بهترین مینی کامپیوتر برای ویرایش تصویر

بهترین مینی کامپیوتر برای ویرایش تصویر
  • 1402/9/5
  • گویا آی تی
  • 0

وقتی صحبت از ویرایش تصویر می شود، همزمان نیاز اساسی عکاسان و طراحان گرافیکی به یک دستگاه کامپیوتری حرفه ای که پاسخگوی ادیت و ویرایش تصاویر به صورت حرفه ای باشد نیز مطرح می شود. اگر به یاد داشته باشید کامپیوترهای رومیزی سنتی به خاطر قدرت و عملکردی که ارائه می دهند، تا زمان زیادی اولین انتخاب این دسته از کاربران بوده اند. اما به تدریج با ساخت دستگاه هایی با حجم کمتر و در عین حال قدرتمند، این امکان به طراحان و عکاسان داده شده که بتوانند از کامپیوتر های کوچک قابل حمل که مینی پی سی یا مینی کامپیوتر نامیده می شوند، استفاده کنند. در ادامه به بررسی کاربرد مینی کامپیوتر برای ویرایش تصویر پرداخته و بهترین مینی پی سی های موجود در بازار را که برای این حوزه کاری مناسب هستند را معرفی خواهیم کرد.

مزایای مینی کامپیوتر برای ویرایش تصویر

این دستگاه های جمع و جور ترکیبی عالی از قابلیت های حمل آسان، قدرت گرافیکی و تطبیق پذیری با نرم افزار های ادیت عکس را ارائه می دهند. همین ویژگی ها در مینی پی سی (مینی کامپیوتر) آنها را به گزینه مناسب و به صرفه برای ویرایش عکس و کار با نرم افزاهایی مانند، فتوشاپ و Lightroom (لایتروم) و دیگر برنامه های ادیت تصاویر تبدیل کرده است. مینی کامپیوتر ها با اتصالات متنوعی که دارند، به راحتی می‌توانند به دستگاه‌های مختلفی مانند لپتاپ، تبلت یا دوربین‌های دیجیتال به‌صورت همزمان وصل شوند. در ادامه به بررسی دیگر مزایای مینی پی سی ها برای ویرایش تصاویر می پردازیم:

۱٫فرم کوچک

حتما می دانید که یکی از مزایای اصلی مینی پی سی اندازه کوچک آن است. این کامپیوترهای کوچک دارای فرم فشرده‌ای هستند که فضای بسیار کمی از میز را اشغال کرده و برای عکاسانی که به قابلیت جابجایی آسان اهمیت می‌دهند و یا فضای محدودی برای کار دارند، ایده‌آل هستند. این به این معنا است که اندازه کوچک مینی کامپیوتر ها باعث می‌شود که بدون دردسر در سیستم‌ها و محیط‌های استودیویی قرار گرفته و تا حد ممکن از اشغال فضای اضافی جلوگیری شود.

۲٫طراحی مدرن

مینی پی سی ها اغلب دارای طراحی شیک و مدرنی هستند که همین ویژگی می تواند ظرافت چشم نوازی را به محیط کاری شما ببخشد. با توجه به اینکه طراحان و گرافیست ها به محیطی آرام و منظم برای تمرکز و انجام طراحی و ادیت عکس نیاز دارند، مینی کامپیوترها با ردپای کوچکی که از خود به جای می گذارند ، علاوه بر انعطافی که در فضای کاری به شما ارائه میدهد، محیطی دلپذیر و آرامش بخش با جذابیت بصری جذاب و سازمان یافته را برای ویرایش حرفه ای تصویر ایجاد می کند.

۳٫ به صرفه

استفاده از کامپیوتر کوچک مزایای زیادی به همراه دارد. از جمله مهم ترین آن ها، صرفه جویی در فضا و مصرف انرژی است. مینی کامپیوتر ها با فیزیک کوچکی که دارند، کم ترین جای ممکن را روی میز کار شما اشغال خواهند کرد. مینی پی سی ها همچون برخی از تین کلاینت ها قابلیت نصب در پشت مانیتور و یا دیوار را نیز دارند. طوریکه حس می کنید در حال استفاده از یک آل این وان هستید! البته این صرفه جویی در فضا و انرژی در عملکرد مینی پی سی ها تاثیر چندانی ندارد و از کیفیت نهایی کار چیزی کم نمی کند. آنها تعادلی بین مقرون به صرفه بودن و عملکرد ارائه می دهند، و آنها را به گزینه ای جذاب برای عکاسان، به ویژه کسانی که در ابتدای کار خود و با بودجه محدود هستند، تبدیل می کنند.

۴٫جابجایی آسان

یکی دیگر از مزیت های مهم مینی کامپیوتر ها قابل حمل بودن آنها است. فرم فشرده مینی پی سی ها ، سبب حمل و نقل آسان شده و به کاربران اجازه می دهد تا از مکان های مختلف به راحتی کار کنند. عکاسان و طراحان می‌توانند کامپیوتر کوچک خود را در پروژه های عکاسی یا کار با مشتریان همراه خود داشته و تجربه دسترسی بی‌وقفه به نمونه کارها و کار ویرایش خود را داشته باشند.

۵٫عملکرد

شاید برایتان جالب باشد که مینی پی سی های مدرن علیرغم اندازه کوچکشان، ویژگی ها و قابلیت های چشمگیری را ارائه می دهند. مینی کامپیوتر ها با مجهز بودن به پردازنده‌های قدرتمند و حافظه رم بالا، می‌توانند به‌طور یکپارچه از پس وظایف ویرایش تصویر که نیاز به منابع زیادی دارد، برآیند. این قابلیت، به عکاسان و طراحان اجازه می‌دهد تا با فایل‌های تصویری دارای حجم بالا کار کنند، ویرایش‌های پیچیده را انجام دهند و نرم‌افزارهای ویرایش حرفه ای را با کمترین اختلال و افت سرعت اجرا کنند.

نکاتی که هنگام خرید کامپیوتر کوچک برای ویرایش تصویر باید نظر بگیریم

اگرچه مینی پی سی مزایای زیادی دارد، اما عوامل خاصی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای خرید در نظر گرفته شود. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت:

۱٫ عملکرد پردازش

یکی از مهمترین جنبه های یک مینی پی سی برای ویرایش تصویر، قدرت پردازش قوی در آنها است. اگر بخواهید وظایف منابع فشرده مانند رندرینگ، اعمال فیلترهای پیچیده و اجرای نرم‌افزار ادیت تصویر حرفه ای را به راحتی انجام دهید، لازم است به دنبال مدل‌هایی با پردازنده‌های با کارایی بالا مانند Intel Core i7 یا AMD Ryzen 7 باشید. هسته‌های متعدد و سرعت کلاک اسپید بالا به پردازش سریع‌تر و قابلیت چندجانبه کمک کرده و فرآیند ویرایش دقیق را ممکن می‌سازند.

۲٫ قابلیت های گرافیکی

همانطور که می دانید واحدهای پردازش گرافیکی قدرتمند (GPU) برای ویرایش تصویر ضروری هستند. زمانی که می خواهید تصاویر با وضوح بالا را ویرایش کنید و یا با جلوه های بصری پیشرفته سر و کار دارید، لازم است به دنبال Mini PC با پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند یا حتی کارت‌گرافیک اختصاصی باشید. زیرا این کارت‌ها رندر سریع‌تر را ممکن می‌سازند.

۳٫ رم و ذخیره سازی

میزان رم و فضای ذخیره سازی کافی برای ویرایش روان تصاویر ضروری است. حداقل ۱۶ گیگابایت رم یا بیشتر را باید در نظر داشته باشید تا از پس کارهای پرحافظه برآیید و زمان بارگذاری برنامه را تا حد امکان کاهش دهید. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم که به دنبال مینی کامپیوتر با فضای ذخیره سازی بالا، چه به شکل یک درایو حالت(SSD) یا ترکیبی از SSD و هارد HDD باشید. هارد SSD ذخیره سازی و انتقال اطلاعات( سرعت خواندن و نوشتن) سریع تری را نسبت به هارد HDDارائه می دهد.

۴٫ نمایش اتصال

حتماً برای یک ویرایشگر یا طراح حرفه‌ای، استفاده از یک صفحه نمایش دقیق و با کیفیت ضروری است. در هنگام خرید یک مینی کامپیوتر، مطمئن شوید که دستگاه انتخابی شما دارای پورت‌های مربوط به اتصال به صفحه نمایش مانند Display Port است. همچنین دستگاه انتخابی شما، باید قابلیت پشتیبانی از وضوح و نرخ تازه‌سازی( Refresh Rate) بالا را داشته باشد تا با قابلیت‌های صفحه نمایش شما سازگار باشد.

۵٫ قابلیت گسترش و ارتقاء

اگرچه کامپیوتر های مینیاتوری جمع و جور هستند، اما انتخاب مدلی که سطح مشخصی از قابلیت های گسترش و ارتقا را ارائه می دهد، در آینده می تواند بسیار سودمند و کارآمد باشد. این به شما امکان می دهد تسهیلات خود را با نیازهای در حال تغییر وفق داده، سرمایه گذاری خود را برای طولانی مدت تضمین کرده و در نتیجه همیشه به روز باشید. به همین منظور پیشنهاد می کنیم به دنبال مینی کامپیوتر‌های شخصی با اسلات PCIe، اسلات‌های گسترش رم، یا محل‌های ذخیره‌سازی در دسترس باشید که امکان ارتقا یا افزودن سخت‌افزار را فراهم می‌کنند.

کدام مینی پی سی برای ادیت عکس مناسب است؟

در حال حاضر مدل های زیادی از مینی پی سی با ظرفیت و قابلیت های مختلفی در بازار به فروش می رسد. اما اگر کاربری خاصی در نظر دارید، طبیعتا مدل های قابل انتخاب نیز محدود تر می شود. با توجه به ویژگی ها و معیار هایی که برای یک مینی کامپیوتر برای ادیت تصاویر گفته شد، در ادامه یکی از بهترین مدل های حرفه ای و مناسب را به شما معرفی خواهیم کرد:

مینی کامپیوتر اینتل NUC11PAHi7

مینی پی سی اینتل Intel NUC 11 PAHi7 را می توان برای گشت و گذار در اینترنت، تماشای فیلم، پخش موسیقی و انجام کارهای شخصی انتخاب نمود. در حقیقت مینی پی سی می تواند نقش یک سینمای خانگی قدرتمند را نیز بازی کند و فیلم مورد علاقه شما را با کیفیت ۴K یا ۸K به نمایش گذارد. مینی کامپیوتر اینتل NUC 11 PAHi7 با داشتن ۴ هسته فیزیکی و ۸ رشته پردازشی دارای توان پردازشی بالایی است. فرکانس پایه پردازنده آن برابر با ۲.۸ گیگاهرتز و فرکانس توربو آن تا ۴.۷ گیگاهرتز ارتقا می یابد. میزان حافظه کش سی پی یو در این مینی پی سی تا ۱۲ مگابایت رسیده است. نوع رم قابل استفاده در این نسلDDR4 بوده و میزان رم قابل استفاده در مجموع دو اسلات رم از ۴GB تا ۶۴GB متغیر است. که این قابلیت برای طراحان و فتوشاپ کاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای ذخیره سازی نیز می توان از یک هارد ۲.۵ اینچ و همچنین یک SSD M.2 استفاده کرد. مینی پی سی اینتل PAHi7 فضای بسیار کمی را اشغال کرده و می توان آن را به راحتی در کنار میز قرار داد و یا از طریق یک پایه مخصوص به پشت صفحه مانیتور متصل کرد.

همانطور که دنیای فناوری بی‌وقفه در حال توسعه است، انتظار می‌رود که مینی کامپیوترها نیز از این پیشرفت مثتسنا نبوده و به عنوان یک پلتفرم عالی برای هنرمندان بصری، به آنها امکان تحقق دیدگاه‌های خلاقانه خود را می دهند. به طور خلاصه، ظهور کامپیوتر های کوچک نشان دهنده قرار گرفتن در مسیر رو به جلو در دنیای فناوری و تکنولوژی ابزار های ویرایش و ادیت تصویر است که توانسته بین عملکرد دقیق و فرم کوچک تعادل بسیار خوبی برقرار کند. در نهایت اگر به دنبال یک مینی کامپیوتر هستید که عملکردی ویژه برای ویرایش تصاویر به شما ارائه دهد، پیشنهادات کارشناسان همراه سیستم طلایه را توصیه می کنیم. شرکت همراه سیستم طلایه به واسطه ۳۲ سابقه ی درخشان در حوزه فروش مینی پی سی، تین کلاینت و زیروکلاینت های با کیفیت و قابل اعتماد خود شناخته شده است و طیف وسیعی از گزینه ها را متناسب با بودجه و نیازهای عملکرد متفاوت به مشتریان ارائه می دهد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *