هارد درایو خارجی ایکس ال‌تری‌تی‌بی با یواس‌بی۲٫۰ (XL 3TB USB 2.0 ) کمپانی هیتاچی

  • 1389/10/1
  • ITTeach
  • 0

شرکت زیرمجموعه کمپانی هیتاچی با نام تکنولوژیهای ذخیره سازی جهانی ، درایو دیسک سخت خارجی رومیزی  جدید خود با نام هیتاچی ایکس ال (Hitachi XL) را با ظرفیت ۳ ترا بایت و کابل اتصال USB 2.0 به بازار عرضه کرد. این درایو هم در کامپیوترهای شخصی و هم در کامپیوتر مکینتاش (Mac ) کار می کند که ظرفیت بسیار بالای ذخیره سازی را برای ذخیره کردن یا ایجاد نسخه پشتیبانی(Backup) از مجموعه فایل‌های  موسیقی عکس‌های دیجیتالی و کلکسیون فیلم‌ها، که همیشه در حال زیاد شدن هستند، را به کاربران ارائه می‌دهد..

می توان درایو هیتاچی ایکس‌ال را به صورت عمودی و افقی قرار داد . ظرفیت های۱ ترا بایتی و ۲ ترابایتی آن  نیز در دسترس است. قیمتمدل  ۳ ترابایتی، ۲۴۹٫۹۹ دلار، ۲ ترابایتی،  ۱۶۹٫۹۹ دلار و مدل با ظرفیت  ۱ ترابایت، ۹۹٫۹۹ دلار می‌باشد.

همچنین کمپانی هیتاچی، بسته‌های هارد دیسک داخلی با نام دسک‌استار( Deskstar ) رامنتشر کرد که شامل یک هارد دیسک دسک‌استار مدل ۷K3000، پیچ های متصل کننده، آموزش قدم به قدم و دانلود نرم افزار است و به سیستم عامل‌های ماکروسافت ویندوز ۳۲ و۶۴ بیتی، سیستم عامل ایکس(X) اپل و لینوکس امکان میدهد تا از ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بالای هارد دیسک ۳ ترابایتی  به عنوان یک درایو ذخیره داده  بسیار بزرگ استفاده کنند.، بدون این که لازم باشد یک سخت افزار اضافی نصب شود.درایو هارد دیسک مدل  ۷K3000 دارای یک حافظه ی پنهان(Chace memory) 64 مگابایتی و یک واسط ساتای (SATA) با سرعت  ۶Gb/s  است. قیمت هارد دیسک ۳ ترابایتی، ۲۴۹٫۹۹ دلار است، البته  مدل ۲ ترابایتی نیز وجود دارد.

همچنین اعلام شده است که کمپانی هیتاچی در حال عرضه مدلهای مختلف هارد دیسک دسک‌استار ۷K3000 با ظرفیت‌های ۳ ترابایتی، ۲ ترابایتی و ۱٫۵ ترابایتی به شرکت‌های اصلی سازنده تجهیزات اصلی (OEMs) است و همچنین به دنبال شریک‌های توزیع کننده در سراسرجهان است.

منبع: businesswire

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *