مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات چیست و آینده Chat GPT در تبلیغات چگونه خواهد بود؟

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات چیست و آینده  Chat GPT در تبلیغات چگونه خواهد بود؟
  • 1401/11/16
  • گویا آی تی
  • 0

هوش مصنوعی که معمولا به نام مختصر AI یا Artificial Intelligence  شناخته می شود که تبدیل به یکی از بخش های جدایی ناپذیر زندگی ما شده است و در گوشه و کنار خانه و… می توانیم اثر آن را ببینیم. همچنین فناوری های توسعه یافته مبتنی بر هوش مصنوعی به شدت بر زندگی شخصی و حرفه ای ما تاثیر می گذارند. از الکسا و سیری گرفته تا پلتفرم های مهمی مانند یوتبوب، اسپاتیفای و… تنها نمونه های ساده ای از هوش مصنوعی هستند که روزانه با آن ها ساعت ها سر و کار داریم.

هوش مصنوعی را می توانیم به عنوان پدیده ای انقلابی در صنعت مهم تبلیغات و بازاریابی جهانی در نظر بگیریم. با وجود هوش مصنوعی، روند ایجاد تبلیغات، خرید از طریق تبلیغات هوشمند و هدف قرار دادن مخاطبان مناسب بدون دخالت انسانی ساده شده است.

هوش مصنوعی از الگوریتم های  ML یا ماشین لرنینگ استفاده می کند که این الگوریتم ها می توانند علاقمندی مشتریان یا مخاطبان را حتی در یک ناحیه خاص پیش بینی کنند و از این داده ها برای تبلیغات خاص خود استفاده کنند. در واقع هوش مصنوعی دنیای تبلغات را به طور کامل در اختیار گرفته است و این توانایی را دارد که هر نیازی که برند های مختلف دنیا برای تبلیغات محصولاتشان را دارند برآورده کند و در کنار آن وجود ابزارهای قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی به آن ها نیز کمک خواهد کرد.

در این مقاله از وب سایت گویا آی تی، نگاهی به نقش و مزایای استفاده از هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات و آینده چت بات Chat GPT خواهیم داشت. همچنین در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چگونه هوش مصنوعی واقعاً صنعت تبلیغات را متحول کرده و نشان خواهیم داد که چگونه برندها می ‌توانند با کمک ابزارهای هوش مصنوعی تبلیغاتی کارآمد داشته باشند. اگر کسب و کار یا شغل شما وابسته به تبلیغات و بازاریابی است، نکته هایی که در ادامه این مقاله بیان خواهیم کرد احتمالا در آینده به شما کمک خواهد کرد.

 

هوش مصنوعی در تبلیغات چه تفاوتی با فناوری های قدیمی دارد؟

آینده هوش مصنوعی

تفاوت اساسی و شاید مهمترین ویژگی هوش مصنوعی این است که می تواند حجم عظیمی از داده ها را در مدت زمان کوتاهی تجزیه و تحلیل کند. مهم ترین منبع در این دنیای دیجیتال داده ها است و آنچه هوش مصنوعی را از سایر فناوری ها متمایز می کند این است که توانایی پردازش مجموعه داده های عظیم را دارد. همچنین، هوش مصنوعی برخلاف نرم ‌افزارهای سنتی می ‌تواند پیش ‌بینی‌های مختلفی در رابطه با داده انجام دهد. سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند تجزیه و تحلیل داده ها را بهبود بخشند، پیش بینی های دقیق تری داشته باشند و به طور خلاصه همه چیز را به تنهایی یاد بگیرند.

حال بیایید نگاهی به مسیر پیشرفت تبلیغات و تحولاتی که با وجود هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات به وجود آمده است، داشته باشیم.

اگر بخواهیم به پیشرفت‌های گذشته در مورد چگونگی ظهور فناوری‌های هوش مصنوعی و تأثیرگذاری بر بخش تبلیغات نگاه کنیم، باید بدانیم که بخش تبلیغات قبل از هوش مصنوعی چه بوده است. قبل از هوش مصنوعی، مردم باید یک تحلیل دستی از تحقیقات مخاطبان، ایجاد تبلیغات و انتشار کمپین‌ها بر اساس تخصیص بودجه انجام می‌دادند.

این تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده به تبلیغ‌کنندگان کمک کرد تا کالاهای تجاری خود را به شیوه‌ای بسیار مؤثر مطابق با آب و هوا منتقل کنند. به عنوان مثال تبلیغات محصولاتی مانند چتر، لباس گرم و … پس از پیش بینی هوا از قبل پخش می شد. این نوآوری تکنولوژیکی شروعی برای هدف قرار دادن تبلیغات در مکان‌های خاص با توجه به ویژگی های محیطی بود.

این روند تبلیغات تا سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ ادامه داشت تا اینکه بازاریابی محتوا و تولید محتوای آسان توسط هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات همه گیر شد و این صنعت را به شیوه ای مثبت تحت تاثیر کاربرد خود قرار داد. پس از ورود هوش مصنوعی به این زمینه  فرصت‌ های تبلیغاتی بیشتری ایجاد شد و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مسئولیت انجام کارهای پرزحمت تحقیق در مورد مشتریانی که هدف برند برای تبلیغات بودند را بر عهده گرفتند. تبلیغات دیجیتال پیدیده ای بود که استفاده از آن  به سرعت برای سایر افراد در سراسر جهان عادی شد و بسیار فراگیر شد.

 

در سال ۲۰۱۵، الگوریتم ‌های هوش مصنوعی بیشتری برای بهبود توانایی موتورهای جستجو برای دریافت نتایج بهتر ارائه شد. حتی اگر سیستم نتواند درخواست جستجوی خاصی را پردازش کند، الگوریتم اطلاعات مرتبط را برای اصلاح جستجو در دسترس قرار می‌ دهد. از طریق انجام این فرآیند، افراد مصرف کننده و برندها نتایج واقعی و مورد نظرشان را می توانند به دست بیاورند.

 

در سال ۲۰۱۶، چت بات های مختلفی راه خود را در صنعت تبلیغات و پلتفرم های مختلف باز کردند. با چنین پیشرفت هایی، هوش مصنوعی فرآیند دشوار تبلیغات را تغییر داده و با هوشمندی خود تصمیمات بهینه ای در راستیای هدف کسب و کار ها گرفته است. هر آگهی با توجه به داده های جمع آوری شده توسط هوش مصنوعی سفارشی ساخته می شود.

 

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

تبلیغات با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی هنوز یک فناوری نسبتا جدید است، اما کاربردهای بالقوه آن برای انسان ها بی پایان است. علاوه براین موضوع استفاده از هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات تا به حال بسیار مفید بوده سات. برخی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات عبارتند از:

۱- انجام تبلیغات با توجه به داده ها

کسانی که قصد تبلیغ دارند همیشه به دنبال راه های جدید و موثر برای هدف قرار دادن تبلیغات خود هستند. اخیراً صحبت های زیادی در مورد استفاده از داده های بزرگ برای کمک به بهبود هدف گذاری تبلیغات شده است. کلان داده اصطلاحی است که برای توصیف حجم زیادی از داده ها به کار می رود که اکنون به دلیل رشد فناوری های دیجیتال در دسترس هستند. از این داده ها می توان برای پیش بینی رفتار مصرف کننده و ترجیحات برای ایجاد تبلیغات هدفمند استفاده کرد. طبق گفته مجله Forbes، «جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبی از هوش مصنوعی و کلان داده می‌تواند تقریباً ۸۰ درصد از کل کارهای فیزیکی، ۷۰ درصد از کارهای پردازش داده‌ها و ۶۴ درصد از وظایف جمع‌آوری داده‌ها را خودکار کند».

۲- بهینه سازی کمپین ها و دسترسی به نتایج بهتر

هوش مصنوعی به طور باور نکردنی در بازاریابی دیجیتال استفاده می شود، زیرا می تواند به بهینه سازی کمپین ها برای نتایج بهتر کمک کند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند تشخیص دهد که چه چیزی در یک کمپین می تواند مفید باشد و چه چیزی به درد کمپین نمی خورد و بر اساس این تحلیل ها تغییراتی را در آن ایجاد کند. کمپین های بهینه طراحی شده بر اساس نیاز مخاطب به بهبود تعامل و حفظ مشتری کمک می کند.

 

۳- افزایش فروش و صرفه جویی در پول و زمان

هوش مصنوعی می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و هزینه کمک کند، زیرا می تواند به سرعت حجم عظیمی از داده ها را که در حال حاضر در دسترس هستند طبقه بندی کند. همچنین می تواند الگوهایی را مشخص کند که در تصمیم گیری های تبلیغاتی بهتر مفید هستند. شرکت هایی مانند آمازون از هوش مصنوعی برای هدایت استراتژی های قیمت گذاری استفاده می کنند که به کاهش قیمت ها برای فروش بیشتر کمک می کند. آنها همچنین از هوش مصنوعی برای درک و استفاده از استراتژی های قیمت گذاری استفاده کرده اند، مانند زمانی که تقاضا برای یک محصول افزایش می یابد، قیمت محصول را نیز افزایش می دهند.

 

۴- کاهش خطر ضرر در تبلیغات

با استفاده از هوش مصنوعی می توانید پول از دست رفته در کمپین را کاهش دهید. یکی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی برای کمپین ‌های تبلیغاتی این است که می‌تواند به شناسایی تبلیغاتی کمک کند که به احتمال زیاد منجر به فروش می‌شوند. این موضوع به کسب ‌و کارها اجازه می ‌دهد تا تلاش ‌ خود را بر روی تبلیغاتی متمرکز کنند که به احتمال زیاد موفقیت‌آمیز هستند، پول و زمان تلف شده در کمپین‌ های بی‌اثر را کاهش می ‌دهند. یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی این است که می تواند به شناسایی تهدیدات احتمالی در اوایل چرخه عمر کمپین کمک کند. با شناسایی زود هنگام خطرات و اشتباهات احتمالی، کسب و کارها می توانند اقداماتی را برای کاهش شدت این موارد و حتی جلوگیری از وقوع آن ها انجام دهند.

 

۵- بهبود رابطه با مشتری

با هوش مصنوعی، می‌توانید ارتباط بهتری با مشتری و سبک شخصی‌سازی خدمات داشته باشید. این مزیت می تواند به شرکت ها کمک کند تا مشتریان خود را بیشتر بشناسند، نیازها و خواسته های آنها را درک کنند و سپس رفتار خود را با تئجه به این موضوع تنظیم کنند. همچنین به کمپانی ها این امکان را می دهد تا خدمات و محصولات شخصی سازی شده بهتری را به مشتریان ارائه دهند. به عنوان مثال، زمانی که نایک از هوش مصنوعی استفاده کرد تا به مشتریان خود توانایی طراحی کفش های ورزشی خود را در فروشگاه ارائه دهد، این موضوع به آنها کمک کرد تا بتوانند داده های بیشتری را جمع آوری کنند و محصولات بعدی شان  را بر اساس این داده ها و سلیقه مشتریان طراحی کنند. چنین تکنیک ‌های تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی برای مشتریانی که احساس می‌کنند به اولویت‌هایشان به خوبی توجه می‌شود، بسیار سودآور است و مطمئن باشید که مشتریان بیشتری را به همراه خواهد آورد.

 

۶- استفاده از تبلیغات و مشتری بیشتر

در عصر رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، یافتن راه‌های جدید و نوآورانه برای دستیابی به مخاطبان هدف بسیار مهم‌تر از همیشه است. هوش مصنوعی همچنین می تواند به شما کمک کند تا تبلیغات خود را به طور  پیشرفته تری با یادگیری اینکه چه چیزی جواب خواهد داد و چه چیزی نه، طراحی کنید. مانند کوکاکولا، بزرگترین شرکت نوشیدنی که مشتریانی را که فعالانه در مورد محصول و نام تجاری شان صحبت می کردند را شناسایی و نظرات آن ها را تجزیه و تحلیل کردند. بنابراین، با درک داده ‌های کمپین‌ های گذشته، هوش مصنوعی می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا پیام ‌هایی را که می‌خواهند به عموم مردم از راه های مختلف برسانند را با دقت بشیتری انتخاب کنند. همچنین هوش مصنوعی می تواند الگوهای ارزشمند را در تصمیم گیری های تبلیغاتی بهتر تشخیص دهد.

 

چالش های استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

هوش مصنوعی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته است اما کاربرد آن در تبلیغات نسبتاً جدید است. از این رو برای دستیابی به نتایج رضایت بخش، چالش های مختلفی وجود که باید هنگام استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات مورد توجه قرار گیرد. طبق یک نظرسنجی توسط یک شرکت تجزیه و تحلیل دیتا انجام شده سات متوجه شدیم که ۸۰٪ از سازمان هایی هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند به نوعی درگیر چالش های زیر هستند:

 

دقت داده ها

دقت داده ها چالشی برای هوش مصنوعی (AI) در تبلیغات است. داده‌های جمع‌آوری‌شده برای مدل‌سازی هوش مصنوعی باید همه جنبه ‌های شخصیتی مشتریان را نشان دهد تا مدل‌ های هوش مصنوعی مؤثر باشند. داده ها باید دقیق باشند و سپس باید راهی برای تأیید صحت آن ها وجود داشته باشد. با این حال، ورودی داده های نامناسب منجر به خروجی های اشتباه هوش مصنوعی می شود که در نهایت بر کمپین تبلیغاتی و موفقیت آن تأثیر می گذارد.

 

حریم خصوصی داده ها

با رایج تر شدن استفاده از هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات، نگرانی های زیادی درباره حریم خصوصی داده به وجود آمده است. می دانیم هوش مصنوعی پتانسیل ایجاد تبلیغات شخصی تر و پیشرفته تری را دارد و به همین دلیل می تواند به طور ناخواسته اطلاعات حساس در مورد مصرف کنندگان را جمع آوری کند. این موضوع متاسفانه چالش حفاظت از داده های مصرف کننده را افزایش می دهد و در عین حال به هوش مصنوعی اجازه عمل بیشتری برای تبلیغات می دهد. راه‌های مختلفی برای کاهش این خطرات وجود دارد و در آخر این موضوع به شرکت‌ هایی بستگی دارد که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و باید از هر گونه سوء استفاده از این اطلاعات جلوگیری کنند.

 

تغییرات رفتار مشتری

رفتار مشتریان چالشی برای هوش مصنوعی در تبلیغات است. به عنوان مثال، مشتریان امروزه بسیار بیشتر از هر زمان دیگری با تبلیغات ارتباط برقرار می کنند. آنها همچنین بیشتر با موبایل های خود درگیر هستند و در هر زمانی می توانند به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی داشته باشند. با توجه به تبلیغات برندهای مختلف و مشابه احتمالا آنها به سمت برندی خواهند رفت که پیشنهاد تبلیغ بیشتری از سمت آن داشته اند. این موضوع به این معنی است که هوش مصنوعی باید بتواند با استفاده از ابزار هایی که در اختیار دارد داده ها را بهتر درک کند و پیش بینی درستی از رفتار های افراد مصرف کننده داشته باشد.

 

زیرساخت ضعیف فناوری اطلاعات

استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات در حال رشد است و شرکت ها به دنبال خودکارسازی وظایف و ساخت ایجاد تبلیغات جذاب تر هستند. با این حال، زیرساخت ضعیف فناوری اطلاعات می تواند استفاده از هوش مصنوعی را دشوار کند، زیرا می تواند پردازش داده ها را کند کند یا منجر به خطا شود. این موضوع به این معناست که اگر شرکت‌ها می‌خواهند از هوش مصنوعی در کمپین‌های بازاریابی خود استفاده کنند، باید روی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خوب سرمایه‌گذاری کنند.

 

عدم اعتماد

برای اینکه هوش مصنوعی یا  AIبه طور گسترده در تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد، باید سطح اعتماد بیشتری بین سیستم‌های هوش مصنوعی و انسان‌ها وجود داشته باشد. این عدم اعتماد چالشی است که شرکت ها در حال حاضر در مورد استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات با آن مواجه هستند. دلایل متعددی برای این عدم اعتماد وجود دارد، از جمله این واقعیت که سیستم ‌های هوش مصنوعی همیشه دقیق نیستند و می‌توانند اشتباه کنند. علاوه بر این، شرکت های معروفی مانند گوگل به دلیل سوء استفاده از داده های کاربران مورد انتقاد قرار گرفته اند و فیس بوک نیز به انتشار اطلاعات نادرست متهم شده است و همین اتفاقات این سوال را مطرح می کند که هوش مصنوعی در تبلیغات چقدر قابل اعتماد خواهد بود.

 

سرمایه گذاری کم در هوش مصنوعی

یکی از چالش های اساسی هوش مصنوعی در تبلیغات، عدم سرمایه گذاری در نرم افزار و هوش مصنوعی است. استخدام افراد  مختلف با مهارت کار کردن با هوش مصنوعی یا استفاده از خدمات مشاوره هوش مصنوعی می‌تواند گران باشد. این امر منجر به کاهش نرخ پذیرش توسط شرکت ها شده است، به این معنی که برخی از آژانس ها و برندها هنوز در استفاده از هوش مصنوعی برای تبلیغات مردد هستند. با این حال، شرکت‌هایی مانند  Albert، Google، Invoca، Amplify.ai، و Amplero چند شرکتی هستند که از هوش مصنوعی برای ایجاد نسخه‌های تبلیغاتی قدرتمند و قابل توجه و مرتبط با مشتریان خود استفاده می‌کنند.

 

آینده چت بات Chat GPT در دنیای تبلیغات و بازاریابی چگونه خواهد بود؟

چت جی پی تی در تبلیغات

چت بات  Chat GPTقبلاً توانایی ‌های زیادی را در درک و تولید پاسخ‌ های شبیه به انسان به عنوان یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط شرکت  Open AIآموزش داده شده است، از خود نشان داده است. با این حال این چت بات هنوز راه زیادی برای رسیدن به نسخه کامل خود دارد.

یکی از راه ‌های کلیدی که  Chat GPTاحتمالاً در طول زمان بهبود می‌یابد، استفاده از داده‌های آموزشی بزرگ‌تر و متنوع‌تر است. همانطور که چت بات در معرض داده های متنی بیشتر و بیشتری قرار می گیرد، می تواند طیف گسترده تری از مکالمات انسانی را یاد بگیرد و این موضوع به آن اجازه می دهد پاسخ های طبیعی و مناسب تری برای سوال های ما داشته باشد. این موضوع همچنین به  Chat GPTاین اجازه را می دهد تا به بهبود توانایی خود در درک و پاسخ به زمینه های مختلف ادامه دهد و آن را به ابزاری ارزشمندتر برای مشاغلی که به دنبال بهبود خدمات خود هستند، تبدیل می کند.

 

حوزه دیگری که  Chat GPT احتمالاً در آن بهبود پیدا کند، توانایی آن برای کار با سایر فناوری های نوظهور است. به عنوان مثال، چت بات چت جی پی تی می‌تواند در ارتباط با واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) برای ساخت تجربه ‌های جذاب‌ تر برای مشتریان استفاده شود. کمپانی ها می توانند با استفاده از Chat GPT  برای درک و پاسخ به دستورات گفتاری و نوشتاری مشتریان، به آنها خدمات بهتری ارائه کنند و همین مزیت به آنها را در جذب و حفظ مشتریان کمک می کند.

 

پتانسیل استفاده از  Chat GPT بسیار زیاد است و تا رسیدن به نسخه نهایی ویژگی های زیادی به آن اضافه خواهد شد. همانطور که پیش بینی می شود احتمالا از Chat GPT برای داده‌های آموزشی بیشتر و ادغام با سایر فناوری ‌های نوظهور استفاده خواهد شد و قطعا به ابزاری قدرتمندتر و ارزشمندتر برای کسب ‌و کارهایی تبدیل می‌شود که به دنبال بهبود تحقیقات بازار، تولید محتوا و تعامل با مشتری هستن. چت بات چت جی پی تی با توانایی خود در درک و تولید پاسخ‌های شبیه به انسان، این قابلیت را دارد که روی نگاه و روند کاری کسب وکارها و تبلیغات و بازاریابی آن ها بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

 

یکی از راه ‌های کلیدی Chat GPT که می‌تواند صنعت تبلیغات و بازاریابی را نیز تغییر دهد، ساخت کمپین‌های شخصی ساده و هدفمند برای کسب‌وکارها است. با استفاده از این چت بات برای تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری، کسب ‌و کارها می ‌توانند تبلیغاتی را بسازند که به احتمال زیاد با سلیقه مخاطبین هدفشان یکی است و همین عامل افزایش جذب مشتری و فروش خواهد شد. این موضوع می تواند یک رقابت بزرگ، به ویژه در فضای رقابتی تبلیغات دیجیتال باشد.

 

تاثیر بالقوه و تاثیرگذار  Chat GPTبر صنایع تبلیغاتی و بازاریابی بسیار زیاد است. این فناوری قدرتمند این پتانسیل را دارد که رویکرد شرکت‌های مرتبط به این حوزه را به کلی تغییر دهد و ساخت و برنامه ریزی کمپین ‌های شخصی و هدفمند را برای کسب‌ و کارها آسان‌تر می‌کند و کسب و کارهای مختلف را به دیدگاه ارزشمندی درباره نیازها و ترجیحات مشتریان خود می رساند.

 

نتیجه گیری

در حال حاضر هوش مصنوعی با سرعت بیشتری شروع به تغییر در حوزه تبلیغات کرده است و این با توانایی دستیابی به تبلیغات کارآمد و هوشمند، هوش مصنوعی می تواند صنعت تبلیغات و نحوه انجام بازاریابی را به طور کلی متحول کند. هوش مصنوعی و از جمله جدیدترین ابزار آن که  Chat GPT است در حال توسعه هستند و نگرانی های مختلفی درباره آن ها وجود دارد که باید برطرف شود. شما می توانید با مراجعه روزانه به وب سایت گویا آی تی از آخرین اخبار هوش مصنوعی با خبر شوید.

 

نظر شما در مورد آینده هوش مصنوعی در صنایع مختلف به خصوص تبلیغات چیست؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *