کانن دو دوربین EOS 5DS و EOS 5DS R را رسما معرفی کرد

کانن دو دوربین EOS 5DS و EOS 5DS R را رسما معرفی کرد
  • 1393/11/17
  • مجتبی
  • 1

کانن امروز از چند دوربین سطح بالای DSLR جدید خود با نام های EOS 5DS و EOS 5DS R رونمایی کرد. فرق بین این دو دوربین در این است که مدل اول، فیلتر Low-pass وجود دارد ولی در دومی خیر. این قابلیت باعث می شود تصاویر نرم تر و بهتر ثبت شوند. همچنین برای ثبت تصاویری شفاف تر و دارای جزئیات بیشتر، افکت یاد شده بسیار کارا است.

همانطور که قبلا هم در شایعات مربوط به این دو دوربین در گویا آي تی اعلام کرده بودیم، هر دو مدل مجهز به لنزهای ۵۰/۶ مگاپیکسلی هستند که این باعث شده محصولات یاد شده از هر DSLR یا DSLR فول فریم دیگری که کانن ساخته، دارای لنز قدرتمندتری باشند. سیستم AF دستگاه های مورد اشاره ۶۱ نقطه است که ۴۱ نقطه AF آن Cross-type است. هر دو دوربین معرفی شده از پردازشگر جدید DIGIC 6 بهره می برند.

در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید.

gsmarena_003

امکان تولید ویدئوهای تایم لپس هم با این محصولات فراهم است و با استفاده از لامپ داخلی آنها می توان تصاویر را برای تایم لپس به بهترین حالت ممکن ثبت نمود. محدوده ISO دستگاه های مورد بحث بین ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ است که البته می تواند تا ۱۲۸۰۰ هم افزایش بیابد. همچنین هر دو مدل یاد شده مجهز به اسلات دوگانه کار حافظه SD هستند. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این دوربین ها نیز ۳/۲ اینچی با کیفیت ۱۰۴۰ هزار نقظه است.

در بخش ضبط ویدئو هر دو مدل EOS 5DS و EOS 5DS R قادر به ثبر فیلم هایی با کیفیت ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه یا ۷۲۰p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هستند. اما اگر به دنبال یک دستگاه برای ضبط ویدئوهای بسیار باکیفیت هستند باید بگوییم این دوربین ها در واقع بیشتر برای عکسبرداری بهینه شده اند تا تهیه فیلم. اما بهتر بود کانن در این مورد نیز کار بیشتری انجام میداد زیرا امروز بسیاری از مردم فیلم های روزانه خود را با استفاده از DSLR ها ثبت می کنند.

هر دو محصول مورد اشاره از ماه ژوئن سال جاری میلادی برای خرید در دسترس علاقمندان خواهند بود. قیمت مدل 5DS کمتر از مدل دوم است و ۳۶۹۹ دلار تعیین شده. این در حالیست که مدل 5DS R قیمتی ۳۸۹۹ دلاری دارد. علاوه بر این دوربین ها کانن همچنین از یک لنز جدید ۱۱/۲۴ میلیمتری با F2/4 رونمایی کرده که از این ماه با قیمت ۳۹۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. قیمتش نباید از ۱۵ میلیون بالاتر بره تا ببینیم جوی دلاری ورود به بازار ایرانش چه جوریه و چه قیمتی براش اتیکیت میخوره…امیدوارم که ارزوی دست نیافتنی عکاسان حرفه ایی نشه و بتونن خریداریش کنن…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *