۷ کلید ضروری موفقیت برای رسیدن به هر چیزی در سال ۲۰۲۰

۷ کلید ضروری موفقیت برای رسیدن به هر چیزی در سال ۲۰۲۰
  • 1398/8/22
  • زهرا معبودی
  • 0

آیا تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی باعث موفقیت یک فرد می شود و چرا بعضی از آنها راحت تر از دیگران به موفقیت می رسند؟

با گذشت سالها ، من نکات موفقیت آمیز زیادی را دنبال کرده ام تا به من کمک کنند و به موفقیتی که دوست داشتم دست یابم. من فکر می کردم که در مورد موفقیت در زندگی راه درست را در پیش گرفته ام و همه چیز را هم می دانم. اما ، تحقق کامل هنگامی حاصل شد که متوجه شدم موفقیت برای هریک از ما متفاوت است. این چیزی است که با رشد ما نیز تغییر می کند و چیزی بیش از تعیین هدف است.

همانطور که در تعریف شخصی خود از موفقیت مشخص می شود، نحوه مشاهده زندگی ما تغییر می کند. با این بینش متفاوت ، اهداف ما می توانند هدایت یافته تر شوند و انگیزه ما را مورد چالش و بهبود قرار دهند.

طبق فرهنگ لغت: “موفقیت ” عبارت است از دستیابی به یک عمل، رسیدن کامل به یک هدف مشخص “

 

تبیین عبارت موفقیت از نگاه شما به دیگران

این یک توضیح جالب است، اما مبهم است و واقعاً این تصویر واقعی را به شما نمی دهد که موفقیت برای شما شخصاً چیست.

اگر معنی موفقیت برای خود را ندانید و بدون شفافیت به پیش بروید ممکن است که حتی به هدف خود برسید اما در خیال خود، به دنبال موفقیت و معنی آن باشید! به دنبال موفقیت بگردید در حالی که آن را در چنگ دارید.

بنابراین ، اولین نکته برای موفق شدن این است که بدانید موفقیت برای شما چه معنی دارد. با شناسایی این موضوع ، می دانید که هدف یا مقصد شما چیست و چگونه می توانید به آن برسید.

 

اهمیت طرز فکر و احساسات در رسیدن به موفقیت

دومین بخش از این موضوع ، طرز فکر شماست.زیرا این موضوع هم نقشی اساسی در موفقیت و رسیدن به خواسته ها در زندگی دارد. احتمالاً متوجه شده اید که بعضی افراد خیلی آسانتر و سریع تر به خواسته های خود می رسند. شما همان کارها را انجام می دهید اما نمی توانید با رویکردی که آن ها اتخاذ کرده اند شما نیز زود موفق شوید.

اگر این موضوع را قبلا درک کرده باشید مطمئنا برای تان نا امید کننده بوده است اما مزیت این مساله این است که موجب می شود که به مسیری وارد شوید که در نهایت شما را به شاهراه موفقیت شخصی خودتان و شیوه مختص خودتان شما را منتهی می کند

اگر زمانی که ذهنیت موفقیت خود را تدوین می کنید، احساسات شما به خوبی از آن پشتیبانی کند، این می تواند شما را در رسیدن سریع تر به هدف ها یاری کند.

در ادامه این مقاله به ۷ ویژگی برای بهبود طرز فکر و احساسات برای رسیدن به خواسته ها و موفقیت در زندگی پرداخته ایم.

 

موفقیت تان را به وضوح تصور کنید

به دست آوردن شفافیت در این مورد ، روی طرز فکر شما تأثیر می گذارد. این شفافیت برای موفقیت و حتی احساس موفقیت بسیار ضروری است.

همه ما به طور ناخودآگاه و در ضمیر پنهان مان، موفقیت را دوست داریم، و می دانیم که برایمان مهم است. اما این یک دید کلی است. چیزی که اینجا ضرورت پیدا می کند، معنی شفاف تری از موفقیت برای ماست. شاید با این دیدگاه باشد که شما بخواهید کمی گسترده تر به این موضوع فکر کنید و عمیقا به خود و هدف و آینده و خواسته های تان مراجعه کنید.

برای رسیدن به معنای شفاف تری از هدف و موفقیت، مکان آرامی پیدا کنید و دفتر و قلم تان را به همراه تان داشته باشید. با هر چه آرام می شوید، اعم از یک فنجان قهوه، موسیقی یا هر چه که به شما ربط دارد، شروع کنید.

هنگامی که احساس خوبی به شما منتقل شد، این سؤالات را از خود بپرسید و حتی آن را در بالای صفحه بنویسید:

  1. موفقیت برای من چه معنی دارد؟
  2. موفقیت چگونه به نظر می رسد ؟
  3. من چه احساسی در مورد موفقیت دارم؟

کمی صبور باشید. اجازه دهید ذهن تان سوالات را به چالش بکشد و بهترین پاسخ واقعی و شفاف را برای آن پیدا کند.

ارزش این کار این است که چه پاسخ ها را زود دریافت کنید و چه دور، می توانید با خیال راحت مطمئن شوید که دارید دیدگاه اصلی تر و موفقیت آمیز تری نسبت به خود، و موفقیت تان پیدا کنید.

 

کلید اولیه موفقیت داشتن مقصد و هدف است

وقتی که فهمیدید که از این دنیا و تلاش های خود چه می خواهید و شفافیت را به طور تمام و کمال در مورد هدف خود درک کردید، زمان ان می رسد که یک مقصد و نیمه هدف مشخص کنید.

یکی از اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند این است که فورا شروع به ایجاد هدف های میانی و پایانی می کنند و آن را برای همیشه رها می کنند.

ایجاد هدف های میانی و پایانی عالی است اما باید هدفی را مشخص کنید که واقعا مقاومت ناپذیر باشد.

هدف خود را مشخص کنید و آن را طوری احساس کنید که برای رسیدن به آن حاضر باشید هر کاری کنید.

در این وادی طوری زندگی کنید که گویا همین حالا به هدف خود رسیده اید. کمی خود را در این حالت تصور کنید. بعد دستاوردهای ذهنی تان را در این حالت بنویسید. بنویسید که چطور احساس می کنید، چطور می بینید، چطور دنیا را تجربه می کنید و چه آرزوهایی دارید. در واقع خود را در صورتی ببینید که به هدف تان رسیده اید و بعد شروع کنید آن ها را یادداشت کنید.

وقتی که ما چیزی می خواهیم باید دوبار به آن برسیم تا آن را واقعا به عین و چشم ببینیم.

اول این که باید ذهن ما آن احساس خوب را درک کند.

و در ادامه بتوانیم گام به گام عمل کنیم تا به ان موضوع برسیم.

اگر چیزی می خواهید که ذهن تان هرگز نمی تواند ان را تصور کند، احساس کند یا درک کند، مطمئن باشید که هیچ وقت نمی توانید به آن هدف برسید. چون ذهن تان آن را درک و باور نکرده است.

همانطور که ابتدا گفتیم برای موفقیت درک و احساس موفقیت ضروری است.

 

ارزش ها و هدف های خود را هم تراز کنید

وقتی که موفقیت را حس کردید و رسیدن به هدف را در چشم ذهنتان مشاهده کردید، می توانید گام های کوچکتر خود را برای رسیدن به این موضوع تنظیم کنید. اما هم تراز کردن هدف و ارزش ها و چشم اندازها چیزی است که گاهی ما به ان توجه نداریم.

گاهی دوست داریم، در شغل مان طوری موفق شویم که بیشتر در کنار خانواده باشیم. اما وقتی که می خواهیم به این هدف برسیم مجبور هستیم که بیشتر کار کنیم و از خانواده دور می مانیم. این می تواند خشم ما را بر انگیزاند.

پس اینجا لازم است که طرح و برنامه مان را طوری تنظیم کنیم که، ارزش هایمان حفظ شوند، و به هدف مان هم فکر کنیم و گام هایی برای رسیدن به هدف اصلی، یعنی آسانتر شدن شغل و هدف میانی و فرعی، یعنی نزدیک تر شدن به خانواده برداریم. در چنین حالتی باید میزان کار طوری تنظیم شود که از کنار عزیزان بودن هم لذت ببریم.

در این صورت است که نسبت به کار خود احساس بهتری داریم و به هدف با انرژی بیشتری فکر می کنیم.

دقیقا در این باره کاری که من کرده ام این است که، پنج شنبه و جمعه هایم را کاملا تعطیل کرده ام اما در طول هفته یکی دو ساعت بیشتر کار می کنم. اینگونه می توانم به هدف های میانی ام بیشتر برسم و از کار کردن هم لذت ببرم.

 

اقدام گسترده همیشه موثرترین کلید موفقیت نیست

این را بارها شنیده ایم که، کسی به موفقیت می رسد که از دایره راحتی اش بیرون برود و کارهای سختی متحمل شود. اما این موضوع همیشه هم جواب نمی دهد. فرض کنید هدف تان این است که هر هفته ۶ مشتری بیشتر داشته باشید. شاید تفریح و خانواده و ورزش را کنار بگذارید و از تمام چارچوب ها و اهرم های خود استفاده کنید تا به این ۶ مشتری اضافه برسید. وقتی که به پایان هفته می رسید، نه خانواده تان را دیده اید، نه ورزش کرده اید و نه تفریح! در نهایت ۶ مشتری هم پیدا نکرده اید. در این حالت نا امید می شوید چرا که هیچ بازدهی نداشته اید.

در چنین شرایطی ما می گوییم: لازم نیست که همه کارها را با هم انجام دهید. شما اهرم های کاری و ابزارهای خود را به چند دسته تقسیم کنید و هر کدام را فاز به فاز کرده و با هدف های ریز تر خود شروع کنید. لازم نیست تمام کارها را با هم انجام دهید و به این خیال باشید که همین حالا موفق می شوید چون خیلی کار کرده اید.

هوشمندانه انتخاب کنید و به پیش بروید طوری که بتوانید نتیجه ها را اندازه گیری کنید.

 

بررسی کارکرد روش های مورد استفاده برای پیشرفت

شاید این عنوان، که در بالا خوانده اید نیاز به درک بالایی داشته باشد. همه ما برای این که به موفقیت برسیم گام هایی را برای رشد خود تنظیم می کنیم. هدف مان را به چند فاز تقسیم می کنیم. سپس برای هر فاز، اقداماتی را تنظیم می کنیم. برای این که متوجه شویم که، این اقدامات، اثر دارند، و وقت و انرژی و سرمایه ما را به هدر نمی رود، باید انعکاس اثر گذاری هر گام را بررسی کنیم.

باید تامل کنیم، فکر کنیم، آزمایش کنیم و بررسی کنیم تا این گام ما را در نتیجه اصلی یاری می کند یا نه.

از آن جایی که همه ما از این ترس داریم که مبادا، اقدامات مان بی نتیجه باشد، متاسفانه از بررسی و انالیز تمام گام هایی که برداشته ایم خود داری می کنیم.

پس بهتر است که به دور از غفلت، موفقیت و اثر گذاری گام ها را بررسی کنیم و در صورتی که نتیجه بخش است، به گام های بعدی برویم و اگر مشکلی وجود دارد آن گام را بهبود ببخشیم و نتیجه بهتری در کمترین زمان بگیریم.

 

پایداری و عزم جزم، کلید ضروری موفقیت است

نگرش شما نقش مهمی در سطح موفقیت شما دارد. اگر به راحتی تسلیم شوید ، دستیابی به زندگی مورد نظر دشوارتر خواهد شد. اما ایجاد یک نگرش پایدار می تواند شما را تقویت کند تا در نهایت مسیر خود را به هدف تان منتهی کنید.

وقتی که صحبت از پایداری می شود بدین معنی است که نباید مسیر را آسان بگیرید و باید به کارتان بچسبید تا جایی که بهترین نتیجه را بگیرید. درست مثل سگی که با یک استخوان تنهایش گذاشته اید! اگر این صحنه را دیده باشید متوجه می شوید که، این سگ، استخوان را رها نمی کند و تا لحظه آخر که چیزی برای او داشته باشد، با ان کشتی می گیرد!

موفقیت واقعی به زمان نیاز دارد و نیاز به نوع خاصی از نگرش دارد. اگر می بینید شخصی یک شبه راه صد ساله را طی می کند و به موفقیت می رسد،  مطمئن باشید که آن چه شما می بینید یک شبه رخ نداده است. یادگیری و تمرین کردن طول می کشد و بعضی اوقات می تواند سالها به طول انجامد.

 

مثالی بر پایداری برای موفقیت در امور زندگی

برای این مورد می توان به یک کشاورز اشاره کرد که، این کشاورز، محصولاتی را می نشاند! انتظار دارد در پایان سال، بتواند از آن برداشت کند. یک سال طول می کشد، و او نتیجه کار خود را در پایان سال می بیند.

اما اگر یک طوفان مزرعه او را ویران کند، او در چنین شرایطی یا با لذت مابقی محصولات را برداشت می کند یا این که، صبر می کند تا وارد سال دوم شود و دوباره محصول را کشت کند و در پایان سال بعدی، آن ها را بردشت کند. این یعنی او تسلیم نمی شود و میدان را خالی نمی کند.

بنابراین درست مثل یک کشاورز باشید که هر ساله با عزم بسیار شروع به کار می کند و اگر با مشکل مواجه شود، نمی هراسد و برای موفقیتی دوباره برنامه ریزی می کند.

 

کلید موفقیت سلامت روح و ذهن و بدن است

آنچه ما با بدن و ذهن خود انجام می دهیم تأثیر چشمگیری در میزان موفقیت ما دارد.

آنتونی رابینز در گفته هایش گاهی به این مساله اشاره دارد که، ما باید یک فیزیولوژی و روانشناسی متعالی اتخاذ کنیم که این پنجمین اصل موفقیت NLP است. اما واقعاً این چیست؟

بعد از سال ها متوجه شده ایم که ذهن ما می تواند روی بدن ما تاثیر گذاری بالایی داشته باشد. این فضای ذهنی می تواند روی موفقیت اثر شدیدی بگذارد. میزان تاثیری که یک ذهن سالم روی موفقیت دارد، بسیار موثرتر از تاثیرات بدن روی موفقیت است.

البته نباید فراموش کنید که بدن هم روی ذهن ما تاثیرات به سزایی می گذارد. بدن می تواند ذهن را بیمار کند.

هر دو مورد گفته شده عناصر اصلی در موفقیت ما هستند. اگر شما از نظر احساسی حس و انرژی ضعیفی داشته باشید، قطعا عزم فوق العاده ای برای پیش روی نخواهید داشت.

اگر از طرفی، با دید منفی به مسائل نگاه کنید، پایداری و مقاومت شما کم می شود. پس این دو فضای ذهنی و بدنی را باید جدی بگیرید.

مثال هایی برای تاثیر انرژی روحی بر نتایج کار

به عنوان مثال ، شما برای ناهار به رستوران می روید و در حالی این کار را می کنید  که در این زمان احساس خستگی می کنید ( علت خستگی این است که از بدن تان و حتی روحیه تان مراقبت نکرده اید ). در حین صرف ناهار هیچ کس به شما توجه نمی کند و شما اعتماد به نفس خود را از دست می دهید زیرا احساس می کنید که کسی شما را اصلا نمی بیند. این وضعیت ذهنی و جسمی بر روی صورت و وضعیت شما تأثیر می گذارد. حتی ممکن است مردم از شما دوری کنند چرا که این حالتی که در آن قرار دارید به مردم این گونه القا می کند که شما فردی غیر قابل دسترسی هستید. به همین دلیل نمی توانید با افراد به درستی صحبت کنید و مشتری های جدیدی را به خود جذب کنید.

بر عکس این موضوع هم وجود دارد. وارد مترو یا اتوبوس می شوید! حالتان عالی است. روحیه تان خوب است و سرشار از انرژی هستید. دیگران را به خود جلب می کنید. با آن ها هم صحبت می شوید. دیگران از صحبت با شما لذت می برند و در چنین شرایطی به احتمال زیاد می توانید حدس بزنید که این افراد به شما و خدمات تان یا محصولات تان نیاز دارند یا نه و همانجا قرار دادی منقعد می کنید.

 

چطور از روح و بدن مان مراقبت کنیم

برای این که در این مود فکری و روحی باشید، باید از خورد و خوراک خود مراقبت کنید. ورزش کنید و نوشیدنی های مقوی بنوشید. قبل از این که وارد محل کار شوید از خود مراقبت کنید و این مراقبه فکری را روزانه داشته باشید.

همانطور که همچنان ذهن ، جسم و روح خود را پرورش می دهید ، متوجه خواهید شد که شرایط روزمره را به روشی متفاوت اداره می کنید. عملکرد شما عالی خواهد بود و شما نتایج موفقیت آمیز تری را تجربه خواهید کرد.

 

سخن آخر

روش های زیادی برای موفقیت در طول زندگی وجود دارد. برخی با گرفتن مربی های شخصی مشکل خود را حل می کنند و برخی با یک مقاله اینچنینی مشکل خود را حل می کنند و زندگی پر بار تری می سازند.

با کمک این روش ها می توانید خط مشی همیشگی خود را در زندگی تغییر دهید و در سالی که پیش رو دارید به موفقیت های بسیاری برسید.

پس با کمک به کار بستن این روش ها، از همین حالا برای موفقیت در سال آتی آماده شوید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *