چگونگی تعمیر خطای عدم شناسایی هارد خارجی در WINDOWS HOME SERVER

  • 1389/5/2
  • محمدرضا ارجمندی
  • 2

اگر شما نیز از هارد درایوهای خارجی (اکسترنال) همراه با ویندوز Home سرور استفاده می کنید ، گاهی ممکن است ویندوز به اشتباه آنها را جدا شده از رایانه(unplug) تشخیص داده و ایجاد خطا نماید. در اینجا ما به شما ترفندی را یا می دهیم که با اجرای ان به سرعت  به حل این مسئله کمک می کند.

اگر  در مجموعه درایو های ذخیره سازی سیستم خود یک درایو های خارجی  داشتید که ناگهان توسط ویندوز پیام قطع ارتباط با ان را دریافت کردید (شما ممکن است خطای زیر را در صفحه اصلی Home Network Health به هنگام اجرای کنسول WHS(ویندوز هوم سرور) مشاهده کنید) برای حل مسئله تایید کنید که درایو به درستی به رایانه وصل شده است و بر روی  دکمه Repair کلیک کنید.

پنجره گام به گام(wizard) تعمیر  اجرا شده و همان طور که در پنجره به شما هشدار داده شده باید این ریسک را بپذیرید که است داده ها در طول ترمیم پشتیبان گیری بانک اطلاعاتی از بین بروند

در مثال ما، مشکل ساده ای رخ داده بود که در آن درایو خارجی از سرور قطع شده بود، بنابراین شما می توانید  پس از مشاهده عیب ، ویزارد را ببندید و به رفع عیب اقدام کنید:

به این شکل که اگر به بخش ذخیره سازی سرور(Server Storage) بروید می توانید مشاهده کنید که  درایو برای ویندوز گمشده شده است. برای حل مسئله تایید کنید که درایو به درستی.به رایانه وصل شده است و  از رایانه به درستی تغذیه می گردد.

WHS با این تایید دوباره چک کرده و  درایو اکسترنال را دوباره به مجموعه فضای ذخیره سازی اضافه می کند و هنگامی که به عملیات آن پایان رسید می بینید  که هارد اکسترنال را هم در لیست درایوها به عنوان درایو آماده به کار فهرست کرده است.

می دانید، استفاده از درایوهای خارجی به عنوان بخشی از فضای ذخیره سازی سیستم شما ممکن است بهترین راه برای راه اندازی WHS  نباشد، اما اگر چنین کاری انجام دادید ، انتظار اشتباهات گاه به گاه مانند این را هم داشته باشید.البته دیدید که چه قدر سریع این مشکل حل می شود.

منبع:howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. با سلام و عرض خسته نباشيد چگونگی تعمیر خطای عدم شناسایی هارد خارجی در WINDOWS XP را ميتوانيد توضيح دهيد
    با سپاس

  2. با سلام خدمت شما دوست عزیز

    مدتی است که بعد از بالا آمدن ویندوز این اخطار داده می شود

    windows detcted a hard disk problem
    خواهشمندم برای رفع این مشکل راهنمایی نمایید.

    درضمن مشکلی در زمینه کار با ویندوز ندارم فقط هرچند

    دقیقه یک بار این اخطار ظاهر می شود .با تشکر از شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *