فناوری شارژ سریع مهم ترین عنصر رقابتی اپل در آیفون ۷

فناوری شارژ سریع مهم ترین عنصر رقابتی اپل در آیفون ۷
  • 1395/5/26
  • زهرا معبودی
  • 0

دنیای تکنولوژی یک دنیای پر نوسان است به طوری که اگر یک شرکت امروز بهترین شرکت در عرصه ای مشخص باشد، تضمینی وجود ندارد که فردا نیز چنین باشد. سر دم داران گوشی های هوشمند این روزها شامل سامسونگ، اپل و هواوی هستند. از گوشه و کنار خبرهایی به گوش می رسد که اپل در حال تضعیف است و این از آمار فروشش طی سه سال پیش می توان فهمید. برای اینکه این ادعا را ثابت کنیم پیش از این گویا آی تی با مطلبی با عنوان افت فروش کمپانی اپل همچنان ادامه دارد به این موضوع پرداختیم. از طرفی رقیب اپل در بازار چین کسی نیست جز هواوی که خبرهایی نیز از تلو تلو راه رفتن این شرکت بارها به گوشمان رسیده است. آخرین خبرهایی که در مورد عملکرد هواوی نیز روی گویا آی تی منتشر شد با عنوان وقتی هوآوی در مقابل رقبای داخلی کم می آورد هم اکنون در دسترس شما قرار دارد.

اپل آیفون 7

اما این شرکت ها در حال تلاشند تا بتوانند با یک رقابت چشم گیر، در میدان یک دیگر را به خاک بکشند. هوشمند ترین شرکت ها به دنبال نیازهای اصلی کاربران می روند از این رو خبرهایی از تصمیم هوشمندانه هواوی به گوشمان خورد که این شرکت قصد دارد گوشی خود را در مقابل رقبا با یک ویژگی خاص، یعنی شارژ سریع ۵۰ درصدی در ۵ دقیقه، عرضه نماید. در مقاله ی اخیر گویا آی تی در مورد هواوی و گوشی جدید مت ۹ آن، طی مقاله ای با عنوان نمایشگاه IFA میزبان شارژر فوق تکنولوژیکی هوآوی بکار رفته در مت ۹، به این موضوع پرداختیم. اما از آن جا این را یک تصمیم عاقلانه و هوشمندانه پنداشتیم که اپل برای آیفون ۷ نیز چنین برنامه ای دارد و تصمیم دارد در کنار تمام ویژگی های برتر آیفون ۷ نظیر کاربرد تراشه A10 ، سنسور فشار انگشت، کاربرد دکمه خازنی ، و چندین ویژگی جدید دیگر، از فناوری شارژ سریع در این گوشی استفاده کند تا کاربران را بیش از پیش به خود جذب کند چرا که طول عمر باتری یکی از دغدغه های مهم کاربران به شمار می آید.

تصویری که از مادر برد آیفون ۷ به بیرون درز کرده ( تصویر بالا ) حاکی از این است که این گوشی دارای مدارات ویژه ای است که جریان عبوری آن حداقل ۲ آمپر بوده و با ولتاژ ۵ ولت کار می کند. این ارقام گویای این هستند که آیفون ۷ با آیفون ۶ اس، در جریان خروجی ۱ آمپر تفاوت دارند

آیفون 7

امروزه بسیاری از دستگاه های اندرویدی نیز از قابلیت شارژ سریع بهره مند هستند برای مثل سری گلکسی های جدید سامسونگ قادرند نیم ساعته گوشی شما را از میزان شارژ ۰ درصد به ۵۰ درصد برسانند اما فناوری هواویی واقعا در این میان بی نظیر است. شما هم اکنون می توانید از دریچه مجله اینترنتی گویا آی تی جدیدترین تصاویر از آیفون ۷ را مشاهده نمایید.

هر چند کار اپل عملکردی ویژه و چشم گیر است اما خود اپل هم اکنون این ویژگی را بولد نکرده است. شاید اپل تصمیم دارد یک خبر کمتر گفته شده را برای روزهای آخر جا بگذارد تا همچنان علاقمندانش را هیچان زده نگه دارد. در عین حال بیش از هر چیزی ما منتظر نظر شما هستیم تا در مورد عملکرد این شرکت ها بیشتر بدانیم و دیدگاه شما را بسنجیم. اگر شما و دوستانتان منتظر اخبار جدید از اپل هستید می توانید این خبر را روی شبکه های اجتماعی تان نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *