آموزش استعلام قبض گاز با شماره اشتراک و پرداخت آنلاین

آموزش استعلام قبض گاز با شماره اشتراک و پرداخت آنلاین
  • 1402/12/7
  • زهرا معبودی
  • 0

استعلام قبض گاز با شماره اشتراک یا حتی با شناسه قبض به راحتی امکان پذیر است. در صورتی که قصد دارید تا به روش های غیر حضوری در بانک اقدام به پرداخت قبض گاز خود کنید از شما دعوت می کنیم تا این مطلب گویا آی تی را کامل مد نظر قرار دهید و بهترین روش مناسب خود برگزینید.

نیازمندی ها برای پرداخت قبض گاز

زمانی که قصد دارید تا قبض گاز خود را پرداخت کنید مطمینا نیاز دارید تا به شناسه قبض یا شماره اشتراک دسترسی داشته باشید. این دو گزینه را می توانید روی قبض گاز مشاهده کنید. البته که شماره اشتراک شما روی کنتور گاز نیز حک شده است ولی جهت اطمینان بیشتر بهتر است که شناسه و کد اشتراک را از روی قبض بخوانید. این قبض در حال حاضر به صورت الکترونیکی صادر می شود.

در ادامه برای پرداخت قض گاز با شماره اشتراک نیاز به نرم افزارهای همیار پرداخت نیز خواهید داشت. اما این تمام راه نیست. روش های پرداخت قبض گاز به صورت زیر می باشد:

  • پیامک
  • کد USSD
  • وب سایت شرکت ملی گاز
  • دستگاه پوز
  • تلفن

در ادامه در مورد این روش ها با هم صحبت خواهیم کرد.

 

استعلام قبض گاز با شماره اشتراک روی کنتور

تمامی مشترکین می توانند از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۹۴ اقدام به دریافت قبض گاز خود نمایند. برای این منظور کافی است که شماره اشتراک که روی کنتور حک شده را به این شماره ارسال کنید.

وقتی که قبض را به صورت پیامک دریافت کردید به راحتی می توانید شماره شناسه و اشتراک و هر اطلاعاتی که نیاز دارید را در این پیامک مشاهده کنید.

 

نحوه دریافت شناسه قبض گاز در تمام استان ها

برای دریافت شناسه قبض گاز تنها راهی که دارید این است که به قبض گاز دسترسی داشته باشید.

راه دسترسی به قبض به ۳ روش است.

  1. از ماموران کنتور خوان بخواهید تا سامانه پیامکی را برای تان فعال کنند!
  2. از وب سایت شرکت گاز ایران استفاده کنید. (www.nigc.ir)
  3. از سرشماره پیامکی استفاده کنید (که در بالا شرح داده شد).

بدین ترتیب می توانید به اطلاعات قبض دسترسی داشته باشید و موفق به دریافت شناسه قبض گاز شوید.

بیشتر بخوانید: شیوه پرداخت قبض تلفن ثابت

آموزش پرداخت قبض گاز با شماره سریال کنتور

دقت کنید که ابتدا باید شماره سریال کنتور را شناسایی کنید. کنتورهای گاز مکان مشخصی برای نمایش این گزینه ندارند به همین دلیل بهتر است که از ماموران کنتور خوان در این باره بپرسید. اما معمولا این گزینه بیشتر در بالای بارکد روی کنتور مشهود است.

در پاره ای از موارد نیز این شماره اشتراک در انتهای کنتور نوشته شده است. در تصویر زیر دو محل نمایش معمول و مرسوم شماره اشتراک را به شما نشان داده ایم:

استعلام قبض گاز با شماره اشتراک

 

معمولا شماره اشتراک یک شماره ۸ رقمی است (یا اگر بیش از ۸ رقم است باید ۸ رقم سمت راست را مد نظر قرار داد).

وقتی که شماره اشتراک را پیدا کردید لطفا آن را یادداشت کنید و یکی از شیوه های زیر را برای پرداخت قبض گاز با شماره اشتراک کنتور انجام دهید.

پرداخت قبض گاز در سایت شرکت ملی گاز ایران

برای ورود به سایت شرکت ملی گاز ایران اینجا را کلیک کنید.

پس از ورود به سایت می توانید بخش های مختلف برای سرویس گیری را مشاهده کنید. شما در این قسمت به بخش استعلام قبض (یا بخش صورت حساب) نیاز دارید. (به دلیل تغییر رابط کاربری ممکن است این عبارت تغییر کند).

زمانی که می خواهید قبض خود را ببینید از شما پرسیده می شود که از چه طریقی می خواهید به قبض دسترسی داشته باشید. شما باید انتخاب خود را بر مبنای شماره اشتراک کنتور قرار دهید و در ادامه ضمن اضافه کردن کد امنیتی و انتخاب استان اطلاعات را وارد کنید تا قبض نمایش داده شود.

دقت کنید که برای دریافت خدمات در این سامانه رسمی نیاز است که ابتدا وارد حساب کاربری تان شوید.

 

استفاده از خدمات تلفن بانک برای پرداخت قبض گاز

روش دیگری که به شما کمک می کند بتوانید هم قبض گاز را استعلام کنید و هم بتوانید در لحظه قبض خود را پرداخت کنید و حتی استعلام پرداخت بگیرید استفاده از تلفن بانک است. بدین منظور می توانید با شماره ۲۰۰۰ از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید و ضمن پیروی از دستورات اپراتور صرفا با کمک شماره کارت پرداختی و رمز دوم اقدام به پرداخت قبض گاز با شناسه قبض یا شماره اشتراک کنتور شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش پرداخت قبض آب با شماره اشتراک

 

استعلام قبض گاز با شماره اشتراک با دستگاه پوز

کارتخوان ها نیز به شما امکان مشاهده قبض و پرداخت قبوض را می دهند. برای این منظور کافی است اطلاعات اولیه در مورد قبض خود داشته باشید. برای این امر بهتر است که از روش پیامکی استفاده کنید. در ادامه می توانید با کمک دستگاه پوز یا کارتخوان به قسمت پرداخت قبوض مراجعه کرده و پرداخت خود را نهایی کنید.

 

استعلام و پرداخت قبض گاز با اپلیکیشن های پرداخت یار

اپلیکیشن های پرداخت یار نیز نظیر اپلیکیشن ۷۸۰ یا آپ یا نظیر آن به شما کمک می کنند تا بتوانید به راحتی از طریق دستگاه موبایل خود اقدام به استعلام قبض گاز با شماره اشتراک و غیره کنید و در نهایت قبض را پرداخت کنید.

  • کافی است که یکی از این نرم افزار ها را نصب کنید.
  • در قسمت پرداخت قبوض به بخش پرداخت قبض گاز بروید.
  • از این طریق سایر دستورات را دنبال کنید و اطلاعات را وارد کنید.
  • در نهایت برای پرداخت کافی است کارت ۱۶ رقمی تان را انتخاب کنید و رمز دوم را دریافت کنید و در نرم افزار وارد کنید.

به راحتی قبض شما پرداخت می شود.

استعلام قبض گاز با شماره اشتراک
منبع عکس: mehrnews.com

پرداخت قبض گاز در دستگاه خودپرداز

وقتی که می خواهید برای پرداخت قبض گاز از دستگاه خودپرداز استفاده کنید کافی است که از یکی از دو روش پیشنهادی استفاده کنید:

  1. استفاده از بارکد خوان
  2. پرداخت دستی

برخی از دستگاه های خودپرداز امکان خواندن بارکد را دارند. اگر قبض به صورت چاپ شده در اختیار شما باشد می توانید به کمک بارکد روی آن و اسکن بارکد در دستگاه خودپرداز اقدام به پرداخت لحظه ای آن کنید. اما اگر بارکدخوان خراب باشد یا مشکلی پیش بیاید که این روش برای تان به طور موفق عمل نکند بهترین راه این است که از این روش انصراف داده و پرداخت دستی را انتخاب کنید.

در پرداخت دستی قبض گاز از طریق خودپرداز کافی است اطلاعات لازم را وارد کنید و در نهایت پرداخت را نهایی کنید.

 

دریافت شماره اشتراک قبض گاز با کد ملی

در صورتی که قصد دارید به کمک کد ملی موفق به دریافت شماره اشتراک قبض گاز شوید تا این لحظه هیچ گونه خدمات آنلاینی برای این وظیفه اعلام نشده است. برای این منظور کافی است که با در دست داشتن کارت ملی خود به اداره گاز محل زندگی خود مراجعه کنید و در خواست خود را اعلام کنید. در این صورت اپراتور به با بررسی اطلاعات شما و تایید صحت هویت، شماره اشتراک درخواستی را به شما اعلام می کند. دقت کنید که در این روش نیاز به اعلام کدپستی محل زندگی نیز می باشد.

 

منابع کمکی:

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *