آسان تر شدن كار با Adobe Reader

  • 1389/2/19
  • سپهر خيري
  • 11

ساده تر کار کردن با Adobe Reader

نرم افزار Adobe Reader را تقریبا همه میشناسند و میدانند که میتوان با آن فایل های PDF را خواند ، ولی اکثراً از آن استفاده های سطحی و ساده میکنند.

ما در این مقاله قصد داریم نکاتی که در Adobe Reader وجود دارد و باعث راحتی کار شما میشود را توضیح دهیم.

این نرم افزار را میتوانید به رایگان از این آدرس دانلود کنید:

www.Adobe.com

برای شروع نرم افزار را دانلود کنید و یک فایل PDF در آن اجرا کنید ، این کار را میتوان هم با کلیک روی گزینه Open و هم درگ کردن فایل PDF انجام دهید.

انتقال به دیگر صفحات

همانطور  که میدانید ممکنه هر فایل PDF چندین صفحه  داشته باشه ، حال برای راحت تر رفتن به  صفحات مختلف فایل PDF میتوانید  روی گزینه Pages مطابق  شکل زیر کلیک کنی د و بعد یک پنجره مستطیلی  شکل در کنار  آن باز میشود  که در آن تمام صفحات  فایل PDF شما قرار دارد  و با کلیک کردن  روی آنها میتوان وارد صفحات شد:

 

 

جستجوی سریع و راحت در بین متون

نکته دیگر جستجو بین کلمات فایل PDF هست که احتمال پیش خودتون گفتید امکان ندارد چون این یک فایل PDF هست و مثله فایل های ورد نمیتوان در بین کلمات جستجو کرد ، ولی با گزینه Search میتوان این کار را انجام داد ، ابتدا روی گزینه Search کلیک کنید که کنار آن آیکونی شبیه یک دوربین قرار دارد ، و سپس بعد از کلیک یک پنجره در سمت راست باز میشود.

حال در فیلد اولی مطابق عکس زیر متن و کلمه مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس روی دکمه Search که در پایین صفحه وجود دارد کلیک کنید. سپس کمی صبر کنید تا فایل شما اسکن شود و بعد از اسکن شدن اگر کلمه مورد نظر در صفحات وجود داشته باشد به شما نشان داده میشود و اگر نه به شما پیغامی داده میشود که کلمه در فایل PDF موجود نیست.

تبدیل فایل PDF به Text

در قسمت بعدی میخواهیم چگونگی تبدیل و استخراج متون از PDF را نشان دهیم. با نرم افزار Adobe Reader میتوانید به راحتی و بدون نیاز به هیچ نرم افزار اضافی فایل PDF را به TXT تبدیل کنید.

برای اینکار روی گزینه File که در گوشه و بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و سپس گزینه Save as Text را انتخاب کنید. سپس یک پنجره کوچک باز میشود که باید در آن نام و محل ذخیره کردن فایل را مشخص کنید و در آخر روی دکمه Save کلیک کنید تا فایل متنی شما حاضر شود.

نمایش بزرگتر و بهتر

با  انجام این کار میتوانید فایل های PDF خود را بهتر و راحت تر بخوانید ، به طوری که از تمام فضای صفحه نمایشگر شما استفاده میشود و یا به عبارتی Full Screen میشود.

این کار بسیار ساده  هست و فقط  کافی  است دکمه های  ترکیبی Ctrl+L را با هم  فشار دهید  و میبینید که PDF برای  شما بزرگتر  شد. همچنین  میتوانید از تمام  امکانات مانند بزرگ نمایی  و کوچک نمایی  یا رفتن به صفحات دیگر هم استفاده کرد. برای  بازگشت به حالت اول هم میتواند کلید Esc که روی کیبورد موجود هست را فشار دهید.

عکس برداری

قسمت آخری که میخواهیم به شما نشان دهیم عکس برداری از قسمت های مختلف فایل PDF هست که با آن میتوانید از هر قسمتی که میخواهید عکس تهیه کنید.

این کار میتواند خیلی مفید باشه ، به طوری که شما هنگام مطالعه یک فایل PDF از عکس های آن خوشتان آمده و میخواهید آن را در هارد خود داشته باشید.

برای اینکار ابتدا به گزینه Tools و بعد Basic و بعد Snapshot Tool بروید. حال ماوس شما شبیه یک نشانه میشود و مانند عکس زیر میتوانید قسمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

حال  بعد از انتخاب  قسمت مورد نظر با  پیغام The selected area has ben copied to the clipboard. مواجه  میشود که  باید OK را انتخاب  کنید و بعد  میتوانید عکس خود  را در نرم افزار  های مانند paint  یا فتوشاپ  ببینید. برای اینکار  کافی است  در صفحه سفید داخل  paint یا فتوشاپ  دکمه های Ctrl+V را فشار دهید.

این بود مقاله مربوط به آسان تر کار کردن با نرم افزار Adobe Reader که خواندید و میتوانید نظرات خود را در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 11 دیدگاه
    1. چشم مطالب ما رو دنبال كنيد حتما به اين مطالب خواهيد رسيد دوست عزيز

  1. salam,merc.mitoni darmorede comment gozari to pdf va moshakhas kardane ye bakhshe khas az matn va joda kardane safahate ye file pdf va ya combine kardaneshon tozih bedi?mamnoon

  2. سلام مطلب شما در مورد سرچ درست نبود این مراحل فایل مورد نظر شما رو یافت میکنه نه در داخل متن کلمه رو لطفا در مورد جستجوی کلمه داخل متن راه حل بدین ممنون

  3. می خواستم ببینم میشه پی دی اف ای رو که از اینترنت دانلود کردیم مطالبشو تغییر بدیم

    1. امکان تغییر و ویرایش در برخی موارد وجود دارد.شما می توانید با سرچ در گوگل تعدادی نرم افزار در رابطه با ادیتور فایل های pdf پیدا کنید.فقط اینو یادتون باشه روی تعدادی از فایل های pdf پسورد هست این نوع فایل امکان ادیت کردن را ندارند.

  4. سلام.میشه اینو هم یاد بدین که صفحه خوانده شده وقتی که برنامه رو خارج میکنیم در همون صفحه بمونه؟
    یعنی ما در یک صفحه هستیم و وقتی همون فایل رو باز میکنیم دوباره در همون صفحه باشه؟

  5. سلام . من یه مدتی میشه که کیفیت عکسام داخل برنامه پایین اومده . مثلا من پی دی اف کتاب دینی خودم رو دارم عکساش با کیفیت متفاوته .. تو برنامه های دیگه درسته ولی من از کاربرد های این برنامه میخام استفاده کنم لطفا کمک کنید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *