۵ مهارت جادویی برای موفقیت در فروشندگی

۵ مهارت جادویی برای موفقیت در فروشندگی
  • 1398/8/11
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که یک مشتری بالقوه به یک کسب و کار مراجعه می کند، تنها کسانی می توانند این مشتری بالقوه را به مشتری واقعی تبدیل کنند که تجربه فروش داشته باشند. این تجربه از لحن صدا، انتخاب کلمات، ایجاد درد در مشتری و ایجاد آرامش و سایر تکنیک ها پوشش داده می شود.

در این مقاله ۵ مهارت فروشندگی را به شما یاد می دهیم تا بتوانید از طریق آن به طور واقعی و فیزیکی و مجازی فروش بیشتری را تجربه کنید.

مهارت فروش موفق

اولویت بندی فعالیت ها و کار ها منجر به فروش بیشتر می شود

همه فروشندگان در حال انجام وظایفی هستند اما چرا برخی همیشه دستپاچه و مظطربند و برخی حالشان حسابی خوب است و آرام به کار خود می پردازند؟

زیرا گروه دوم آموخته اند که امور خود را اولویت بندی کنند. اولویت بندی به فروشندگان این امکان را می دهد تا آنچه را که واقعاً مهم است از وظایفی که صرف مقابله با آنها خوب است جدا کنند.

اولویت بندی صرفا به تهیه لیست کارها گفته نمی شود! این اولین گام در اولویت بندی است که بسیاری از فروشندگان نیز از آن سر باز می زنند.

اما اولویت بندی یعنی تهیه لیستی که طبق فرمول ABC کار کند.

 

معنی فرمول ABC در فروشندگی

فرمول ABC گویای لیستی از کارها است که شامل سه سطح مختلف می شوند:

  • سطح A: شامل فعالیت ها و پروژه هایی است که برای حیات و موفقیت شرکت ضروری هستند. این گزینه ها شامل چیزهایی مثل ارسال پروپوزال، برای مشتری ها یا شرکای احتمالی است.
  • سطح B: شامل کارهایی است که دنبال کردن آن ها ضروری است اما نتیجه آن طی یک هفته مشخص می شود.
  • سطح C: شامل موارد کم اولویت تر می شود. ( چیزی مثل کارهای مهم و غیر فوری، یا کارهای غیر مهم و غیر فوری )

افزایش سطح ABC

فروشندگان موفقی که به مهارت اولویت بندی مجهز اند می دانند که باید به ترتیب حروف الفبا کارهای خود را تنظیم کنند و بعد به همین ترتیب به آن ها رسیدگی کنند.

شاید شما در زمینه فروش خود، بیش از ۳ گزینه، اولویت بندی داشته باشید، پس می توانید آن را به حالت های بیشتری اولویت دهی کنید (مثلا ABCDE ). اما مهم این است که به ترتیب به این کارها بپردازید.

 

مهارت مذاکره برای فروشندگی ضروری است

خواه بخواهید، یک نرم افزار سازمانی بفروشید یا این که بخواهید یک خودروی دست دوم را به مشتری معرفی کنید و به فروش رسانید، فروشندگان باید بدانند که چگونه مذاکره کنند. اگرچه مذاکره موفقیت آمیز شما را ملزم به درک نیازهای طرف مقابل می کند ، گروه آموزش مذاکره SAB معتقد است که باید از ویژگی های شخصیتی خریداران برای تنظیم یک مذاکره موفق استفاده کرد.

درونگرایی در مقابل برونگرایی

افراد درونگرا قبل از پاسخ به سوالات فکر می کنند ، در حالی که برون گراها تمایل دارند بلافاصله پاسخ دهند. اگر سؤالی دارید ، در حین سخنرانی به صورت دوره ای از درونگراها بپرسید. اما از برونگرا ها می توانید به طور آزادانه هر وقت تمایل داشته باشید سوال بپرسید.

 

شهود در مقابل احساس

افراد احتمالا یا شهودی هستند یا احساساتی! کسانی که به حال و جایی که قرار گرفته اند توجه می کنند و با اندکی فکر، چشم انداز آینده خود را می بینند، افراد شهودی هستند. اما افرادی که صرفا به حس و احساسات دخیل می شوند تکلیف شان مشخص است. در دنیای ارتباطات روش های مختلف برای شناسایی این دو قشر وجود دارد، اما روش برخورد با آن ها را می توانید در منابع مختلف جستجو کنید

 

تفکر در مقابل احساس

افرادی که به احساس تکیه می کنند ، چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن دیگران را در نظر می گیرند ، در حالی که متفکران تمایل دارند که عینی تر باشند. از متفکران انتظار دارید که روی فاکتورهای سخت مانند قیمت تمرکز کنند. افرادی که ترجیح می دهند با احساس خود پیش بروند، ممکن است بیشتر نگران چیزهایی مانند برنامه های اجرایی باشند.

 

درک در مقابل قضاوت

انواع درک درمورد تجربه است ، در حالی که انواع داوری بیشتر به نتیجه نهایی مربوط می شوند. بدین ترتیب زمان مناسبی بگذارید و عجله ای برای فروش نداشته باشید. چرا که این دو قشر به تناسب برخی ویژگی ها ممکن است زمانی را برای تصمیم به خرید خود انتخاب کنند و کمی معطل کنند.

 

پاسخگویی نیز در بهبود فروش موثر است

شرکت هایی که صرفا به تجربه مشتری خود تکیه می کنند معمولا موفقیت محدودی دارند. فروشندگان نه تنها از نظر زمان ، بلکه از نظر عاطفی نیز باید پاسخگو باشند. عواملی مانند سرعت پاسخ ، انعطاف پذیری در کانال های ارتباطی ، همدلی و مثبت نگری، باعث می شوند که خریداران، و مشتری ها بتوانند بهتر به یک مجموعه اعتماد کنند و به طور مستقیم و غیر مستقیم به بهبود فروش و کسب و کار مورد نظر کمک کنند.

 

نوشتن نیز در بهبود فروش نقش دارد

یک فروشنده گاه به گاه نیاز دارد که نامه ها یا ایمیل هایی بنویسد. همچنین افرادی که با چت کردن پشتیبانی می کنند نیز باید بتوانند به خوبی از پس این مساله بر بیایند. در چنین شرایطی، یک فروشنده باید بداند که باید گرم و صمیمی باشد. همچنین نوشته های او نباید حاکی از توجه ۱۰۰ درصدی به سود شرکت داشته باشد.

برخلاف برخی مهارت های موجود در این لیست ، مهارت های نوشتن تا حد زیادی از طریق تمرین انفرادی ساخته می شوند. مرتباً بخوانید و از سبک نویسنده هایی که کار آن ها را تحسین می کنید، استفاده کنید و تمرین کنید. این می تواند یک الگوی خوب برای شما باشد. بر ایجاد ارتباط عاطفی متمرکز شوید. این گونه ارتباطات با چشم انداز برد – برد ساخته می شوند. همیشه سعی کنید چیزی به دیگران بیفزایید و این گونه بر رشد خود کمک کنید.

 

ارتباطات غیر کلامی و زبان بدن در مهارت فروش موفق الزامی است

زبان بدن بخش بزرگی از پیام ارسال شده در طی مکالمه فروش است. اینکه یک فروشنده چگونه خودش را نگه داشته است می تواند اضطراب و سردرگمی اش را نشان دهد ( یا ایجاد کند )  یا می تواند اعتماد به نفس خود را در جلسه نشان دهد.

یاد بگیرید که سیگنالهایی را که ارسال می کنند کنترل کنید. مثلا یکی از این موارد این است که حتی موقع تنش هم لبخند خود را بر لب تان نگه دارید. کتاب های زبان بدن را مطالعه کنید. این کتاب ها برای کسانی که ویزیتور حضوری هستند بسیار اهمیت دارد.

کسانی که در نهایت به یک مشتری تبدیل می شوند، از ابتدایی که با شرکت شما آشنا می شوند، شما را مد نظر دارند تا لحظه ای که قرار است قرار داد نهایی شود. پس دقت کنید که از اولین دیدار و کلام چگونه ظاهر می شوید و چگونه ادامه می دهید.

آیا در این باره تجربه خوبی دارید؟ آن را در بخش نظرات بنویسید و به ما بگویید که چرا از برخی شرکت ها و فروشگاه ها خرید می کنید و نسبت به برخی بی توجه هستید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *