شرکت هوآوی از گوشی پرچم‌دار هوآوی پی ۱۰ پلاس و پی ۱۰ با دوربین دوگانه رونمایی کرد

شرکت هوآوی از گوشی پرچم‌دار هوآوی پی ۱۰ پلاس و پی ۱۰ با دوربین دوگانه رونمایی کرد
  • 1395/12/8
  • مقدم
  • 0

به‌دنبال رونمایی رسمی از گوشی‌های هوشمند جدید ال‌جی و بلک‌بری، شرکت هوآوی به‌تازگی گوشی پرچم‌دار جدید خود یعنی هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس را معرفی کرده است. با اینکه مشخصات‌فنی گوشی‌های پرچم‌دار جدید هوآوی را پیش از معرفی رسمی ان‌ها می‌دانستیم، در ادامه به مشخصات‌فنی تایید شده برای آن‌ها توسط شرکت سازنده نگاهی خواهیم داشت. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه گویا آی‌تی باشید.

پیش از پرداختن به مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های پرچم‌دار جدید هوآوی، باید گفت که پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس در ماه مارس در بازار عرضه خواهد شد. این دو مدل در رنگ‌های سفید سرامیکی، آبی، سبز، مشکی گرافیتی، نقره‌ای و رز گلد در دسترس قرار می‌گیرد.

گوشی هوآوی پی ۱۰ با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۶۵۰ یورو عرضه می‌شود و مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی پی ۱۰ پلاس نیز با قیمت ۷۰۰ و ۸۰۰ یورو ارائه خواهد شد. مدل رده‌بالای هوآوی پی ۱۰ پلاس با شش گیگابایت حافظه رم در چین عرضه خواهد شد اما هنوز نمی‌دانیم که شرکت هوآوی، این مدل را در سایر بازارها عرضه می‌کند یا خیر.

گوشی هوآوی پی ۱۰ از نظر طراحی، هوآوی پی ۹ را یادآوری می‌کند و هرچند برخی از مدل‌های گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی، شباهت بسیار بالایی به آیفون‌های شرکت اپل دارد. هوآوی پی ۱۰ به یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است و پوشش گوریلا گلاس ۵ نمایشگر را در بر گرفته است. مدل بزرگ‌تر گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی با نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD ارائه خواهد شد و رزولوشن صفحه‌نمایش، ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است.

هوآوی پی 10

لازم به ذکر است که برخلاف گمانه‌زنی‌های گذشته، هوآوی پی ۱۰ پلاس از یک صفحه‌نمایش با لبه‌های منحنی استفاده نمی‌کند و هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس با نمایشگر صفحه‌تخت همراه شده است.

همان‌طور که در شایعات گذشته اشاره شده بود، هوآوی پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از تراشه هشت هسته‌ای Kirin 960 استفاده می‌کند و خبری از عرضه مدل‌های جدید گوشی پرچم‌دار هوآوی با تراشه Kirin 965 نیست. هوآوی پی ۱۰ به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی نیز، بخشی از مشخصات‌فنی گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی را کامل می‌کند. هوآوی پی ۱۰ پلاس نیز با شش گیگابایت و چهار گیگابایت رم در دو مدل با ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد و می‌توانید با استفاده از درگاه هیبریدی، به جای استفاده از سیم‌کارت دوم، حافظه ذخیره‌سازی را به کمک یک کارت حافظه میکرو اس‌دی افزایش دهید.

هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی و ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است و البته، دوربین هوآوی پی ۱۰ پلاس به لطف از دو سنسور با گشودگی دهانه لنزی f/1.8 عملکرد بهتری در بخش عکس‌برداری خواهد داشت. دوربین اصلی هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس می‌تواند با رزولوشن ۲۱۶۰p به فیلم‌برداری بپردازد و دوربین ۸ مگاپیکسلی ثانویه که برای ثبت تصاویر و ویدیوهای سلفی کاربرد دارد، می‌تواند حداکثر با رزولوشن فول اچ‌دی به فیلم‌برداری بپردازد.

هوآوی پی 10

از نظر نرم‌افزاری، هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس با سیستم‎عامل اندروید نوقا ۷٫۰ همراه شده است و رابط‌کاربری با پوسته EMUI 5.1 شخصی‌سازی شده است. یکی از قابلیت‌های مهمی که گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی از آن استفاده می‌کند، پشتیبانی از نسل ۴٫۵ G LTE است و شرکت هوآوی، ادعا می‌کند که گوشی‌های پرچم‌دار جدید این سازنده در مقایسه با آیفون‌های شرکت اپل تا ۶۰ درصد عملکرد بهتری در زمینه پوشش‌دهی خواهد داشت.

در آخر، هوآوی پی ۱۰ به یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت مجهز شده است و فناوری شارژ سریع Huawei Super Charge باتری را به سرعت شارژ خواهد کرد. با این‌حال، اطلاعات چندانی از مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری منتشر نشده است. هوآوی پی ۱۰ پلاس به عنوان مدل بزرگ‌تر گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی از یک باتری ۳۷۵۰ میلی‌آمپر بر ساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع اختصاصی هوآوی، در دسترس قرار خواهد گرفت. ضخامت هر دو مدل بسیار کم است و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، هوآوی پی ۱۰ با ضخامت ۶٫۸ میلی‌متری و هوآوی پی ۱۰ پلاس با ضخامت ۷ میلی‌متری ارائه خواهد شد.

انتظار داریم که شرکت سازنده، به سرعت گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را در بازارهای مختلف از جمله ایران عرضه نماید. البته، هنوز زمان دقیقی برای عرضه گوشی پرچم‎دار پی ۱۰ و پی ۱۰ مشخص نشده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *