خرید هارد اکسترنال با قیمت ویژه از فروشگاه کامپیوتر سورس

خرید هارد اکسترنال با قیمت ویژه از فروشگاه کامپیوتر سورس
  • 1400/7/17
  • بهراد جاود
  • 0

برای خرید هارد دیسک اکسترنال باید نکاتی را مورد توجه داشته باشید. در ادامه قصد داریم تا مواردی را بیان کنیم که پیش از خرید هارد اکسترنال لازم است آن‌ها را بدانید. پس اگر قصد خرید هارد اکسترنال را دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

موارد مهم در خرید هارد اکسترنال

برای خرید هارد باید برخی ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. در ابتدا قصد داریم تا شما را برخی مشخصات و فاکتورهای مهم در خرید هارد آشنا کنیم. فاکتورهای مهم در خرید هارد دیسک خارجی شامل موارد زیر می‌شود.

  • نوع کاربری: در ابتدا کاربری خود را مشخص کنید. برای این کار کافی است به سؤال ” من چرا به این هارد دیسک خارجی نیاز دارم؟ ” پاسخ دهید. با مشخص شدن کاربری شما می‌توانید درک درستی از این که دقیقاً چه چیزی را نیاز دارید داشته باشید و هزینه اضافی را برای داشتن یک هارد اکسترنال پرداخت نمی‌کنید.
  • ظرفیت و میزان فضای ذخیره سازی: با مشخص شدن نوع کاربری شما به این سؤال پاسخ داده‌اید که چه میزان فضا برای ذخیره سازی اطلاعاتتان نیاز دارید. هاردهای اکسترنال از حافظه‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ مگابایت شروع شده و افزایش می‌یابند. که شما می‌توانید با توجه به نیازتان هر یک از آن‌ها را خریداری کنید. خریداری هارد دیسکی که بیشتر فضای آن بلا استفاده خواهد ماند قطعاً از نظر اقتصادی برای شما مناسب نخواهد بود. پس در انتخاب فضای ذخیره سازی هارد دقت کافی را داشته باشید. زیرا با افزایش میزان فضای ذخیره سازی قیمت هارد نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • سرعت هارد: سرعت انتقال اطلاعات از هارد به سیستم به دو عامل اصلی بستگی دارد. این دو عامل شامل سرعت چرخش دیسک در هارد و دیگری سرعت پورت USB است که هارد از طریق آن به سیستم رایانه شما متصل می‌شود. برای سرعت پورت معمولاً دو حالت USB2 و USB3 وجود دارد که سرعت USB3 بیشتر از USB2 است. اگر زمان در کار شما مسئله مهمی است پیش از خرید باید به پورت و رابط هاردی که خریداری می‌کنید دقت کنید. و اما در مورد سرعت چرخش دیسک نیز هرچه این سرعت بالاتر باشد اطلاعات شما سریع‌تر انتقال پیدا می‌کنند و یا ذخیره می‌شوند. معمولاً سرعت چرخش دیسک از ۵۴۰۰ تا ۷۲۰۰ بار در دقیقه است.
  • حافظه نهان یا CASH : یکی دیگر از مواردی که در خرید هارد اکسترنال اهمیت زیادی دارد حافظه نهان یا CASH است. شاید برخی از شما با این مورد خیلی آشنایی نداشته باشید. ولی حافظه نهان هارد مثل RAM در کامپیوتر است. در واقع می‌توان این‌طور بیان کرد که حافظه نهان مثل یک میز است که شما اطلاعاتی که نیاز دارید را بر روی آن می‌گذارید تا دسترسی راحت‌تری به آن‌ها داشته باشید. هرچه این میز بزرگ‌تر باشد شما می‌توانید وسایل بیشتری را بر روی آن بگذارید. در مورد حافظه نهان نیز دقیقاً به همین صورت است. هرچه میزان حافظه نهان یک هارد بیشتر باشد؛ اطلاعات بیشتری در آن جای می‌گیرد. این مورد علاوه بر افزایش سرعت انتقال اطلاعات، بهتر شدن کاربری و عملکرد نیز تأثیرگذار است

برندهای مختلف هارد اکسترنال

یکی از مواردی که باید پیش از خرید هارد اکسترنال آن را مورد توجه قرار دهید، برند هارد است. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای هر خریدی اعتبار برندی است که وسیله خود را از آن تهیه می‌کنید. در بازار برندهای زیادی وجود دارد. در این بین برخی برندها هستند که از محبوبیت و کیفیت بهتری به نسبت بقیه برخوردار هستند. برندهای معتبری که می‌توان از آن‌ها نام برد می‌توان به وسترن دیجیتال Western Digital ، سیگیت Seagate، توشیبا TOSHIBA،‌ای دیتا I DATA و دیگر هارد اکسترنال‌های معروف و معتبر اشاره کرد. توصیه ما به شما این است که اگر قصد خرید هارد اکسترنال دارید، برندهای متفرقه را خریداری نکنید و از برندهای معروف استفاده کنید. استفاده از برندهای متفرقه در آینده شما را با مشکل مواجه خواهند کرد. مشکلاتی از قبیل خرابی و کار نکردن و عملکرد ضعیف از جمله این مشکلات هستند.

 

از کجا هارد اکسترنال بخریم؟

و اما یکی دیگر از موارد مهمی که در خرید قطعه‌های الکترونیکی وجود دارد اصالت کالای خریداری شده است. برای اینکه از اصل بودن و کیفیت کالای خریداری شده‌تان مطمئن شوید؛ می‌توانید هارد خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید. خرید هارد از یک فروشگاه مطمئن می‌تواند این اطمینان را برای شما ایجاد کند که هارد اکسترنالی که می‌خرید اصل بوده و در آینده از بابت کیفیت و عملکرد آن به مشکل نخواهید خورد.

در همین راستا با توجه به سختی‌های خرید حضوری ما قصد داریم به شما یکی از بهترین فروشگاه‌های لوازم کامپیوتری و موبایل را معرفی کنیم. سایت کامپیوتر سورس یکی از فروشگاه‌های معتبری است که شما می‌توانید نه تنها هارد بلکه تمامی لوازمی که برای سیستم رایانه‌ای‌تان نیاز دارید از این فروشگاه خریداری کنید. با توجه به تنوع بالای محصولات در سایت کامپیوتر سورس برای خرید هارد اکسترنال مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید دقیقاً همان کالایی را خریداری کنید که به آن نیاز دارید و مستلزم پرداخت هزینه اضافی نخواهید بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *