با کالج‌های زبان، می‌توانید تحصیل در خارج از کشور را بدون مدرک زبان تجربه کنید!

با کالج‌های زبان، می‌توانید تحصیل در خارج از کشور را بدون مدرک زبان تجربه کنید!
  • 1401/2/24
  • فاطمه مرادخانی
  • 0

همان طور که می‌دانید، یکی از اصلی‌ترین شرایط مهاجرت به خارج از کشور و تحصیل در رشته‌های مختلف، داشتن مدرک زبان معتبر مثل آیلتس ۷ و … است؛ اما افراد زیادی به دلیلی نداشتن مدرک زبان نمی‌توانند مهاجرت کنند. در برخی از کشورها کالج‌های زبان برگزار می‌شود که می‌توانید با شرکت در آن‌ها و گرفتن نمره قبولی از آزمون‌های پایانی، تحصیل در خارج از کشور را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی این کالج‌های زبان بپردازیم.

مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور

کالج زبان خارج از کشور موسساتی هستند که دوره‌های آموزش زبان خارجی را برگزار می‌کنند. کالج‌های زبان به افرادی پیشنهاد می‌شود که بجز مدرک زبان، سایر شرایط مهاجرت را دارند. کشورهایی همچون فرانسه، روسیه، ترکیه، مجارستان، قبرس شمالی و اوکراین به مدرک زبان برای پذیرش دانشگاه نیازی ندارند، اما متقاضیان باید برای ورود به دانشگاه‌های آن‌ها ابتدا در کالج‌های زبان که معمولا یکساله می‌باشند، شرکت کنند.

متقاضیان می‌تواند با شرکت در این کالج‌ها مدرک زبان موردنیاز را جبران کنند. مثلا برای مهاجرت تحصیلی در صورتی که شرایط زبان را ندارید، می‌توانید برای کالج زبان کشور موردنظرتان اقدام کنید و پس از اتمام دوره دوباره برای پذیرش دانشگاه موردنظرتان اپلای نمایید.

چرا شرکت در کالج زبان خارج از کشور را پیشنهاد می‌کنیم؟

همان طور که گفتیم، اگر تنها مدرک زبان ندارید و باقی شرایط برای مهاجرت به خارج از کشور را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در کالج‌های زبان شرکت کنید. این کالج‌ها مزایای زیر را به دنبال دارند:

  • فراهم کردن فرصت‌های تحصیلی و شغلی
  • شانس بالای ویزا شدن
  • معتبر بودن مدرک کالج‌ها
  • بالا بردن مهارت زبان
  • آشنایی با فرهنگ‌های مختلف
  • فرصتی برای تفریح
  • پیشرفت شغلی

در ادامه به معرفی چندین کالج زبان در خارج از کشور خواهیم پرداخت که گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

تحصیل در کالج های زبان فرانسه

متقاضیان تحصیل در کالج زبان در فرانسه باید شرایط زیر را داشته باشند:

  1. داشتن دیپلم و معدل بالای ۱۵ برای مقاطع کارشناسی
  2. حداکثر سن تا ۲۲ سال برای مقطع کارشناسی
  3. حداکثر سن تا ۲۸ سال برای مقطع کارشناسی ارشد
  4. حداکثر سن تا ۳۳ سال برای دکتری

با اینکه دوره‌های زبان در کالج‌های کشور فرانسه ۳ الی ۱۰ ماهه می‌باشند، اما شانس اخذ ویزا برای دوره‌های سه ماهه و دوره‌های زبان دانشگاه‌ها بسیار پایین است. پیشنهاد می‌کنیم که در کالج‌های زبان با حداقل ۸۰۰ ساعت آموزش اقدام کنید. این کالج‌ها برای افرادی که مدرک زبان فرانسوی ندارند و یا در ایران نتوانسته‌اند مدرک زبان دریافت کنند گزینه بسیار مناسبی است.

تحصیل در کالج های زبان ترکیه

کشور ترکیه در سال‌های اخیر به دلیل بالا رفتن سطح علمی دانشگاه‌های خود، هزینه مناسب دانشگاه‌ها، هزینه پایین زندگی و همچنین تنوع رشته و دانشگاه به مقصد خوبی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. کالج‌های زبان در ترکیه این امکان را به شما می‌دهد که بدون مدرک زبان راهی این کشور شوید. ترکیه بنابه شرایط آداب و فرهنگ نسبتاً نزدیک به ایرانیان و همچنین نزدیک بودن و در دسترس بودن، چند سالی است که به یکی از محبوب‌ترین و آسان‌ترین مقاصد مهاجرت به خارج از کشور تبدیل گشته است.

انگلیسی، ترکی، آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و اسپانیایی از جمله مهم‌ترین زبان‌های ارائه شده در کالج‌های کشور ترکیه است. دوره‌های زبان ارائه شده در کالج‌های ترکیه معمولا سه ماهه الی ۱ ساله می‌باشند و هیچ محدودیت سنی برای آن‌ها وجود ندارد. شانس ویزا برای تحصیل در کالج‌های زبان ترکیه بالاست و این کالج‌ها خصوصی هستند و هزینه‌ها به دلار گرفته می‌شود.

تحصیل در کالج های زبان روسیه

کشور روسیه شرایط مهاجرت مناسبی را برای دانشجویان بین‌المللی از جمله ایرانی‌ها فراهم کرده است و با ترکیب فرهنگ غربی و آداب و رسوم سنتی جو متمایزی ساخته است. از مزایای تحصیل در کشور روسیه می‌توان به سطح بالای آموزش آن، اهمیت کم معدل برای پذیرش، نبود فیلتر سن برای پذیرش و اعتبار بالای مدارک تحصیلی آن اشاره کرد.

معمولا طول این دوره‌ها یک ساله می‌باشند و هیچ محدودیت سنی برای آن‌ها وجود ندارد. خبر خوب اینکه شانس ویزا برای تحصیل در کالج های زبان روسیه بالاست و شما با خیال راحت می‌توانید برای آن‌ها اقدام کنید.

تحصیل در کالج های زبان آلمان

کشور آلمان به عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد اروپایی برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی مطرح است. این کشور با فراهم کردن تحصیل رایگان، بازار کار بسیار خوب، کیفیت آموزش بالا و دانشگاه‌های بسیار معتبر خود به انتخاب اول بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. با اینکه امکان تحصیل هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی در این کشور وجود دارد، اما برای بسیاری از دانشجویان، مدرک زبان ممکن است مشکل‌ساز باشد.

خوشبختانه تحصیل در کالج های زبان آلمان این فرصت را فراهم کرده است که بدون نیاز به مدرک زبان بتوانید راهی این کشور شوید. زبان ارائه شده در کالج های این کشور “زبان آلمانی” است که معمولا ۶ ماه الی ۱ سال ممکن است طول بکشد. شما برای تحصیل در کالج های زبان آلمان تا ۲۷ سال می‌توانید اقدام کنید. معمولا شانس ویزای برای دوره‌های ۶ ماهه پایین است اما در صورتی که شرایط متقاضی مناسب باشد، شانس اخذ ویزا بالا خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب جذاب را نیز مشاهده کنید: چطور در خوابگاه برنامه خواب کافی و مفید داشته باشم

تحصیل در کالج های زبان قبرس شمالی

قبرس شمالی به آب و هوای فوق‌العاده، تاریخ غنی، میراث فرهنگی و آموزش عالی با کیفیت بالای خود مشهور است. در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در قبرس شمالی وجود دارند و نزدیک به صد هزار دانشجو از کشورهای مختلف در آن تحصیل می کنند که این تعداد هر ساله نیز به سرعت در حال افزایش است.

از آنجایی که آموزش برای دانشجویان بین‌المللی در قبرس شمالی به زبان انگلیسی انجام می‌شود، متقاضیان باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند. اما با این حال این کشور امکان تحصیل در کالج‌های زبان را نیز فراهم کرده است تا متقاضیان تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان بتواند راهی این کشور شوند.

زبان ارائه شده در کالج های این کشور “زبان انگلیسی” است که معمولا ۱ سال طول می‌کشد. هیچ محدودیت سنی برای حضور در این کالج‌ها وجود ندارد و شانس اخذ ویزا برای کالج‌های این کشور بسیار بالا می‌باشد.

شما به غیر از این کشورها می‌توانید در کشورهای دیگری نیز کالج‌های زبان را بگذرانید. مثل:

  1. اوکراین
  2. مجارستان
  3. قزاقستان
  4. آذربایجان

معمولا بیشتر کشورها شرایط آنچنان سختی برای حضور در این دوره‌ها در نظر نگرفته‌اند. توجه کنید که بیشتر کشورها این دوره‌ها را تنها به زبان رسمی خودشان ارائه می‌دهند و امکان تحصیل به هر زبانی در هر کشور وجود ندارد. شما در کالج زبان خارج از کشور با افرادی از ملیت‌های مختلف در یک کلاس حضور خواهید یافت و فرصت آشنایی با فرهنگ‌های مختلف را پیدا می‌کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *