خرید اشتراک اینترنت ماهواره ای استارلینک در مناطق غربی ایران

خرید اشتراک اینترنت ماهواره ای استارلینک در مناطق غربی ایران
  • 1400/5/9
  • محمد عالی
  • 1

در حالی که چند روزی از جنجال طرح عجیب صیانت از کاربران در فضای مجازی می گذرد به نظر می رسد دولتمردان آمریکایی نیز بیکار ننشسته اند و با تسریع در فرایند سیگنال دهی اینترنت ماهواره ای در طرح کارآفرین معروف ایلان ماسک، شرایطی را فراهم کرده اند که کاربران می توانند با خرید اشتراک اینترنت ماهواره ای از استارلینک بدون نیاز به اتصال به زیرساخت اینترنت در ایران به اینترنت بدون محدودیت با سرعت بالا دسترسی داشته باشند.

 

خرید اشتراک اینترنت ماهواره ای استارلینک در مناطق غربی ایران

هنوز مقامات حوزه فناورری در ایران از نحوه سیگنال دهی استارلینک اطلاعات خاصی ندارند و راه مقابله با این فناوری مدرن که اینترنت آزاد را به سراسر جهان ارائه می کند در نظر ندارند. به نظر می رسد جنگ دولت های ایران و امریکا امروز در حوزه فناوری وارد فاز جدیدی شده و باید منتظ واکنش ایران برای مهار ورود اینترنت ماهواره ای به مرزهایش باشیم چرا که در صورت عدم دستیابی ایران به راهی برای مهار این فناوری عملا طرح صیانت از فضای مجای عقیم حواهد ماند چرا که کابران فعال اینترنت به سادگی قادر خواهند بود به اینترنت ماهواره ای با قیمتی به مراتب پائینتر از انچه در ایران عرضه می شود دسترسی پیدا کنند.

 

گفته می شود کاربران در مرزهای غربی ایران در حال خرید اشتراک اینترنت ماهواره ای هستند و در صورت ادامه این روند نه تنها طرح محدودسازی دولت شکست خواهد خود بلکه ضرر مالی سنگینی به مخابرات و دو اپراتور بزرگ کشور خواهد خورد. برخی معتقدند آمریکا با سرمایه گذاری کلان وی این طرح به طور خاص در صدد ضربه به سپاه پاسداران و شرکت های زیرمجموعه ش در حوزه فناوری بوده است و این طرح نیز بخش دیگری از فشار اقتصادی آمریکایی ها به دولت ایران ارزیابی می شود منتها در پوشش آزادی بیان و آزادی جیان اطلاعات اجرایی شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *