آموزش نحوه ساخت گروه در اینستاگرام و مدیریت آن

آموزش نحوه ساخت گروه در اینستاگرام و مدیریت آن
  • 1402/9/23
  • زهرا معبودی
  • 0

اینستاگرام به طور کلی یک شبکه اجتماعی برای این است که بخواهیم در معرض جمع زیادی از افراد فعالیت هایی داشته باشیم! به طور کلی خود اینستاگرام گروهی بزرگ از مردم است. در عین حال این شبکه دارای قابلیت هایی است که شما می توانید این گروه بزرگ را به گروه های کوچکتر و خاص تر مطابق میل خود تقسیم کنید. آموزش ساخت گروه در اینستاگرام به شما کمک می کند تا بتوانید از جمیع افرادی که آن ها را می شناسید در اینستاگرام گروه های کوچک تر ایجاد کنید و تعامل هایتان را اختصاصی تر کنید.

امکان ارسال پیام گروهی در اینستاگرام

یکی از امتیازهایی که با ساخت گروه در اینستاگرام به آن دست پیدا می کنید صرفه جویی در زمان و البته جلوگیری از اکشن بلاک شدن است! چرا که می توانید در گروه فقط یک بار پیام خود را بنویسید و یک بار آن را ارسال کنید! تا به دست هزاران نفر برسد! پس دیگر نیازی نیست که یک پیام را بارها و بارها و بارها ارسال کنید و اینستاگرام نیز از دست شما عصبانی شود! امکان ارسال پیام گروهی در اینستاگرام برای هر کسی که گروهی در این شبکه دارد بسیار راحت و در دسترس است.

معمولا افرادی که بیزینس خود را به اینستاگرام منتقل کرده اند با هدف ارسال پیام های گروهی اقدام به ساخت گروه در اینستاگرام می کنند و این را یک استراتژی بازاریابی خود می دانند.

اقدامات قبل از ساخت گروه در اینستاگرام

برای این که بتوانید موفق به ساخت گروه در اینستاگرام شوید لازم است که:

  • اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی خود داشته باشید
  • یک اکانت شخصی روی اینستاگرام از قبل داشته باشید
  • اپلیکیشن اینستاگرام تان بروز رسانی شده باشد

به هر حال وقتی نرم افزار اینستاگرام بروز رسانی شده باشد همه چیز بهتر کار می کند و وسط پروسه ساخت گروه در اینستاگرام شما را گیر نمی اندازد.

دقت کنید که پیام رسانی در نسخه مرورگر اینستاگرام به سهولت و کیفیت انجام نمی شود! چه برسد به ساختن گروه! اما با یک اپلیکیشن بروزرسانی شده به احتمال زیاد سریع می توانید یک گروه ایجاد کنید.

دستورالعمل های ساخت گروه در اینستاگرام

این آموزش برای کاربران اندروید و iOS یکسان است. در ادامه می توانید این کار را شروع کنید:

۱- ابتدا نرم افزار اینستاگرام را روی گوشی خود باز کنید:

دستورالعمل های ساخت گروه در اینستاگرام

۲- بعد از باز کردن اینستاگرام و وقتی که مطمین هستید در اکانت خود قرار دارید، گوشه سمت راست و بالای نرم افزار علامت دایرکت را کلیک کنید تا وارد بخش دایرکت مسیج های تان شوید:

دستورالعمل های ساخت گروه در اینستاگرام

۳- وقتی وارد بخش دایرکت می شوید در بالای صفحه علامت + (‌به علاوه)‌ را خواهید دید. این علامت برای شروع ساخت گروه در اینستاگرام است. روی آن کلیک کنید:

ساخت گروه در اینستاگرام

۴- در ادامه اینستاگرام لیست پیشنهادی از افرادی که می توانید وارد گروه کنید را به شما نمایش می دهد.

همانطور که در تصویر زیر می بینید در مقابل نام هر فرد یک حلقه وجود دارد که اگر می خواهید این فرد را انتخاب کنید باید روی آن لمس کنید تا در حالت انتخاب قرار گیرند:

 ساخت گروه در اینستاگرام

۵- از طرف دیگر، می‌توانید روی نوار جستجو ضربه بزنید و نام افرادی را که می‌خواهید اضافه کنید تایپ کنید.

 ساختن گروه در اینستاگرام

۶- هنگامی که افراد را به یکی از روش های یاد شده اضافه کردید، روی گزینه Chat در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید:

 ساختن گروه در اینستاگرام

۷- دقت کنید تا اولین پیام را ارسال نکنید گروه شکل نخواهد گرفت! بعد از این است که می توانید عنوان و نام گروه را ایجاد کنید و کاربران تان می توانند پیام شما را ببینند.

تنظیمات چت گروهی در اینستاگرام

بدین صورت می توانید موفق به ساخت گروه در اینستاگرام شوید.

اما بعد از آن می توانید یک سری تنظیمات خاص روی گروه خود داشته باشید و حتی افراد جدید را به این گروه اضافه کنید.

از جمله تنظیماتی که می توانید روی گروه انجام دهید موارد زیر است:

  1. سایلنت کردن نوتیفی های گروه
  2. سایلنت کردن منشن ها
  3. امکان بررسی و تایید افرادی که قصد ملحق شدن به گروه تان را دارند
  4. تنظیم تم
  5. افزودن افراد به گروه

و غیره

در ادامه نحوه افزودن کاربر جدید به گروه را می بینید.

نحوه افزودن اعضا به گروه اینستاگرام

به منظور افزودن فرد جدید باید ابتدا وارد گروه خود شوید. برای این کار کافی است اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و از طریق آیکون دایرکت چت وارد قسمت دایرکت ها شوید و در نهایت گروه مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را باز کنید:

افزودن فرد به گروه اینستاگرام

بعد از وارد شدن به گروه روی عبارت See group members بزنید. این بدین معنی است که می خواهید اعضای گروه را ببینید:

افزودن فرد به گروه اینستاگرام

وقتی وارد این بخش شدید در پایین صفحه عبارت Add People را پیدا کنید که در کنار علامت بزرگ بعلاوه است:

افزودن فرد به گروه اینستاگرام
همانطور که در این تصویر می بینید علاوه بر افزودن فرد به گروه اینستاگرام می توانید سایر تنظیمات گروه اینستاگرام را از این بخش ببینید.

و بدین صورت لیست اعضایی که می توانید آن ها را به گروه اضافه کنید به شما نمایش داده می شود و می توانید آن ها را تک تک یا گروهی به گروه اضافه کنید. دقت کنید که سایر تنظیمات نیز از همین قسمت قابل انجام است.

نحوه دیدن رسانه های ارسال شده به گروه

اما یک تب در گروه اینستاگرام وجود دارد که می توانید محتوایی که با کاربران به اشتراک گذاشته اید را از آن جا مشاهده کنید. همچنین اعضا می توانند افرادی را به گروه اضافه کنند اما شما می توانید با تنظیماتی که در همین قسمت مشاهده می کنید امکان تایید این اعضا را ایجاد کنید و به اختیار خود مشخص کنید که چه کسی باید عضو این گروه باشد و چه کسی درخواستش رد می شود.

چگونه فردی را از چت گروهی اینستاگرام حذف کنیم

برای حذف یک فرد از گروه اینستاگرام کافی است که وارد گروه مورد نظر خود شوید و در قسمت People به دنبال فردی باشید که می خواهید او را حذف کنید. وقتی که فرد مورد نظر را پیدا کردید در کنار دکمه آبی رنگی که معمولا برای فالو کردن از آن استفاده می کنید یا نشان می دهد که فرد را فالو دارید یا نه، سه نقطه مرسوم … را کلیک کنید. (‌این سه نقطه همیشه در هر جا شما را به اپشن های اضافی هدایت می کند).

بعد از زدن روی این دکمه می توانید Remove from Group را انتخاب کنید و این بدین معنی است که فرد را از گروه بیرون می کنید.

آموزش حذف اعضا از گروه اینستاگرام

سایر اعضای داخل گروه در حالت های زیر نوتیفی دریافت می کنند:

  • وقتی فردی وارد گروه می شود
  • وقتی پیام ارسال می کند
  • وقتی فردی از گروه خارج می شود

پس زمانی که فرد را از گروه بیرون می کنید به تمام اعضا نوتیفی ارسال می شود.

چگونه یک عضو را ادمین گروه اینستاگرام کنیم

شاید بخواهید مدیریت گروه خود را به فرد دیگری اعطا کنید! البته می توان هم زمان چند مدیر برای گروه تنظیم کرد.

برای این کار دقیقا تصویر بالا:

  1. ابتدا وارد گروه شوید
  2. وارد بخش اعضای گروه شوید
  3. فرد مورد نظر خود را پیدا کنید
  4. با انتخاب آپشن های اضافی (‌همان سه نقطه ) قسمت make admin را انتخاب کنید.

و بدین ترتیب فرد را تبدیل به ادمین می کنید. در صورتی که بخواهید او را از حالت ادمینی خارج کنید کافی است همین مسیر را طی کنید و او را از حالت ادمین بودن خارج کنید.

شماری از مزیت های گروه در اینستاگرام

چت گروهی اینستاگرام چندین مزیت را ارائه می دهد که به طور قابل توجهی کاربرد آنها را به عنوان یک ابزار عالی برای ارتباط با دوستان، خانواده، دنبال کنندگان یا مشتریان شما افزایش می دهد. در اینجا برخی از مزایای کلیدی استفاده از چت گروهی اینستاگرام آورده شده است:

ارتباطات راحت تر و مدیریت زمان

با چت‌های گروهی اینستاگرام، می‌توانید همزمان با چند نفر ارتباط برقرار کنید و در وقتتان صرفه‌جویی کنید و ارتباط را آسان‌تر کنید.

همکاری گروهی

اگر روی پروژه ای با گروهی از افراد کار می کنید، استفاده از چت گروهی اینستاگرام می تواند راهی عالی برای ارتباط و همکاری باشد. می‌توانید به‌روزرسانی‌ها، ایده‌ها و بازخوردها را در زمان واقعی به اشتراک بگذارید و در نتیجه انجام کارها را آسان‌تر کنید.

سازماندهی آسان

چت گروهی اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که همه مکالمات خود را در یک مکان نگه دارید، بنابراین داشتن یک گروه سازماندهی و پیگیری اتفاقات را آسان تر می کند.

با عزیزان در ارتباط باشید

اگر دوستان یا اعضای خانواده ای دارید که دور زندگی می کنند، چت گروهی اینستاگرام می تواند راهی عالی برای در ارتباط ماندن و اشتراک گذاری رویداد ها باشد.

افزایش تعامل با فالوورها

چت گروهی اینستاگرام در واقع می تواند راهی عالی برای تعامل با فالوورهای شما باشد. البته این گزینه بیشتر برای کسب و کارهایی مفید است که تاثیرگذارند و فالورها به دلایلی و با هدفی می خواهند با این کسب  و کار دایما در ارتباط باشند. علاوه بر این، می‌توانید به سؤالات کاربران پاسخ دهید، به‌روزرسانی‌ها را به اشتراک بگذارید و از طرفداران خود بازخورد دریافت کنی. مهم این است که همه این کارها را می توانید در یک مکان! (‌یعنی گروه اینستاگرام )‌ انجام دهید.

همانطور که می دانید افزایش تعاملات درست در اینستاگرام به کسب و کارها کمک می کند که امکان رفتن به اکسپلور برای شان سریع تر و راحت تر شود. در کنار این ترفند می توانید با راهنمای کاملی که برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام نوشته ام بیزینسی مشهور و پر سود برای خود رقم بزنید.

تعاملات سرگرم کننده

با چت گروهی اینستاگرام، می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها را به اشتراک بگذارید، و حتی با دوستان خود بازی کنید، و این یک راه سرگرم‌کننده و تعاملی برای همراهی و بودن با دوستان است.

ترکیبی از مجموعه های مشابه

افراد با علایق و ایده های یکسان می توانند با یکدیگر بپیوندند تا ایده های خود را به اشتراک بگذارند و با هم کار کنند. این یک ابزار عالی برای ایجاد جامعه کوچک خود از افراد با علایق و باورهای مشابه است.

گسترش آگاهی

اگر چیزی وجود دارد که باید با مخاطبان زیادی به اشتراک بگذارید و می خواهید این خبر منتشر شود، یک گروه اینستاگرام می تواند ایده خوبی باشد. چیزی که می خواهید با کاربران خود در میان بگذارید می تواند هر چیزی باشد! از اخبار کسب و کار تا خبری در مورد یک رویداد یا یک فرد خاص در مجموعه تان و یا حتی اطلاع از تخفیفات و هر چیزی که مخاطبین تان به آن نیاز دارند.

شبکه سازی

می‌توان افرادی را با پیشینه شغلی یا سازمانی مشابه اضافه کرد تا با آنها ارتباط برقرار کند و دامنه دسترسی خود را افزایش دهد. این می تواند به شما کمک کند با مردم ارتباط برقرار کنید. همین ارتباطات شبکه ای مجازی است  که می تواند منجر به ایجاد شبکه های حرفه ای و ایجاد فرصت های جدید شود.

آیا سوال و آموزش خاصی در رابطه با گروه اینستاگرام نیاز دارید؟ لطفا تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منابع کمکی:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *