برای حل مشکل باز نشدن استیم در ویندوز ۱۰ چکار کنیم

برای حل مشکل باز نشدن استیم در ویندوز ۱۰ چکار کنیم
  • 1398/6/13
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از مشکلات گیمرها این است که بعد از مدتی که از نصب و استفاده استیم گذشت متوجه می شوند که این برنامه باز نمی شود و به درستی کار نمی کند. من در این مطلب می خواهم به این مساله بپردازم که چطور موفق به حل مشکل باز نشدن استیم شوید.

استیم پلتفرمی است که از طریق آن می توانید وارد فضای بازی های شرکت Valve شوید و بازی کنید و چیزهایی مثل تریلرها و معرفی ها را نیز ببینید. به هر حال گیمرها نیاز به فضایی اختصاصی برای رسیدن به بازی های محبوب خود دارند.

نرم افزار استیم به آسانی قابل دانلود و استفاده به صورت آفلاین نیز می باشد.

 

حل مشکل وصل نشدن استیم

 

راهنمای کامل حل همه مشکلات استیم

 

Update یا Roll Back کردن درایو GPU

یکی از دلایل شناخته شده برای خراب شدن Steam در هنگام راه اندازی، مربوط به درایورهای GPU است. با گذشت سالها ، چندین به روزرسانی GPU برای AMD و Nvidia وجود داشته است که باعث شده استیم به طور صحیح کار نکند ، و این احتمال وجود دارد که برخی از وقایع freak در هنگام بروزرسانی GPU باعث شود که از بازی خوب با Steam برای شما جلوگیری کند.

Update یا Roll Back کردن درایو GPU

عملیات بروز رسانی یک کار ساده است که از طریق GeForce Experience  برای Nvidia و یا Radeon Settings  برای AMD انجام می شود.

از هر موردی که استفاده می کنید اپ مورد نظر را نصب کنید و از عبارت Check for updates برای بررسی آپدیت و بروز رسانی گرافیک استفاده کنید.

برای  roll back  کردن درایو جی پی یو، می توانید به صفحات Nvidia driver or AMD driver بروید و از آن جا اقدام به این کار کنید. در این صفحه باید یکی دو نسخه ما قبل نسخه ای که استفاده می کنید را دانلود و نصب کنید.

 

رفع کد خطا: -۱۰۷ برای باز شدن استیم در ویندوز ۱۰

شاید این را درک نکنید اما کلاینت دسکتاپ استیم از Chromium استفاده می کند. Chromium  یک ورژن ساده و سبک و اوپن سورس از Google Chrome است که شبیه به آن کار می کند. این بدین معنی است که استیم می تواند گاهی دچار خطاهای مرورگر شود و خطایی مثل Error Code: -107 برگرداند که این خطا یک خطای پروتکل SSL می باشد.

رفع کد خطا: -107 برای باز شدن استیم در ویندوز 10

راه حل این مشکل بسیار ساده است. ابتدا مطمئن شوید که از آخرین نسخه بروز رسانی شده ویندوز استفاده می کنید و بعد به بخش Date & Time در تنظیمات بروید. همانطور که در این صفحه و اسکرین شات بالا می بینید در این قسمت دو آپشن Set time automatically وجود دارد. تاگل های این دو بخش را ابتدا آف کنید و دوباره آن را روشن کنید.

راه حل دیگر برای این کار حذف پرونده سرویس گیرنده بتا و بازگشت به ساخت پایدار استیم است که در ادامه آن را توضیح می دهیم.

 

حذف فایل های کلاینت beta برای راه اندازی استیم

اگر حتی یک بار هم که شده از نسخه بتای استیم، استفاده کرده باشید این خطر وجود دارد که ممکن است استیم شما کار نکند. برای حل این مشکل باید دیتاهای این نسخه را از بین ببرید.

حذف فایل های کلاینت beta برای راه اندازی استیم

در چنین شرایطی قبل از این که بخواهید به استیم بروید، ابتدا کلاینت بتا را کاملا دلیت کنید.

برای این کار ، به پوشه پکیج Steam خود بروید (C: Steampackage به صورت پیش فرض) ، و پرونده ای بنام “beta” را حذف کنید.

 

حل مشکل باز شدن استیم با فایل Steamui.dll

یکی از مشکلات شایع در Steam ، خطای مخوف Steamui.dll است که Steam در یافتن پرونده DLL برای بازکردن آن موفق نیست. چند راه حل ممکن برای این کار وجود دارد.

در جهت معکوس نکته قبلی ما ، شما می توانید Steam را فریب دهید تا فکر کنید نسخه فعلی Steam را که اجرا می کنید بتا است. برای انجام این کار ، به پوشه نصب Steam خود بروید (“C: Program FilesSteam” به طور پیش فرض) ، سپس “Steam.exe” را پیدا کنید. “روی آن کلیک راست کرده و سپس بر روی Create Shortcut کلیک کنید.

بعد از این بر روی میانبر راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.

در ادامه باکسی می بینید که به  Target معروف است. در داخل این باکس عبارت زیر را بنویسید:

"C:\Steam\Steam.exe" -clientbeta client_candidate

حل مشکل باز شدن استیم با فایل Steamui.dll 

برای اجرای Steam از این به بعد از این میانبر استفاده کنید چرا که باید به خوبی کار کند.

 

کش اپلیکیشن را پاک کنید

پوشه “appcache” در دایرکتوری Steam داده های مختلفی درباره برنامه ها و تنظیمات Steam شما ذخیره می کند. در اصل ، هر بار که Steam را باز می کنید ، جزئیات کوچک را به خاطر می آورد ، اطمینان حاصل می کند که دفعه بعد که کارهای Steam را اجرا می کنید کمی سریعتر کار می کنند. با این حال همه چیز ممکن است در حافظه پنهان اشتباه باشد. این امر می تواند چیزهایی را “misremember” کند ، که می تواند دلیلی برای باز شدن استیم باشد.

برای حل این مشکل باید پوشه appcache را حذف کنید. جای هیچ نگرانی نیست چرا که وقتی این پوشه را حذف کنید، به محض این که برای بار بعدی استیم را باز می کنید این پوشه به طور اتوماتیک خودش ساخته می شود.

برای این کار به دایرکتوری Steam  بروید.

این پوشه به طور پیش فرض به صورت “C:\Program Files (x86)\Steam” می باشد.

سپس پوشه appcache را در یک مکان امن کپی و paste کنید.

کش اپلیکیشن را پاک کنید

پس از انجام این کار ، می توانید پوشه “appcache” را در فهرست Steam خود حذف کنید ، سپس دوباره Steam را شروع کنید.

اگر استیم با این کار به خوبی اجرا شد می توانید پوشه بکاپ گرفته شده اصلی آپاچی را حذف کنید چرا که نسخه جدید خوب کار می کند.

 

Steam Server را چک کنید که آیا کار می کند یا نه

گاهی اوقات هنگامی که مسائلی رخ می دهند، و متوجه می شوید که هیچ راه حلی کار نمی کند باید به احتمال زیاد به سراغ سر حلقه اصلی بروید. البته چک کردن سرور استیم خیلی ساده تر از کارهایی است که در بالا گفته ایم. اما گاهی سرور ها کار نمی کنند چرا که تداخلی وجود دارد یا مساله ای است که باید حل شود و یا بروزرسانی هایی باید اعمال شود. در چنین شرایطی استفاده از وب سایت Steamstat.us  عالی است.

به سایت بروید و ببینید که آیا سرور داون شده یا نه! اگر این گونه است، دست به هیچ چیز دیگری نزنید و مدام آن را پیگیری کنید تا این که مشکل حل شود.

 

وقتی سعی می کنم استیم را باز کنم هیچ اتفاق خاصی نمی افتد

Steam به چند پردازش جداگانه در رایانه شخصی شما تقسیم می شود که به شما کمک می کند تا خوب و روان اجرا شود. بعضی اوقات وقتی سعی می کنید Steam را باز کنید ممکن است خطایی جزئی ایجاد شود که در نتیجه روند کار در رایانه شخصی شما شروع می شود ، اما Steam در واقع در قسمت دسک تاپ یا قسمت اعلان شما ظاهر نمی شود. بنابراین دوباره آن را باز می کنید ، اما به معنای واقعی کلمه هیچ اتفاقی نمی افتد.

این می تواند به این معنی باشد که استیم واقعا کار می کند اما مشکل جزیی رخ داده، مربوط به بخش UI Steam  است.

اگر این اتفاق برای شما افتاد کلید های Ctrl + Shift + Esc را بزنید.

در قسمت Task Manager روی “More details” در پایین سمت چپ کلیک کنید ، اگر این گزینه قبلاً انتخاب نشده است ، سپس در Processes list کمی بچرخید و اسکرول کنید  تا به Steam – Steam Bootstrapper, Client Service, WebHelper  و غیره برسید. بر روی تمام فرآیندهای Steam که در اینجا می بینید کلیک راست کرده و روی “End task” کلیک کنید.

در این حالت که هیچ کدام از پردازش های استیم باز نیستند، سعی کنید آن را باز کنید و امیدواریم که این بار مشکل حل شده باشد.

آخرین راه حل نصب مجدد استیم است

اگر همه این کارها  را انجام دادید و تغییری ایجاد نشد و Steam شما هنوز باز نشده است ، یک راه حل برای تان وجود دارد و آن هم نصب مجدد استیم است و این در حالی اتفاق می افتد که دیتاها و برنامه های تان دست نخورد باقی می ماند.

در پوشه نصب Steam همه چیز را به غیر از Steam.exe ، steamapps و userdata حذف کنید. بعد ، بر روی “Steam.exe” دوبار کلیک کنید و بگذارید دوباره نصب شود. (اگر می خواهید پوشه Steam جدید شما در جای دیگری در رایانه شخصی شما نصب شود ، می توانید Steam.exe ، steamapps و userdata را قبل از انجام این کار به مکان دیگری منتقل کنید.)

بعد از نصب مجدد آن را اجرا کنید و ببینید که آیا مشکل حل شده یا نه.

در رابطه با این مساله اگر تجربه ای از پیش دارید می توانید آن را بنویسید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *