بررسی و آموزش کامل بازی Pokeman Go

بررسی و آموزش کامل بازی Pokeman Go
  • 1395/5/2
  • زهرا معبودی
  • 0

پیش از این به بررسی و معرفی اخبار پیرامون بازی پوکمان پرداختیم و به شما یاد آور شدیم که این بازی با لینک دانلود هم اکنون در گوگل پلی و آیتونز، موجود است و می توانید آن را دانلود کنید و یا اینکه منتظر ارائه مستقیم آن باشید. اما اگر شما به هر طریق این بازی را نصب کردید و در نهایت، شروع به بازی کردید بد نیست پیش از هر چیز از دانش زیر در مورد پوکمان سر در بیاورید.

گرفتن پوکمان

برای انجام این بازی شما باید بازی را باز کرده  و به راحتی در اطرافتان قدم بزنید اگر درحین قدم زدن به یک پوکان نزدیک شوید بازی موقعیت مکانی پوکمان را برایتان رو نقشه نشان می دهد و بخ شما اطلاع می دهد که در نزدیکی یک نوع پوکمان هستید.

لابد می پرسید حالا باید چه کار کنیم؟!! خیلی ساده است بر روی موقعیت پوکان در روی نقشه کلیک کنید تا به ابزار گرفتن پوکمان اتصال یابید. همیشه در اطراف پوکمان ها حلقه ای وجود دارد که ۳ رنگ متفاوتی خواهد داشت و این رنگ ها نشانگر میزان قدرت پوکمان مقابل شما وسختی گرفتن آن است. رنگ سبز به شما می گوید که گرفتن این پوکمان کار ساده ایست و شما به راحتی می توانید آن را بگیرید. رنگ زرد بیانگر این است که شما به طور متوسط میتوانید این پوکمان را بگیرید یعنی تقریبا ۵۰% به شما شانس می دهد و در نهایت رنگ قرمز بیان می کند که گرفتن این پوکان برای شما دشوار خواهد بود.

بازی پوکمون

در مناطق مختلفی که شما قدم می زنید تعداد و نوع پوکمان ها متفاوت خواهد بود به طور مثال شما دارید در منطقه ای راه می روید که پوکمان های نوع زوبات به تعداد زیادی وجود دارند اما اگر از آن منطقه خارج شوید ممکن است اصلا دیگر زوباتی وجود نداشته باشد و شما با نوع پوکمان دیگری رو برو شوید و یا ممکن است دیگر تعداد پوکان ها با زیادی قبل نباشد.

برای گرفتن پوکمان ها شما به ۲ آیتم نیاز دارید که  بسته به قدرت جنگی هر پوکمان میزان مصرفی آن آیتم بیشتر یا کمتر خواهد شد اولین آیتم «غبار ستاره ای» است که به عنوان یک منبع عمومی در اختیار همه می باشد و نحوه بدست آوردن آن گرفتن پوکمان های بیشتر است یعنی هر پوکمانی که بگیرید غبار ستاره ای شما نیز بیشتر خواهد شد.

آیتم شماره دو که مورد نیازتان هست آبنبات پوکمانی است که برای هر پوکمان نوع خاصی آببات تعبیه شده است مثلا شما برای گرفتن زوبات ها آبنبات زوباتی می خواهید. همانطور که در بالا اشاره شد هر نوع از پوکمان ها یک CP یا قدرت جنگی متفاوتی را دارا هستند و به میزان بالا یا پایین بودن cp  آن ها میزان مصرفی آبنبات شما نیز متفاوت خواهد بود.

در مبارزاتی که برای گرفتن پوکمان ها انجام میدهید لول پوکمان خوتان نیز بالا تر می رود یعنی هرچه پوکمان بیشتری بگیرید لول پوکمان خودتان بالاتر می رود و cp  پوکمانتان افزایش می یابد و در دفعه های بعدی پوکمان های قدرتمند تری در سر راهتان سبز خواهند شد.

ایستگاه های پوکمان

ایستگاه های پوکمان ها بر روی نقشه به وضوح مشخص هستند این ایستگاه ها اغلب  به صورت نشانه های محلی بر روی نقشه نماد گذاری شده اند. یکی از ساده ترین راه های گرفتن پوکمان ها رفتن به این ایستگاه ها است. برای رفتن به محل ایستگاه هها کافی است از روی نقسه نشانه ها را دنبال نمایید وقتی به موقعیتی نزدیک به محل ایستگاه برسید یک توپ پوکمانی در حال چرخش خواهید دید با کلیک بر روی این توپ در حال چرخش شما می توانید آیتم هایی چوتن تخم مرغ، شربت و جان بگیرید.

پوکمان گو

در این بازی آیتم ها زیادی وجود دارد که شما می توانید آن ها را به روش های مختلفی بدست آورید مثلا می توانید با انجام مسابقات باشگاهی سکه پوکمانی دریافت کنید و یا به وسیله پرداخت درون برنامه ای هر تعداد که می خواهید سکه بخرید. بر روی نقشه قسمت هایی وجود دارد که با تعداد زیادی قلب مشخص شده است این ها محل هایی است که ممکن است در آن ها پوکمانی ظاهر گردد شما در این ایستگاه ها می توانید امکان فریب و گول زدن پوکمان ها را فعال نمایید.

بالا بردن لول پوکمان

تمامی فعالیت های موجود در بازی به بالا بردن لول پوکمان شما کمک می کند به طور مثال رقابت های باشگاهی، بازدید از ایستگاه ههای پوکمان و گرفتن پوکمان ها جزو عوامل بالا رفتن سطلح پوکمان شماست و زمانی که پوکمان شما به لول ۵ برسد شما شانس مبارزات درون باشگاهی با سایر کارآموزان را خواهید داشت. در این بازی ۳ انجمن وجود دارد که شما در لول ۵ می توانید یکی از آنها را انتخاب نمایید هر کدام از انجمن ها یک رنگ را به عنوان ویژگی بارز خود دارا هستند انجمن شجاعت با رنگ قرمز، انجمن هوش با رنگ زرد و انجمن اسرار دارای رنگ آبی هستند.

باشگاه ها

موقعیت هایی درون بازی هستند که باشگاه نام  می گیرند و معمولا منطبق بر مکان های واقعی هستند  این مکان ها باشگاه نامیده می شوند مثلا بناهای “فواره پارک برایانات” یا “میدان تایمز” یکی از مکان های باشگاه است در این مکان ها شما می تانید با سایر کارآموزان به مبارزه بپردازید این مبارزات برای شما فواید بسیاری دارد یعنی علاوه بر بالا بردن لول پوکمان شما می تواند امتیازات(xp)، سطح سلامتی(hp) و قدرت جنگی(cp) پوکمانتان را نیز افزایش دهد.

اگر می خواهید قدرت جنگی و سکه های پوکمانی بیشتری بدست آورید راه حل بسیار ساده است به محل باشگاه انجمن خود بروید و یک پوکمان را برای مبارزه انتخاب کنید و با او بجنگید این کار احتمال ظاهر شدن پوکمان های دیگر را افزایش می دهد و شما به چیزی که می خواهید می رسید.

اگر می خواهید نقاط نفوذی باشگاه خودتان را کاهش دهید باید با اعضای همگروهی تان با پوکمان هایی که در آنجا قرار گرفته مبارزه نمایید و آن ها را شکست دهید، مبارزات بیشتر و بیشتر باعٍ کمتر شدن نفوذ به باشگاه شما خواهد شد و همچنین سبب می گردد تجربه پوکمان و سلامتی و قدرت جنگی آن بالا برود همچنین برای بستن فضا های باز موجود در باشگاه می توانید یکی از پوکمان هایتان را بدید.

پوکمان گو

نحوه انجام مبارزات

در مبارزات با پوکمان های دشمن شما می توانید با حرکت به چپ و راست از ضربه های پوکمان دشمن جا خالی دهید و ضربات را دفع نمایید. همچنین برای انجام حملات به دو صورت می توان عمل کرد یا با ضربات کوتاه روی پوکمان دشمن کلیک کنید که ضرباتی کم اثر هستند و یا ضربه بزنیدو دستتاتن را نگاه دارید سسپس رها کنید در این حالت ضربات مهلک تر و ویژه خواهند بود و صدمات مهمی بر جای خواهند گذاشت. مبارزه وقتی پایان می یابد که یکی از پوکمان ها غش کرده و پخش زمین شود. البته نکنه مهم اینجاست که قوانین استانداری نیز در حملات وجود دارد که در بردئ و باخت موثر هستند مثلا واضح است که پوکمان های آب به پوکمان های آتش و آتش ها به علف ها برتری دارند. همچنین استفاده از بعضی آیتم ها مثل شفا بخش ها و احیا کننده ها نیز می تواند در روند بزی تاثیر بسزایی داشته باشند. شربت ها و احیا کننده ها را باید از ایستگاه های پوکمان  تهیه نمایید.

آیتم ها و نحوه بدست آوردن آنها

در این بازی آیتم های بسیاری وجود دارد که نحوه بدست آوردن و کارایی های مخصوص به خود را دارا هستند در ادامه به بررسی هرکدام، کارایی و نحوه بدست آوردن آنها می پردازیم:

توپ پوکمانی یا پوک بال: این توپ یکی از ابزار های مهم برای گرفتن پوکمان هاست که از همان ابتدای بازی در ایستگاه های پوکمان در اختیارشماست و همچنین می توانید از فروشگاه  بازی با استفاده از سکه های پوکمانی تان خریداری نمایید.

توپ بزرگ: در مرحله ۱۲ توپ های بزرگ آزاد می شوند که برای شکار پوکمان ها از توپ های معمولی کارآمد تر و بهتر هستند. این توپ ها را نیز از لول ۱۲ به بعد می توانید در ایستگاه های پوکمان پیدا کنید.

توپ اولترا: این توپ ها از توپ های بزرگ بهتر و قوی تر هستند و از لول ۲۰ به بعد آزاد می گردند برای دریافت آنها از ایستگاه ها باید تما به سطح مورد نیاز رسیده باشید.

پوکمان

شربت/ سوپر شربت/ هایپر شربت: برای درمان و شفا یافتن پوکمانتان در طول مبارزات شما نیاز به شربت ها دارید و همان طور که واضح است قدرت سوپر شربت بیشتر از شربت و قدرت درمانی و اثر بخشی هایپر شربت از آن ۲ دیگر بیشتر خواهد بود.

احیا کننده ها: اگر در مبارزه شکست بخورید و پوکمان شما غش کند به وسیله احیا کننده ها می توانید آن را بازیابی نمایید.

تخم مرغ خوش شانسی: تاثیر این تخم مرغ ها به اندازه نیم ساعت خواهد بود و باعث می شود که تجربه ای که استفاده می کنید قدرتی ۲ برابر می یابد این آیتم نیز از فروشگاه و همچنین ایستگاه ها قابل دسترسی می باشد.

تمشک: تمشک ها را نیز می توانید از مرحله ۸ به بعد در ایستگاه های پوکمانی ببیابید این تمشک ها وقتی بر روی حریف شما که لول بیشتری نسبت به پوکمان شما دارد رها شوند از فرار آنها جلوگیری می کند.

دستگاه جوجه کشی: این دستگاه برای بیرون آوردن پوکمان ها از تخم استفاده می شود شما در طول بازی یک دستگاه جوجه کشی را به صورت رایگان دریافت می نمایید این دستگاه به طور نا محدود می تواند باری شما فعالیت نماید همچنین می توانید ۳ دستگاه دیگر را از ایستگاه های پوکمانی و یا فروشگاه  تهیه نمایید نحوه بدنیا آمدن پوکمان ها به این صورت است که شما تخم را درون ماشین قرار می دهید سپس باید بسته به نوع پوکمانی که می خواهید ولید کنید بین ۲تا ۵ کیلومتر قدم بزنید تا پوکمان مورد نظر شما به دنیا بیاید.

نقشه فریب: با استفاده از این آیتم موقت شما می توانید شانس گرفتن پوکمان های وحشی را برای خودتان و همچنین افرادی که در نزدیکی شما حضور دارند افزایش دهید این آیتم نیز در فروشگاه و ایستگاه های پوکمانی قابل دسترس خواهد بود.

تهییج: تا زماان ۳۰ دقیقه بعد از استفاده از این آیتم شانس شما در رمزگذاری کردن پوکمان های وحشی افزایش می یابد این آیتم را نیز می توان از فروشگاه و یا ایستگاه ها تهیه نمود.

نکات ویژه:

  • اگر علاقه مند به انجام این بازی هستید حتما یک باتری اکسترنال و یا یک پاور بانک همواره به همراه داشته باشید زیرا به خاطر باز بودن دائم صفحه بازی شما به سرعت باطری گوشیتان را خالی می کنید.
  • در بازی هیچ  مرکز درمانی برای پوکمان ها وجود ندارد وبرای درمان و احیا تنها باید از شربت ها و احیا کننده ها استفاده نمود.
  • هرچه لول پوکمنتان بالاتر برود به طور مستقیم میزان cp  نیز افزایش خواهد یافت.
  • همانطور که گفتیم برای بدنیا آمدن پوکمان هها باید یک میزان مسافت طی شود نکته بامزه داستان اینجاست که اگر می  خواهید پوکمانتان زودتر بدنیا بیاید کافی است مصافت گفته شده را به جای پیاده روی دوچرخه سواری نمایید.
  • در هنگام بیرون کشیدن پوکمان توجه به آبرسانی صحیح به او حیاتی است.
  • درست است که دیدن پوکمان به صورت مجازی در جلوی چشمتان خیلی جذاب و با نمک خواهد بود اماحتما رابط میانجی واقعیت افزوده گوشی تان را خاموش کنید چون به دلیل حرکت مداوم گرفتن پوکمان سخت تر خواهد شد و چون دوربین گوشی همواره در حالت روشن قرار مکی گیرد باطری بیشتری مصرف خواهید کرد.
  • از آدمها و محیط اطراف که در آن قدم می زنید همیشه آگاهی کامل داشته باشید.
  • حتما نقشه های بازی را قبلا از گوگل دانلود نمایید تا مصرف باطریتان کاهش پیدا کند.

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *