۸ کار متفاوتی که افراد موفق در پایان هفته ها انجام دهند

۸ کار متفاوتی که افراد موفق در پایان هفته ها انجام دهند
  • 1398/8/12
  • زهرا معبودی
  • 0

این که فردی موفق باشید یا فردی بسیار موفق باشید خیلی با هم فرق دارد! اگر تمایل دارید در زمره ی افراد واقعا خیلی موفق بگنجید می توانید به راحتی از عادات این افراد الگو برداری کنید. مثلا شما باید بدانید که باید چطور پایان هفته های خود را بگذرانید تا در لیست افراد موفق بگنجید.

در حالی که بسیاری از مردم آخر هفته را زمان تعطیل شدن و استراحت می دانند ، افراد فوق العاده موفق تصور متفاوتی از چگونگی گذراندن پنج شنبه ها و جمعه ها دارند. بیایید این تفاوت را با هم بررسی کنیم و در الگوی روزانه خود بگنجانیم.

عادت پایان هفته افراد موفق

زود از خواب بیدار می شوند

بر خلاف تصور عام، که آخر هفته ها را باید حسابی خوابید افراد موفق آخر هفته ها را دقیقا مثل سایر روزها زندگی می کنند و زود از خواب بر می خیزند. گفته شده که تیم کوک مدیر عامل اپل، همیشه صبح خود را از ساعت ۳:۴۵ دقیقه آغاز می کند.

دیدگاه افراد موفق این است که زمان با ارزش تر از این است که تلف شود پس فرقی ندارد که چه روزی است، بلکه باید از تمام اوقات بهره برد.

پس از امروز، برای پایان هفته های خود، برخاستن از رختخواب آن هم خیلی زود را برنامه ریزی کنید.

 

افراد موفق در پایان هفته مطالعه می کنند

شما نمی توانید قدرت خواندن را نفی کنید. Eimantas Balciunas ، مدیر عامل شرکت Travel Ticker ، می گوید: “خواندن و در جریان قرار گرفتن در صنعت مسافرت، به من کمک می کند تا چیزهایی که از چشم اغلب افراد به دور می ماند را به وضوح ببینم” . قطعا آگاهی کمک می کند که شما بتوانید، در مقابل رقبا همیشه جلو تر بایستید و آگاهانه تر به پیش بروید.

مطالعه در زمینه کاری تان، در طول هفته قطعا صورت می گیرد اما نباید این موضوع را در پایان هفته از یاد ببرید.

 

تامل کردن و فکر کردن عادت افراد موفق است

در پایان هفته، چه به یک مسافرت کوتاه رفته باشید چه در خانه در کنار عزیزان تان باشید، بهترین فرصت برای تامل کردن و فکر کردن به رویداد های هفته اخیر و تصمیم گیری برای هفته آینده است. سقراط می گوید زندگی نسنجیده ارزش زندگی کردن را ندارد. به نظر می رسد که او حق مطلب را به خوبی ادا کرده است.

وقتی در پایان هفته ها به خوبی بیاندیشید، و تصمیم بگیرید، می توانید شنبه پر بار تری را شروع کنید و تاثیر آن را بر کل هفته خود و سال کاری تان ببینید.

 

پایان هفته وقت مناسبی برای پیگیری علاقمندی هاست

افراد موفق می دانند که تلاشگر بودن در زمینه اهداف نباید بدین معنی باشد که، دور سرگرمی ها را باید خط کشید و از آن ها دور ماند. جدی بودن در عرصه کار و هدف، هیچ منافاتی با سرگرمی ها ندارد. بنابراین دو روز پایان هفته این فرصت را به شما می دهد، که به علاقمندی ها وسرگرمی های مورد علاقه تان بپردازید، و به بهترین شکل ممکن کاری کنید که انرژی کافی برای فعالیت های جدی و کاری در طول هفته داشته باشید.

 

پایان هفته زمان دوری از ارتباطات مجازی است

افراد موفق می دانند که پایان هفته را باید در نهایت آرامش باشند بنابراین عاقلانه است که اینترنت را قطع کنند، و گوشی موبایل خود را خاموش کنند. دوری از فضای ایمیلی، ارتباطات چتی و غیره موجب می شود که افراد بتوانند به بهترین شکل ممکن آرامش را درک کنند و برای هفته ای پر کار و پر مشغله آماده شوند.

 

ارتباط با خانواده و اقوام هم گزینه خوبی است

افراد موفق می دانند که، زندگی کاری شان، برای جلب رضایت عزیزان شان است. پس آن ها نیز باید رضایت کافی داشته باشند. با خانواده بودن و در کنار آن ها ماندن فرصت خوبی است که می تواند شما را از فضای کاری دور کند و انگیزه و انژی در شما تزریق کند.

 

ورزش کردن گزینه بلا استثنا در پایان هفته است

افراد موفق می دانند که ورزش کردن کمک می کند که تناسب اندامشان را حفظ کنند. همچنین موجب می شود، افکار ذهن پالایش شوند و برای شروع هفته جدید، افکار مناسب و مفید جایگزین شوند. افرادی که ورزش می کنند، قدرت فکر و تصمیم گیری بهتری در طول هفته دارند.

 

برنامه ریزی کردن برای هفته بعد

جک دورسی مدیر عامل توییتر، معمولا روزهای معمولی اش برای کار کردن در تایم و زمان خاصی برنامه ریزی می کند. اما در پایان هفته ها برنامه خاصی دارد. او روز اول از تعطیلات خود را صرف استراحت و تفریح می کند و روز دوم را به برنامه ریزی می پردازد.

بدین ترتیب وقتی که شما شروع می کنید که پایان هفته های خود را با الگو گیری از افراد موفق برنامه ریزی می کنید می دانید که باید الگوهای قدیمی تان یعنی خوابیدن تا بعد از ظهر و بعد هم کسل بودن و چرت زدن را همیشه کنار بگذارید.

شما بگویید که چه الگویی در پایان هفته ها دارید که منجر به پیشرفت و موفقیت هر چه بیشتر شما شده است.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *