معرفی گوشی ال جی پرایم ۲ ( LG Prime 2 )

معرفی گوشی ال جی پرایم ۲ ( LG Prime 2 )
  • 1398/7/10
  • زهرا معبودی
  • 0

دیروز یعنی ۹ مهرماه ۹۸ گوشی موبایل  LG Prime 2 یا همان ال جی پرایم دو، معرفی شد و روانه بازار شد. ال جی معمولا در تولید گوشی هایش، سعی می کند از بزرگان بازار نظیر سامسونگ، سونی و حتی اپل چیزی کم نداشته باشد. این موجب می شود تا همه در یک ردیف به رقابت بپردازند. اما معمولا طرفداران ال جی افراد خاصی هستند که همیشه سعی دارند پرچم این برند را بالا ببرند.

 

LG Prime 2 چه در چنته دارد؟

با نگاهی اولیه به گوشی  LG Prime 2 برداشتی که داریم این است که یک گوشی متوسط است که می تواند نیاز عمومی کاربران را بر طرف کند. به راستی که این گوشی ها جز نو سازی، چیز جدیدی برای عرضه ندارند.

با ویژگی هایی که در ادامه از گوشی ال جی پرایم ۲ بررسی می کنیم، احتمالا شما نیز به همین نتیجه خواهید رسید.

ال جی پرایم ۲ یک گوشی اندرویدی است که با نمایشگر ۵٫۵ اینچی خود را عرضه کرده است. دوربین های گوشی به صورت ۱۳ مگاپیکسل و ۵ مگاپیکسل گزارش شده است. حافظه ۱۳ گیگابایتی در کنار باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری، همه از جمله ویژگی های اولیه این گوشی است که توسط هر کاربری می بایست بررسی شود.

گوشی الجی پرایم 2

 

ویژگی های ثانویه و کمبود های ال جی پرایم ۲ در یک نگاه

اما مساله ضد آب نبودن، باریک نبودن و عدم پشتیبانی از دو سیم کارت، ممکن است برخی از کاربران را از خرید این گوشی منصرف  کند.

البته نباید فراموش کرد که ال جی پرایم ۲ از سرویس هایی مثل LTE و NFC پشتیبانی می کند. همچنین از تکنولوژی Fingerprint برخوردار است. با همه این اوصاف، یک گوشی سبک وزن است که شما را آزار نخواهد داد.

همه این موارد دست در دست هم داده اند تا محصول جدید ال جی را به یک گوشی متوسط از نظر کیفیت و امکانات تبدیل کند. چرا که با این ویژگی های گوشی های زیادی در بازار وجود دارند.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی ال جی پرایم ۲

شاید بتوان گفت ضعیف ترین بخش از گوشی ال جی پرایم نمایشگر ان است. یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی با درجه وضوحی بسیار پایین ( نسبت به رقبا و سردم داران گوشی های هوشمند ) که این وضوح با مقدار ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل گزارش می شود.

با همه این حساب ها، تراکم پیکسلی این گوشی ۲۹۵ پیکسل بر اینچ است.

وقتی گوشی را در مقابل خود می گیرید میزان پوشش نمایشگر به بدنه گوشی ۷۳٫۱۵ % است که این رقم به نسبت برای کسانی که به زیبایی گوشی توجه می کنند و دوست دارند بیشتر محیط صفحه به نمایشگر اختصاص داده شود، کمی زیاد است.

گوشی الجی پرایم 2

در میان تمام سنسورهایی که می تواند یک گوشی را عالی جلوه دهد، تنها ۲ سنسور Ambient light sensor, Proximity sensor توسط این گوشی ارائه می شود. این می تواند نشان دهنده این باشد که گوشی به احتمال زیاد از نظر خراش روی نمایشگر در خطر است، و برخی از قابلیت ها در آن مشاهده نخواهد شد.

 

بررسی ویژگی های دوربین گوشی ال جی پرایم ۲

هر چند گوشی ال جی پرایم ۲ برای استفاده در اواخر سال ۲۰۱۹ و سال ۲۰۲۰ ساخته شده است، اما نمی توان گفت که بتواند از جهات خاصی کابران را راضی کند. وجود دوربین سینگل ۱۳ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی این گوشی انتخابی است که کابران را قطعا راضی نخواهد کرد. چرا که این روزها همه برند ها به دنبال تولید گوشی هایی هستند که از دوربین های چند تایی پشتیبانی می کنند.

از طرفی سلفی گیر نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی است که این دو دوربین فقط قادرند HD ضبط کنند. وجود فلش ساده ال ای دی نیز می تواند یک ویژگی نه چندان تاپ برای افزایش فیچرهای این دوربین ها باشد.

گوشی الجی پرایم 2

ویژگی دوربین عقب این گوشی فقط شامل دو مورد Phase detection و  autofocus می شود. این ویژگی ها حتی برای کاربران تازه کار، کم است! و به نظر می رسد ال جی قصد ندارد این گوشی را برای کاربران حرفه ای خود ارائه کند.

 

مشخصات طراحی ظاهری گوشی ال جی پرایم ۲

برای یک گوشی ۵٫۵ اینچی، انتظار داریم تا ابعادی برابر با ۱۴۶٫۸ در ۷۱٫۴ در ۸٫۱  لحاظ شده باشد که کاملا درست است. وزن این گوشی ۱۵۰ گرم است، و تنها با رنگ مشکی ارائه شده است. از طرفی تنها تکنولوژی موجود روی صفحه آن Fingerprint (touch) است.

 

مشخصات سخت افزاری ال جی پرایم ۲

این گوشی از چیپ پردازنده Qualcomm 425 MSM8917 بهره مند است که از یک پردازنده ۴ هسته ای با فرکانس ۱۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می کند. افرادی که در زمینه پردازشگرها مطالعه می کنند خوب می دانند که پردازش گر این گوشی در رده متوسط از کیفیت قرار دارد. با این حساب وجود پردازشگر Adreno 308 برای گرافیک این گوشی چیز عجیبی نیست.

حافظه رم گوشی ۲ گیگابایت است و در کنار حافظه ۱۶ گیگابایتی داخلی، فرصتی ایجاد کرده تا بتوانید دیتاهای تان را تنها در ۷٫۶۷ GB از این فضا ذخیره کنید.

گوشی الجی پرایم 2

اسلات کارت حافظه ال جی پرایم ۲ به صورت microSDXC قابل افزایش تا ۳۲ گیگابایت است.

تنها نقطه قوت این گوشی می تواند پشتیبانی از Android (9.0 Pie) باشد.

 

مشخصات باتری گوشی الجی پرایم ۲

ال جی پرایم ۲ از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری پشتیبانی می کند که از نوع Li – Ion است و توسط خود کاربر قابل تعویض و جابجایی است. با این ظرفیت می توانید به مدت ۱۱ ساعت مکالمه داشته باشید، ۲۵ روز در حالت استند بای قرار دهید، و حدود ۹۰ ساعت موزیک گوش کنید.

با این حساب می توان گفت باتری گوشی نیز از کیفیت متوسطی برخوردار است.

گوشی الجی پرایم 2

 

سایر امکانات گوشی ال جی پرایم ۲

  1. پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی متری صدا
  2. پشتیبانی از رادیو اف ام
  3. خروجی صدای مجزای Earpiece, Loudspeaker
  4. پشتیبانی از قابلیت Wireless screen share
  5. پشتیبانی از بلوتوث ۵
  6. پشتیبانی از کانکتورهای microUSB, USB 2.0
  7. پشتیبانی از سنسورهای Accelerometer, Gyroscope, Compass
  8. پشتیبانی از نانو سیم
  9. بهره مندی از صدای اچ دی
  10. قیمت ۱۲۰ دلار

آیا تجربه کار کردن با این گوشی را دارید؟ دیدگاه های خود را برای ما بنویسید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *