیم. به عنوان مثال ارتباط با خانواده، پدر و مادر و همسر، یک ارتباط قوی به شمار می آید. اما ارتباط با سرایدار ساختمان، منشی باشگاه و یا حتی فرد گارسونی که در رستوران برای ما غذا می آورد، چطور؟ این ارتباط یک ارتباط ضعیف است. این ارتباطهای ضعیف در حد سلام و علیک و یک تشکر است. اما استیسی کاپریو می گوید، برای این برنامه ریزی کنید که رابطه تان را قوی تر کنید. حتی اگر شده هر روز یک نفر را با دقت بیشتری ببینید و با او جدی تر  صحبت کنید و رابطه تان را جدی تر کنید.

 

حین کار کردن در خانه پادکست گوش دهید تا احساس تنهایی نکنید

یکی از کارهایی که می تواند به شما کمک کند تا از بودن در پشت میز تان لذت ببرید و تایپ کردن هم وقت تان را به احساس تنهایی به تاراج نبرد، این است که پادکست هایی آماده داشته باشید و هنگام کار آن ها را گوش کنید. البته اگر این پادکست ها تمرکز شما را کم نمی کنند.

 

ورزش کنید

احساس تنهایی هنگام کار کردن در منزل، یک حس است که از فضای ذهنی شما نشات می گیرد. اما ورزش کردن واقعا می تواند روی این حس تاثیرات دیگری بگذارد. معمولا افرادی که ورزش می کنند، اکتیو تر هستند و ذهنی باز تر به دور از افسردگی دارند.

برای این که در هنگام کار کردن در خانه کمتر احساس تنهایی کنید، بهتر است که برنامه ورزش هفتگی داشته باشید. این کار کمک می کند تناسب اندام تان هم حفظ شود.

 

برای جلوگیری از احساس تنهایی با دوستان گپ بزنید

یکی از بهترین کارها  برای جلوگیری از احساس تنهایی هنگام کار کردن در منزل این است که ما بین کارهایی که روزانه از منزل به طور مجازی انجام می دهید، وقتی برای گپ و گفت سودمند با دوستان تان داشته باشید. داشتن گروهی از دوستان در این وادی به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر از اوقات خود استفاده کنید و البته حس تنهایی را هم نداشته باشید.

 

اگر شما هم یک فردی هستید که کار در خانه را انتخاب کرده اید و در کنار تمام مزایای آن، از زندگی سالم نیز برخوردار هستید، ولی گهگاهی تنهایی ها و ساعت ها پشت میز نشستن ها خسته تان کرده می توانید تجربه خود را برای یک زندگی شاد تر با ما در میان بگذارید.

منبع 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *