نقد و بررسی Huawei Mate 8

نقد و بررسی Huawei Mate 8
  • 1394/11/4
  • مجید جعفری
  • 0

چندی پیش خبر معرفی جدیدترین پرچمدار کمپانی هوآوی را در گویا آی تی منتشر کردیم. این تلفن هوشمند که Mate 8 نام دارد و مطمئنا نام آن به گوش شما نیز خورده است در نمایشگاه CES 2016 رونمایی شد. به نظر می رسد پس از تلفن هوشمند موفق Nexus 6P اکنون نوبت به پرچمدار بعدی یعنی Mate 8 رسیده تا پرچم کمپانی Huawei را برافراشته کند. اما آیا واقعا این تلفن آن چنان قدرتمند طراحی شده تا از پس این ماموریت بر آید؟ در ادامه این تلفن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد تا پاسخ این سوال را بیابیم. با گویا آی تی همراه باشید.

طراحی

به جرئت می توان گفت طراحی تلفن های هوشمند Huawei اکنون به یکی از نقاط قوت آن ها تبدیل شده است و به جایی رسیده است که بتواند با شرکت های پیشرو در این زمینه مانند HTC رقابت کند. علاوه بر این جایگزینی پلاستیک با فلز در تلفن های هوآوی یکی دیگر از نقاط قوت محصولات این شرکت به حساب می رود که گوشی Mate 8 نیز از این ویژگی بی بهره نیست. Mate 8 دارای بدنه ی فلزی صیقل داده شده با لبه های گرد که مانند مدل های قبلی خانواده Mate حس خوبی را به کاربر در هنگام استفاده منتقل می کند.

Huawei-Mate-8-Review-013 Huawei-Mate-8-Review-011 Huawei-Mate-8-Review-012 Huawei-Mate-8-Review-014

همان طور که انتظار می رفت شایعات مربوط به طراحی Mate 8 نیز درست از آب در آمد و این تلفن از یک سیم کارت پشتیبانی می کند. درگاه ورودی سیم کارت نیز علاوه بر نانو سیم و میکرو سیم از microSD نیز پشتیبانی می کند. همچنین حس گر اثر انگشت Mate 8 نیز مانند ۶P در عقب دستگاه و زیر لنز دوربین جای دارد که نسبت به قبل بسیار دقیق تر و سریع تر شده و شکل دایره مانندی نیز پیدا کرده است.

r

صفحه نمایش

Mate 8 از یک صفحه نمایش ۶ اینچی از نوع IPS LCD بهره می برد که رزولوشن ۱۰۸۰P را ارائه می دهد. این مشخصات منجر به تولید تراکم پیکسلی ۳۶۷ppi برای این صفحه نمایش شده است. خوشبختانه صفحه نمایش Mate 8 از روشنایی قابل قبولی بهره مند است و نسبت به صفحه نمایش Mate S بسیار پیشرفت کرده است. باید گفت میزان روشنایی این صفحه که چیزی در حدود ۴۹۲ نیت (واحد روشنایی) کار با Mate 8 را در زیر نور مستقیم آفتاب به بهترین شکل ممکن میسر می سازد.

Huawei-Mate-8-Review-001

علاوه بر این جزئیات دیگری نیز در مورد صفحه نمایش این تلفن منتشر شده که به طور خلاصه در جدول زیر نمایش داده شده است.

re

رابط کاربری

iقاعدتا انتظار می رفت که Mate 8 نیز مانند تمام تلفن های هوآوی از رابط کاربری اختصاصی این شرکت بهره ببرد و این چنین نیز شده است. استفاده از اندروید ۶ در کنار رابط کاربری Emotion UI 4.0 نرم افزار این تلفن را بسیار مجهز و بی کم و کاست ساخته است. گفتنی است هوآوی قابلیت های منحصر به فردی مانند فرمان های الگویی، Multi-tasking و … نیز بر این مجموعه نرم افزاری افزوده است.

سخت افزار

اگرچه قابلیت هایی که تا به حال در مورد آن ها صحبت کردیم در نوع خود بسیار مفید و منحصر به فرد بودند اما اوج قدرت پرچمدار هوآوی در سخت افزار نهفته است. Mate 8 توانسته به کمک چیپ اختصاصی Huawei یعنی Kirin 950 64 bit بسیاری از قدرتمندان این بازار را آن هم با اختلاف زیاد از پیش رو بردارد.

o

از دیگر مشخصات سخت افزاری Mate 8 باید به رم های ۳ و ۴ گیگابایتی در کنار حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی اشاره کرد. همچنین این تلفن قابلیت ارتقا حافظه از طریق پورت microSD را نیز دارد.

دوربین

دوربینی که هوآوی برای Mate 8 در نظر گرفته یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی مدل IMX298 سونی است. این دوربین به یک لنز با دیافراگم f/2.0 مجهز است و قابلیت هایی همچون تشخیص چهره، فوکوس خودکار، لرزش گیر اپتیکال، فلش LED نیز به آن اضافه شده است. این دوربین می تواند با کیفیت ۱۰۸۰P  و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. اگرچه بسیاری تصور می کردند که تلفنی با این مشخصات و جایگاه قابلیت ضبط تصاویر ۴K را داشته باشد اما متاسفانه چنین قابلیتی در Mate 8 وجود ندارد.

Huawei-Mate-8-Review-002

در رابطه با سرعت تصویربرداری و فیلم برداری Mate 8 باید گفت که این دوربین نسبت به مدل های Mate قبلی بسیار بهبود پیدا کرده است. علاوه بر این نسبت به دیگر تلفن های هوشمند نیز برتری پیدا کرده است.

باتری

شاید باور این که هوآوی توانسته علی رغم ضخامت کم Mate 8 در آن یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری جای دهد سخت باشد اما این شرکت موفق به این کار شده و این یکی دیگر از نکات مثبت طراحی ان تلفن نیز به حساب می رود. اگرچه برای شارژ Mate 8 باید ۱۵۶ دقیقه منتظر بمانید که این نسبت به تلفن های رده بالای بازار بسیار زیاد است اما به هر حال باید در نظر داشت که یک گوشی با باتری ۴۰۰ میلی آمپری در دست دارید.

yy

در مجموع Huawei Mate 8 یکی از بهترین های بازار است اما در دنیای تجارت همیشه قیمت یکی از مهم ترین فاکتورهای یک محصول به حساب می رود. از آن جایی که این تلفن با قیمت ۶۴۳ دلار یا ۵۹۹ یورو در سرتاسر دنیا به فروش می رسد باید گفت تلفن نسبتا گران قیمتی به حساب می رود. می توان گفت با چنین بودجه ای و یا حتی کمتر می توان پرچمدارهای شرکت های مطرح دیگر را نیز تهیه کرد.

منبع: Phonearena

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *