۸ نکته برای شناخت آنتی ویروس مورد نیاز شما

۸ نکته برای شناخت آنتی ویروس مورد نیاز شما
  • 1398/7/1
  • زهرا معبودی
  • 0

انتخاب یک آنتی ویروس خوب همیشه یک انتخاب عالی برای شما است که از هر جهت به نفع تان است. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که، می توانید با کمی تحقیق بهترین آنتی ویروسی که مناسب نیاز شماست را تهیه کنید. در این باره بهتر است که به نکات مهم این مطلب توجه کنید و هنگام خرید آنتی ویروس به آن ها توجه کنید. شناخت آنتی ویروس خوب، به سادگی چند سوال مهم است.

 

روش های اسکن و تشخیص بدافزارها

از نظر روش های اسکن و تشخیص بدافزارها باید گفت که آنتی ویروسی بهترین آنتی ویروس شناخته می شود که در زمان واقعی در حال اسکن پرونده ها و فایل ها باشد.

روش های اسکن و تشخیص بدافزارها

بدین ترتیب وقتی که شما در حال انجام کار خود با سیستم تان هستید، آنتی ویروس در پس زمینه کار می کند و به محض تشخیص مشکل یا ویروس یا هر چیز غیر عادی کار خودش را انجام می دهد. برخی از آنتی ویروس ها دوره ای هستند و برخی هم باید توسط خودتان شروع به اسکن کنند.

اما شناخت آنتی ویرویس هایی که هر دو مورد بالا را با هم ارائه می کنند شما را به خریدی مطمئن تر و امن تر رهنمون می سازد.

 

شرایط پرداخت آنتی ویروس

معمولا برخی از شرکت ها آنتی ویروس های رایگان ارائه می کنند. توصیه ما به شما استفاده از آنتی ویروس های پولی است چرا که این آنتی ویروس ها مرتبا به روز رسانی می شوند و از امنیت بالاتری برخوردارند.

اما هنگام شناخت آنتی ویروس باید به شرایط پرداختی شرکت ها نیز توجه کنید. با شناخت بهترین آنتی ویروس مورد نیازتان به هزینه آن و شرایط خدمات شرکت ارائه کننده توجه کنید. ۲ مورد از مهم ترین نکته ها برای شرکت های امنیتی این است که:

  • مطمئن باشید که آخرین نسخه ممکن از نرم افزار را ارائه می کنند
  • نسخه آزمایشی از آنتی ویروس را در اختیار شما می گذارند تا تست کنید و با نتیجه گیری واقعی دست به انتخاب می زنید

البته به این موضوع توجه کنید که آیا هزینه های جانبی و بروز رسانی ها و آپگرید ها هزینه شما را بالاتر از چیزی که از ابتدا گفته اند برآورد می شود؟

به تمام این نکات توجه کنید و سعی کنید با شناخت آنتی ویروس مناسب خود، از امنیت خود حفاظت کنید.

 

تاثیر گذاری روی سرعت سیستم شما چگونه است

بسیاری از آنتی ویروس ها هستند که در پس زمینه اجرا می شوند. اهمیت این آنتی ویروس ها اسکن لحظه ای در زمان واقعی است. اما این را باید بدانیم که چنین آنتی ویروس هایی، از سی پی یو شما مصرف می کنند و به طور کلی منابع را درگیر می کنند. از طرفی چون قصد دارند اسکن خوبی انجام دهند، سرعت پردازش ها را کاهش می دهند.

تاثیر گذاری روی سرعت سیستم شما چگونه است

با این حال اگر شما به طور مرتب، از بازی های رایانه ای استفاده می کنید یا از نرم افزاراهایی استفاده می کنید که منابع سیستم تان را حسابی درگیر می کند، وجود این آنتی ویروس ها می تواند یک مانع بزرگ باشد.

تنها راه شناخت آنتی ویروس خوب در این مورد این است که نسخه آزمایشی آن را روی سیستم نصب کنید و تمام کارهای روزانه تان را با آن تست کنید. بعد از این متوجه خواهید شد که آیا این انتی ویروس مخل سرعت سیستم است یا نه. حالا می توانید یک انتخاب خوب داشته باشید.

 

سیاست حفظ حریم خصوصی شما با آنتی ویروس چگونه است

ما در زمانی زندگی می کنیم که به لطف فضای آنلاین اطلاعات مان در دسترس کاربران زیادی می تواند قرار بگیرد. متاسفانه اخیرا نام چندین شرکت آنتی ویروس بر ملا شده که اطلاعات کاربران را به کارگزاران به فروش می رسانده اند. هنگام شناسایی بهترین آنتی ویروس به این قضیه فکر کنید و مطمئن باشید که از شرکت معتبری آنتی ویروس خود را خریداری می کنید.

همچنین ، سیاست حفظ حریم خصوصی نرم افزار را با دقت بخوانید تا از میزان دسترسی نرم افزار به اطلاعات شخصی شما و چگونگی استفاده از آن اطلاعات ، آگاه باشید. در صورت تردید می توانید معنی بخش هایی از خط مشی شرکت ها را بصورت آنلاین جستجو کنید.

 

به سهولت حذف ویروس در نرم افزار توجه کنید

در آخر ، بررسی کنید که این نرم افزار از چه روشی برای حذف بخشی از بدافزارها از دستگاه های شما استفاده می کند. برخی از عوامل مهم در این رابطه عبارتند از:

  1. رجیستری به روز از جدیدترین کرم ها ، Trojans ، Rootkits و Spyware که تهدیدی را ایجاد می کند.
  2. یک روش کامل اثبات حذف ویروس.
  3. حذف ویروس نباید بر روی پرونده های شخصی شما تأثیر منفی بگذارد.
  4. مجاز نیست ویروس در دستگاههای مختلف گسترش یابد.
  5. پرونده های مشکوک باید بلافاصله در دستگاه شما قرنطینه شوند تا بتوانند به درستی بررسی شوند.
  6. منابع مشکوک داده ها باید بطور خودکار مسدود شوند.

به سهولت حذف ویروس در نرم افزار توجه کنید

دقت کنید که ویروس ها گاهی فقط روی پرونده ها تاثیر می گذارند اما در شرایط وخیم تر روی کل سیستم اعم از سخت افزار و نرم افزار تاثیر می گذارند. در این باره باید متوجه شوید که آنتی ویروس چگونه سیستم را پاکسازی می کند و ویروس ها را حذف می کند و همه چیز را به حالت اولیه بر می گرداند.

 

آیا آنتی ویروس با سیستم شما سازگار است

به یاد داشته باشید که داشتن سیستم Mac یا Linux محافظت کامل در برابر بدافزار را تضمین نمی کند.  سیستم عامل شما هر چه که باشد ، اطمینان حاصل کنید که آنتی ویروس خریداری شده با دستگاه شما سازگار است. اغلب ، آنتی ویروس در یک نسخه خاص برای پاسخگویی به نیاز به یک نسخه خاص از سیستم عامل موجود است. به این سازگاری ها و بهترین عملکرد ها توجه کنید.

 

لیست ویژگی های حفاظتی اضافی آنتی ویروس را بررسی کنید

هنگامی که قصد شناخت بهترین آنتی ویروس را دارید به این توجه کنید که آیا علاوه بر این که این ابزار از سیستم شما حفاظت می کند، چه مزایای حفاظتی جانبی دیگری دارد؟

چه میزان از این سیاست های حفاظتی برای شما ضروری و چه تعداد از آن ها به شما ارتباطی ندارد؟

برخی از ویژگی های اضافی که باید در مورد آنها سؤال کنید عبارتند از:

  1. اسکن ضد جاسوسی برای نهاد های مختلف
  2. فایروال ایمن برای دستگاه های متعلق به شرکت
  3. قفل والدین برای دستگاههای مورد استفاده کودکان
  4. محافظت از دستگاه های متعدد در یک بسته

 

پشتیبانی فنی را مورد بررسی قرار دهید

یک محصول باید زمانی برند شود که بعد از فروش توسط سازندگان مورد حمایت قرار گیرد. این که شما آنتی ویروسی را خریداری کنید ( خواه ارزان خواه گران ) و شرکت سازنده هیچ گونه ارتباطی با شما نداشته باشد، نمی تواند نشان از یک خرید خوب باشد.

شما باید بتوانید هر زمان که لازم داشتید با شرکت سازنده صحبت کنید. شماره تماس، ایمیل، پشتیبانی آنلاین و غیره را از آن ها تهیه کنید و مطمئن شوید که پاسخگوی شما خواهند بود.

 

با کمک این راهنما می توانید یکی از بهترین انتی ویروس ها را انتخاب کنید. از جمله آنتی ویروس هایی که معمولا رضایت شما را جلب خواهند کرد نسخه هایی است که بیشتر توسط وب سایت ها مورد بررسی قرار می گیرند و عموم در مورد آن ها صحبت می کنند. اما این ویژگی نباید کاری کند که دیگر آنتی ویروس ها را مورد بررسی قرار ندهید.

اگر تجربه ای خوب در زمینه انتخاب و شناخت آنتی ویروس های خوب دارید آن را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *