چگونه در iOS از پاسخ دهی دیگران به مسیج ها در Lock Screen ممانعت کنیم؟

چگونه در iOS از پاسخ دهی دیگران به مسیج ها در Lock Screen ممانعت کنیم؟
  • 1395/6/25
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر شما صاحب یک گوشی iPhone 6s یا ۶s Plus هستید و اینکه می خواهید به زودی گوشی های iPhone 7یا ۷ Plus را خریداری کنید، باید به شما بگوییم که قابلیت ۳D Touch در سیستم شما به شما این امکان را می دهد تا قابلیت هایی در اختیار داشته باشید که کاربری تان را ساده تر و راحت تر می کند. مثلا در بخش قفل صفحه به راحتی می توانید پیامک های خود را ببینید و بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه به پیام ها پاسخ دهید. هر چند این به عنوان یک مزیت به کار می رود و می تواند در وقت شما حسابی صرفه جویی کند اما نا گفته نماند که ممکن است گاهی امنیت کاربری تان را به خطر اندازد. به هر حال اگر نگران این هستید که، دیگران به پیام های متنی و ایمیل های شما دسترسی داشته باشند می توانید این قابلیت ها را به لطف توسعه تنظیمات، مورد بررسی قرار داده و تنظیمات آن را دلخواه تر کنید.

برای این کار به بخش تنظیمات دستگاه حود بروید و از آن جا گزینه  Touch ID & Passcode را پیدا کنید. در این بخش ممکن است لازم باشد ابتدا پسورد خود را وارد کنید. به هر حال منو هایی که در اختیارتان قرار گرفته به شما کمک می کند که قابلیت های گوشی را در صفحه قفل دوباره به دلخواه خود تنظیم کنید.

 پاسخ دهی دیگران به مسیج ها

در مرحله بعد گزینه  Reply with Message را پیدا کنید و تاگل روبروی آن را بکشید تا امکان پاسخگویی روی صفحه قفل را غیر فعال کند. حتی اگر نمی خواهید کسی پیام ها را روی صفحه قفل بخواند می توانید قابلیت NOTIFICATION view را هم غیر فعال کنید. این کار را از طریق کشیدن همان تاگل روبرو انجام دهید.

 پاسخ دهی دیگران به مسیج ها

در ios 10 هنوز قابلیت های بیشتری به هر اپلیکیشن داده شده تا بتوانید از آن ها در صفحه قفل استفاده کنید. می توانید با مراجعه به این بخش در این نسخه از ios به راحتی قابلیت های دیگر آن را تنظیم کنید.

شما می توانید میزان محدودیت هر اپلیکیشن را به خوبی مشخص کنید. مثلا اگر برخی اپلیکیشن ها نوتیفی هایی ارائه می کنند و می خواهید جلوی ارسال و نمایش این نوتیفی ها بگیرید می توانید از روش تنظیم زیر استفاده کنید:

ابتدا به بخش Settings یا تنظیمات بروید. سپس در میان منو ها روی گزینه Notifications که با آیکون نارنجی مایل به قرمز مشخص است ضربه بزنید تا وارد این بخش شوید. در این بخش می توانید اپلیکیشن مورد نظرتان را که قصد دارید آن را محدود کنید و در مورد نمایش نوتیفی هایش برنامه ریزی کنید را مشاهده کنید. روی اپلیکیشن مورد نظر ضربه بزنید تا قابلیت های جدید قابل تنظیم آن نمایش داده شود.

 پاسخ دهی دیگران به مسیج ها

بعد از این در میان گزینه ها، کافیست عبارت Show on Lock Screen را پیدا کنید. روبروی این گزینه هم تاگلی وجود دارد که با کشیدن آن می توانید آن را فعال و یا غیر فعال کنید. وقتی تاگل را بکشید و رنگ آن سبز شود، یعنی قابلیت مورد نظر فعال شده اما وقتی خاموش یا خاکستری است یعنی قابلیت مورد نظر از دسترس خارج است.

 پاسخ دهی دیگران به مسیج ها

 پاسخ دهی دیگران به مسیج ها

شما هر گونه نوتیفی در مورد هر اپلیکیشنی را می توانید در این بخش تنظیم کنید. اگر به طور کلی نمی خواهید هیچ گونه نوتیفی در مورد هیچ اپلیکیشنی دریافت کنید کافیست تاگل اولیه و بالا را غیر فعال کنید.

نطر شما در مورد توسعه بخش تنظیمات نوتیفی ها چیست؟ آیا ضرورتی در این می بینید که بخواهید به طور کامل نوتیفی ها را مدیریت کنید و یا اینکه آیا این بخش هنوز کمبود هایی دارد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و با اشتراک این مطلب روی شبکه های اجتماعی دیگران را از این قابلیت مطلع کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *