راهنمای نصب مکینتاش بر روی PC

راهنمای نصب مکینتاش بر روی PC
  • 1390/8/29
  • مهران
  • 48

بعضی از سخت افزارهای سازگار با مکینتاش را تهیه کرده اید؟ بسیار عالی! پس این مقاله را دنبال کنید، چرا که در این راهنما، قصد داریم به شما چگونگی نصب سیستم عامل Mac OS X Snow Leopard روی PC سفارشی شده تان را آموزش دهیم !

در بخش قبلی این راهنما، در مورد اصول اولیه کار با مکینتاش و توصیف سخت افزارهای سازگار با آن بحث کردیم. اگر مطالعه نکرده اید، حتما آن را بخوانید. امروز، قصد داریم این سخت افزار سازگار را به کار بگیریم، و به این ترتیب مکینتاش ما کار خود را آغاز خواهد کرد. این بخش از راهنما، مراحل نصب و راه اندازی سیستم عامل Mac OS X Snow Leopard را بر روی مکینتاش شما، که ممکن است بعدا به Lion ارتقا یابد (که این مورد کاملا به انتخاب شما بستگی دارد) توضیح می دهد. ارتقای مکینتاش به Lion و تنطیم dual boot در بخش سوم این راهنما مورد بحث قرار خواهد گرفت.

لطفا توجه داشته باشید که، این یک راهنمای عمومی است، و فقط به شما چگونگی آغاز کار با مکینتاش را آموزش می دهد. هرکس تجربیات مختلفی بر اساس سخت افزار انتخابی خود دارد. اما در نهایت، امیدوارم بتوانید از مکینتاش نهایت استفاده را بکنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، راهنماهایی برای نصب Lion به طور مستقیم بر روی PC، بدون نیاز به Snow Leopard وجود دارد. اما اگر به مشکلی برخوردید، انتظار کمک چندانی از آن راهنماها نداشته باشید. علاوه بر این، هر کسی هم نمی خواهد Lion را بر روی PC اش داشته باشد، چون Lion بیشتر متمایل به IOS است، و می توان از کار با آن بر روی یک مک واقعی (با ذکر نکردن مشکلاتی که برخی کاربران از آنها شاکی هستند) لذت برد. مزیت استفاده از روش tonymacx86 این است که یک انجمن اختصاصی برای کمک و پشتیبانی برایش وجود دارد، و شما می توانید کاربران زیادی که با این روش موفق بوده اند را بیابید. و مهم تر اینکه، نسخه های تایید شده، و راهنماهایی همراه نسخ تایید شده ای پیدا خواهید کرد، بنابراین می توانید با صرفه جویی در وقت و بدون هیچ زحمتی برای پیدا کردن سخت افزار های سازگار، پیشرفت کرده و نسخه و راهنمای نصب و راه اندازی سازنده ی آن را دنبال کنید. همچنین قبل از هر اقدام دیگری اطمینان حاصل کنید که صفحه ی سئوال و جواب های احتمالی tonymacx86 را یک بار مرور کرده اید.

نیازمندی ها

هنگامی که کامپیوترتان را آماده کردید (از لحاظ سخت افزاری)، نیازمند تعداد زیادی دانلود از بخش دانلود های وب سایت tonymacx86 خواهید بود. برای دسترسی به فایلهای دانلودی، ابتدا باید ثبت نام کنید، که ایده ی خوبی است چون ممکن است نیاز به ارسال مطلب در انجمن ها هنگامی که نیاز به کمک دارید داشته باشید. پس از ثبت نام، این فایل ها را دانلود نمایید:

   1-iBoot

   2- iBoot Legacy (جایگزین، اگر iBoot برای CPU شما کار نمی کند)

   3- MultiBeast

iBoot، همانطور که قبلا شرح داده شد، یک ابزار برای بوت از دیسک نصب سیستم عامل مک است. باید آن را روی سی دی یا دی وی دی رایت کنید، می توانید از یک ابزار مثل ImgBurn برای رایت iBoot استفاده کنید. کپی MultiBeast به یک درایو فلش USB را نیز فراموش نکنید. جدای از این، شما به روز رسانی کمبو سیستم عاملMac OS X v10.6.7، را هم نیاز خواهید داشت. که از اینجا می توانید دانلودش کنید. اگر چه بروز رسانی 10.6.8 ارایه شده، ولی نسخه 10.6.7 مشکل زیادی برایتان ایجاد نمی کند، به منظور ارتقاء برای اولین بار، این نسخه توصیه می شود. و در نهایت DSDT را به خاطر داشته باشید. این نام فایلی مفید است که به سیستم عامل در شناسایی بهتر مادربرد کمک می کند. لذا نگاهی به بانک اطلاعاتی DSDT بیندازید. اگر مادربرد شما در این فهرست بود، باید یک فایل DSDT هم برایش وجود داشته باشد. آن را نیز دانلود کرده و در فلش درایو خود ذخیره نمایید. اگر فایل DSDT برای مادربرد شما وجود نداشت، نگران نباشید. استفاده از DSDT کاملا اختیاری است.

پس از اینکه همه موارد مورد نیاز فوق الذکر را دریافت کردید، همه چیز برای شروع فرایند نصب آماده و مهیاست. همچنین اطمینان حاصل کنید که تمام مراحل نصب و راه اندازی را یادداشت کرده اید.

نکته: در هنگام نصب، بهتر است به یک کامپیوتر ثانویه نیز دسترسی داشته باشید. الزامی در کار نیست، اما زمانی که مشکلی با مکینتاش تان دارید واقعا به شما کمک می کند، فقط کافی است با یک کامپیوتر دیگر در انجمن ها به دنبال مشکلتان بگردید، و به احتمال زیاد پاسختان را خواهید یافت. تقریبا برای هر مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید راه حلی در انجمن های tonymacx86 وجود دارد. پس اگر شما در نقطه ای گیر کردید هیچ نیازی نیست نگران نباشید. این طبیعی است، قطعا با مواجهه با این مشکلات در مهارت های عیب یابی خود استاد خواهید شد.

مراحل از اینجا به بعد، بخشی از راهنمای ” tonymacx86 ” iBoot + MultiBeast می باشد. اگر به راحتی مراحل ذکر شده را درک می کنید، می توانید از راهنمای اصلی استفاده کنید.

مراحل مقدماتی

ابتدا، مواردی وجود دارد که باید از قبل انجام شود. شما باید در حال اجرا روی  حداقل سخت افزار باشید، یعنی:

–         فقط یک صفحه کلید USB و ماوس موجود بوده، و هیچ چیز دیگری به پورت های USB وصل نباشد.

–         شما باید تنها یک هارد دیسک SATA، ترجیحا فرمت شده بوده که هیچ داده ای بر روی آن ذخیره نشده باشد. هارد درایو های دیگر را از سیستم جدا کنید.

–         اطمینان حاصل کنید که درایو نوری شما نیز به یک پورت SATA متصل باشد.

–         اگر کامپیوتر شما بیش از 4GB حافظه RAM دارد، آن را بردارید، بعدا اضافه اشان خواهیم کرد.

–         در نهایت، شما تنها باید دارای یک مانیتور روی یک کارت گرافیک باشید.

در مرحله ی بعد، نیاز به چند تغییر در تنظیمات BIOS است. حالا این مورد ممکن است بسته به سازنده مادربردتان متفاوت باشد، اما در اینجا چیزهای کلی ای که مادربرد شما باید داشته باشد قرار دارد. توصیه می شود گزینه  load optimized defaults (و یا گزینه های دیگر، مرتبط با مادربردتان) را انتخاب کنید. اگر شما پردازنده خود را اورکلاک کرده اید، برای سهولت نصب و برای اجتناب از هر گونه مشکلات احتمالی حتما آن را به سرعت پیش فرض خود بازگردانید. سپس باید بایوس را به حالت AHCI تنظیم نمایید. اساسا هدف از این عمل، پیکربندی تمام هارد درایوها و درایوهای نوری SATA است. در مرحله بعد، فرآیند بوت شدن سیستم باید تغییر کند. اولویت بوت شدن سیستم باید در ابتدا به بوت شدن از درایو نوری، و سپس از هارد دیسک تغییر کند. به این ترتیب، زمانی که کامپیوتر خود را راه اندازی می کنید، دستگاه سعی در بوت شدن مستقیما از دیسک iBoot می نماید، به طوری که امکان نصب سیستم عامل را خواهیم داشت. علاوه بر این، HPET یا High Precision Event Timer را (بسته به چگونگی نمایش آن در مادربرد شما) به حالت Enabled تغییر داده، و مقدار آن را به 64 تنظیم نمایید (البته اگر چنین گزینه ای وجود داشته باشد). اینها فقط تنظیمات عمومی هستند که بیشتر توصیه شده اند، ممکن است قبل از اینکه قادر به بوت کردن باشید، نیاز به انجام تغییرات بیشتری در بایوس داشته باشد، پس برای راهنمایی بیشتر در مورد مادربردتان با انجمن مشورت نمایید. حتما تمام تغییرات را قبل از خروج از BIOS ذخیره نمایید.

شروع نصب

پس از ذخیره تنظیمات BIOS، کامپیوتر خود را مجدادا راه اندازی کنید، و دیسک iBoot ای که قبلا رایت کرده اید را در دستگاه قرار دهید. احتمالا بهترین عملکرد را خواهد داشت. اما اگر نداشت، و هیچ چیزی بر روی صفحه نمایش ظاهر نشد و یا خطایی رخ داد، ممکن است نیاز باشد iBoot Legacy را امتحان کنید. روی یک دیسک رایتش کرده و سعی کنید از آن بوت کنید. هنگامی که iBoot بارگذاری می شود، صفحه ای با آرم tonymacx86 و آیکون سی دی را می بینید که “iBoot” را می خواند. این صفحه ” chameleon prompt ” نامیده می شود.

در این مرحله، دیسک iBoot را از دستگاه خارج کرده، و دیسک نصب سیستم عامل Mac OS X Snow leopard را قرار دهید. چند ثانیه صبر کنید و سپس با فشار کلید F5 صفحه را Refresh نمایید. حالا آیکون سی دی، ” دی وی دی نصب سیستم عامل Mac OS X ” را می خواند.

همه ی کاری که باید انجام دهید این است که ENTER را فشار داده اجازه دهید تا دیسک شروع به بارگذاری فایل ها نماید. لوگوی اپل را بر روی یک صفحه خاکستری و لودر در حال چرخش خواهید دید. صبر کنید تا به صفحه نصب وارد شوید. این یک روش ساده است، اما اغلب به خوبی اجرا نمی شود، و ممکن است یا  Panic kernel و یا صفحه  unable to load ظاهر شود.

در صورتی که این اتفاق می افتد، فقط کامپیوتر خود را با iBoot راه اندازی مجدد نموده، دیسک نصب سیستم عامل Mac OS X را هنگامی که iBoot بارگذاری می شود قرار دهید، و قبل از زدن دکمه اینتر، چند دستور را از صفحه کلید خود تابپ نمایید. ظاهرا هیچ راه ورودی بر روی صفحه نمایش وجود ندارد، اما متوجه باشید که هر آنچه که شما تایپ می کنید بر روی صفحه، همزمان با تایپ، نمایش داده خواهد شد. هنگامی که شما چیزی در chameleon prompt تایپ می کنید، این حالت ” Boot Flag ” نامیده می شود. می توانید در یک لحظه از چندین Boot Flag استفاده کنید، و این دقیقا همان چیزی است که ما می خواهیم انجام دهیم. بنابراین در چنین مواردی زمانی که شما نمی توانید مستقیما عملیات نصب را انجام دهید، می توانید از Boot Flag PCIRootUID = 1 – X – V استفاده کنید. – V برای حالت با جزییات بیشتر است که تمام فعالیتهای در حال انجام در پس زمینه را نمایش می دهد (زمانی که به طور معمول آرم اپل را می بینید)، به طوری که می توانید هر جا که نصاب هنگ کرد عیب یابی کنید. – X برای Safe mode، و PCIRootUID = 1 به نصاب اطلاعاتی در مورد کارت گرافیک می دهد.

نکته : حتما هر Boot flag ای که برای شما کار کرد، و هر نقطه که در آن نصب متوقف شد را یادداشت کنید. این مورد در نصب مجدد سیستم عامل و در صورت لزوم، پس از نصب در بهینه سازی آن بسیار به شما کمک خواهد کرد.

پس هنگامیکه صفحه نصب را می بینید، یک نفس عمیق بکشید. شما نیمی از راه را از این طریق پیموده اید. نصب و راه اندازی از اینجا به بعد شبیه همان مک معمولی است. زبان مورد نظرتان را انتخاب کرده، و دکمه continue را بزنید.

در صفحه بعد، به نوار منو در بالای صفحه مراجعه کنید. در نوار منو روی گزینه ی Utilities>Disk Utility کلیک کنید. زمانی که disk utility بالا آمد، دیسک سخت خود را انتخاب کنید، و بر روی زبانه  Partition کلیک کنید. زیر Volume Scheme ، 1 Partition را انتخاب کنید، اسمی برایش برگزینید (Mac HD, Snow Leopard ، و یا هر چیزی که می توانید به راحتی به یاد داشته باشید)، و فرمت پارتیشن را روی “Mac OS Extended (Journaled)” تنظیم نمایید.

در مرحله بعد، بر روی دکمه تنظیمات کلیک نموده، و مطمئن شوید که گزینه ” GUID Partition Table ” انتخاب شده است. اگر نشده، آن را انتخاب کنید و OK را فشار دهید.

فراموش نکنید، اگر گنجایش هارد دیسک شما بیشتر از 1TB باشد، آن را پارتیشن بندی کنید طوری که از 1TB کوچکتر باشد. سپس گزینه ی Apply را کلیک کرده و بر روی Partition برای انجام این تغییرات کلیک کنید. هنگامی که پیام Partition Complete را مشاهده کردید، از disk utility خارج شده، بر روی Next کلیک کنید. در صفحه بعد، بر روی پارتیشنی که برای نصب آماده کرده اید کلیک کنید. روی دکمه Customize در گوشه پایین سمت چپ کلیک کرده، و چیزهایی که نمی خواهید را از حالت انتخاب خارج کنید. همیشه می توانید این کار را بعد از نصب نیز انجام دهید.

در نهایت، بر روی دکمه نصب کلیک کرده، نوار پیشرفت را نگاه کنید، و دستانتان را روی هم بگذارید! این مرحله 15-20 دقیقه طول می کشد. حتما نشانگر موس را هر از چند گاهی تکان دهید، این کار فقط برای جلوگیری از رفتن نصاب به حالت sleep می باشد (هر چند که این کار انجام نمی شود، اما از کجا معلوم!).

هنگامی که نصب به پایان رسید، با پیام  Install Succeeded و یا  Install Failed  مواجه خواهید شد. این کار واقعا مهم نیست، عملیات نصب، در واقع، کامل شده، و ما اکنون اقدام به انجام بهینه سازی های بعد از نصب خواهیم کرد.

یا شاید…

به هر صورت، با زدن دکمه ریستارت احساس راحتی به آدم دست می دهد. حتما دیسک ها را تعویض نمایید، دیسک نصب سیستم عامل Mac OS X را خارج کرده و به جای آن دیسک iBoot را قرار دهید. هنگامی که شما عملیات بوت را با iBoot انجام می دهید، با دو انتخاب مواجه خواهید شد. در این هنگام، مجبورید از هارد دیسک بوت کنید. این حالت با آیکون اپل، و با نامی که شما قبلا انتخاب کرده اید (Snow Leopard، یا هر چیز دیگری) نمایش داده خواهد شد. از کلید های جهت نما برای هایلایت کردن دیسک سخت استفاده کرده، و Enter را فشار دهید تا از آن بوت شود.

نکته: فرمان V- Boot flag را به یاد داشته باشید. شما می توانید از این فرمان برای مشاهده چیزهای در حال بارگذاری و هر گونه رخداد در kernel panic استفاده کنید، با این دستور خواهید دانست که این رخداد در کجا اتفاق افتاده است. ممکن است از همان Boot flag ها برای دسترسی به بخش نصب استفاده نمایید (و به همین دلیل بود که ما به شما توصیه کردیم آنها را یادداشت کنید). تنها چیزی که اکنون می خواهیم بوت موفقیت آمیز به سیستم عامل است.

احتمالا ویدئو نصب سیستم عامل Mac OS X را نیز دیده باشید. پس از آن، احتمالا چند سوال برای پیکربندی سیستم عامل مک خود نیز پرسیده باشید. در سوال پرسیدنتان بایستی رک و روراست باشید. و هنگامی که دسکتاپ را مشاهده کردید، به خودتان تبریک می گویید.

حال، بسته به تنظیمات سخت افزارتان، امکان یا عدم امکان عملکرد برخی از اجزای سخت افزاری با پتانسیل کامل خود وجود دارد، یعنی امکان دارد کامپیوترتان دارای عملکرد صحیح در صدا، شتاب دهنده گرافیکی، دسترسی به اینترنت، قابلیت های USB، و چیزهای دیگر باشد یا نباشد. اگر قطعه ای پس از نصب درست کار کند، به اصطلاح به این حالت کار در وضعیت Out Of the Box گفته می شود (OOB).

 

نکته: با روش زیر می توانید عملکرد صحیح یا ناصحیح هر یک از قطعات رایانه را بررسی نمایید:

–         اگر آیکون صدا در نوار منو دیده می شود، و اگر می توانید حجم صدا را با استفاده از صفحه کلید خود تغییر دهید و یا اگر می توانید فایل های صوتی را در iTunes باز کنید، صدای سیستمتان مشکلی ندارد.

–         سافاری را باز کنید. اگر توانستید صفحه ی خوش آمد گویی را ببینید، از طریق وب گشت و گذار کنید، اینترنت سیستم تان مشکلی ندارد.

–         نرم افزار Front Row را باز کنید. اگر چیزی بر روی صفحه نمایان شد، کارت گرافیک شما به خوبی عمل می کند. متناوبا، می توانید وضوح دسکتاپتان را بررسی کنید ببینید آیا مطلوب است، و در صورتی که نوار منو شفاف است، شتاب دهنده ویدیویی (QE / CI) سیستم شما به خوبی کار می کند.

–         یک فلش درایو به USB سیستمتان وصل کنید، اگر شناسایی شد، سیستمتان از USB پشتیبانی  می کند. (اما اگر شما از یک صفحه کلید یا موس USB استفاده می کنید، و آنها بخوبی کار می کنند، نیازی به این تست وجود ندارد).

نگران دستگاه هایی که کار نمی کنند، نباشید. ما از MultiBeast برای فعالسازی آنها، و همچنین قادر کردن مکینتاش تان به بوت شدن به طور مستقیم از هارد دیسک، بدون نیاز به iBoot استفاده می کنیم. اما قبل از آن، بروز رسانی کومبوی سیستم عامل Mac OS X v10.6.7 را که قبلا به یک درایو فلش USB دانلود کرده بودید (در کنار چیزهای دیگر) اجرا نمایید. در ابتدا باید این کار را انجام دهیم. آن را نصب کنید، اما وقتی از شما خواست که روی گزینه ریستارت کلیک کنید، این کار را نکنید.

پس از آن MultiBeast را از درایو فلش USB تان اجرا کنید. کلیک روی  Continue را تا رسیدن به صفحه نمایشی با برخی از انتخاب ها ادامه دهید. حال، اگر شما یک فایل DSDT برای مادربردتان در اختیار دارید، حتما آن را روی دسکتاپ کپی کرده و گزینه UserDSDT و System Utilities را از MultiBeast انتخاب کنید.

اگر فایل DSDT را نداشته باشید، فقط EasyBeast و System Utilities را انتخاب کنید. پس از انجام، نصاب MultiBeast را اجرا کنید.

در مورد فعالسازی دستگاه ها و لوازم جانبی نگران نباشید، چون بروز رسانی کمبو گاهی اوقات باعث می شود عملکرد دستگاه ها متوقف شود. این مشکل بعد از راه اندازی مجدد ظاهر می شود. بنابراین مکینتاش خود را راه اندازی مجدد کنید. حالا، ببینید قادر به بوت شدن به طور مستقیم از طریق دیسک سخت بدون استفاده از دیسک iBoot هستید یا نه. اگر نه، نگاهی به تنظیمات BIOS خود انداخته، افراد دارای مادربرد مشابه را جستجو کنید، در نهایت قادر به پیدا کردن یک راه حل مناسب خواهید بود.

پس هنگامی که به سیستم عامل بوت کردید، متوجه قطعاتی که قبلا به صورت OOB کار می کردند و در حال حاضر نمی کند خواهید شد. این یک امر کاملا طبیعی است. به یاد داشته باشید، پس از هر بروز رسانی کومبو، ممکن است نیاز به اجرای دوباره MultiBeast برای فعال کردن هر کدام از دستگاه های غیر فعال (به علت به روز رسانی) داشته باشید. بنابراین حالا، MultiBeast را اجرا کنید، و ابتدا System Utilities را انتخاب کنید، این مورد چیزی است که شما همیشه نیاز به بررسی آن هنگام اجرای MultiBeast دارید. برای فعالسازی هر دستگاه غیرفعال دیگری، می توانید جلو رفته و به دنبال Drivers & Bootloaders>Kexts & Enablers  بگردید. هنگامی که چیزی را انتخاب می کنید، توضیحات آن در ستون Description نشان داده می شود. توضیح این که چه گزینه ای نیاز به انتخاب دارد کمی دشوار است، چرا که همه این موارد بستگی به سخت افزار سیستم تان، و اینکه چه قطعاتی نیاز به فعال کردن دارند، دارد. با این حال، شما همیشه نیاز به انتخاب تنها یک kext در یک زمان دارید. همه ی kext های یک دسته ی خاص را یک باره نصب نکنید. kext را نصب کنید، سپس سیستم را ریستارت کنید، و ببینید kext مورد نظر چه تاثیری روی سیستمتان دارد. اگر تاثیری نداشت، می توانید MultiBeast را با انتخاب مورد دیگری، دوباره اجرا کنید. اگر شما نیاز به حذف kext ای دارید که کار نمی کند، نگاهی به توضیحات آن در Multibeast بیندازید. مسیرش را پاک نکنید، با استفاده از Finder به آن پوشه خاص رفته و حذفش کنید.

نکته: اگر شما تا به حال با  PCIRootUID = 1 boot flag بوت کرده اید، “PCI Root ID Fix” را از زیر دسته  Customization>Boot Options چک کنید. و اگر USB تان کار نکرد، از kext  “IOUSB Family Rollback” در زیر گزینه  Miscellaneous استفاده نمایید. بررسی “System Utilities” را هر زمانی که MultiBeast را اجرا کردید فراموش نکنید.

گزینه های MultiBeast به طور کلی ممکن است (اما نه لزوما) شبیه چیزی باشد که در این لینک می بینید. بله، لازم نیست شما هر بار همان انتخاب را انجام دهید. وقتی چیزی نصب شده باشد، تا زمان جایگزینی با به روز رسانی جدید کومبو و یا حذف دستی، همانجا باقی می ماند. این بدان معنی است که شما لازم نیست بارها و بارها EasyBeast یا UserDSDT را نصب کنید. این کار را پس از اندکی تجربه یاد خواهید گرفت. همچنین اطمینان حاصل کنید که تنظیمان MultiBeast را یادداشت کرده باشید، به طوری که به جای انجام همان روش آزمون و خطا در نصب دوباره سیستم عامل، این عمل فرایندی یک کلیکی خواهد بود.

مورد دیگری که باید در اینجا به خاطر داشته باشید این است که به طور پیش فرض، kext ها در پوشه ای به نام” Extensionions” نصب شده است. برای دسترسی به آن، به هارد مکینتاش خود بروید، پوشه System، و پس از آن Library را باز کرده، و سپس پوشه  Extensions را پیدا کنید. به منظور ساده سازی، به این روش S / L / E می گویند. بنابراین اگر شما مجبور به حذف kext ای از S / L / E شده باشید، می دانید کجا به دنبالش بگردید. مورد E / E هم به همین صورت می باشد. Extra نام پوشه ای در هارد دیسک مکینتاش بوده، و توسط MultiBeast ایجاد شده است. یک پوشه دیگر در داخل پوشه Extra، به نام Extensions وجود دارد، اما این پوشه Extensions حاوی kext های مهم سفارشی نصب شده توسط MultiBeast می باشد. همچنین حاوی دو فایل مهم است. اولین فایل smbios.plist بوده، و دومی com.apple.boot.plist. است. در این بخش، لازم نیست بیشتر در مورد این فایل ها بحث شود، فقط دانستن اینکه آنها وجود دارند کافی است. اما به اهمیت آنها در ادامه پی خواهید برد.

اکنون در مرحله ای هستیم که شما دارای یک مکینتاش با کارایی کامل هستید. این راهنما توضیح می دهد که چگونه راهتان را ادامه دهید، اما شما ممکن است در این روند مشکلاتی داشته باشید. در این زمان است که انجمن ها به کمکتان خواهند آمد. زمانی که به مشکلی برخوردید در انجمن های tonymacx86 مشکلتان را مطرح کنید، قطعا راهنمایی خواهید شد. اگر شما مایل به انجامش هستید، پا پیش بگذارید، و خودتان را بیازمایید. تا زمانی که شما این کار را بر روی یک دیسک سخت خالی انجام می دهید، نترسید و هر چند بار که لازم باشد سیستم عامل را مجددا نصب نمایید. با تمرین و تکرار در این کار ماهر خواهید شد، باید آن را چندین و چند بار برای بهینه سازی مجددا نصب نمایید.

نکته : به این ویدیو ی آموزشی از سایت Lifehacker که در آن استفاده مناسب از MultiBeast توضیح داده شده و آخرین نسخه راهنمای مکینتاش این سایت است، نگاهی بیندازید. همچنین برای آموزش های بیش تر ویدیوهای یوتیوب را امتحان کنید، که به شما در درک بیشتر مطالب کمک می کند.

در بخش بعدی، ما این نسخه ی مکینتاش را به Lion ارتقا خواهیم داد. هر چند اگر شما با نسخه ی Snow Leopard احساس راحتی می نمایید، می توانید در این نسخه بمایند. این فقط یک انتخاب است. ما همچنین می خواهیم ببینیم که چگونه می توان مکینتاش خود را با ویندوز به صورت dual-boot اجرا کنیم.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 48 دیدگاه
  1. agha man ye dvd mac gereftam vali dvd 9 hastesh hala vase nasbesh bayad chikar kunam?? chon lap tapamam romesh dvd 9 support nemikune!!!!!!!!!!! plz help me!!!!!!!!!!!!

  2. سلام به همه دوستان.
    میخواستم بدونین که کسایی که cpu اینتل دارن این کار رو نکنین به چند دلیل.
    1) فقط تا core 2 x 2 ی سیپی یو شما استفاده میشه.
    2) فقط دو گیگ رم شما استفاده میشه.
    3) یک گیگ گرافیک .
    4) لگ یا تیک یا هنگ های ریز دارید.
    5) برای استفاده کامل بردن از مک باید به زبونه ویندوزی با cmd بلد باشید کار کنین.

  3. سلام و خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم اگه ما این رو نصب کنیم .
    ۱- بعد وقتی دکمه پاور لب تاب و بزنیم و روشن کنیم لوگوی اپل میاد یا ویندوز ؟
    “یعنی منظورم اینکه وقتی سیستم میخاد روشن بشه لوگوی اپل و نشون میده یا لوگوی ویندوز رو ؟”
    ۲- بعد اپدیت هاش چطووریه میتونیم مستقیم از خود اپل بگیریم و بروز رسانی کنیم ؟
    ۳- سرعت سیستم پاین نمیاد و کند نمیشه؟
    ۴- و در اخر اگه بخوایم اینکارو بکنیم هارد فرمت میشه یا نه اطلاعات میمونه ؟
    ممنون میشم جواب بدید مرسی

  4. ببخشید من هر کاری میکنم فلش بوتی که درس کردم بوت نمیشه

    با نرم افزار ترنس مک فلش بوت رو درس کردم

  5. سلام و تشکر.
    سیستم پی سی من:
    CPU: Intel Pentium Daul-Core E5700 3.00GHz
    Moderbord: Gigabayte P41T-D3
    Ram:4GB
    Graphic: nVIDIA GeForce GT810 2GB
    Sound Card: Realtek
    آیا من این سیستم میتونم از مک استفاده کنم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *