آموزش غیرفعال سازی تگ خودکار در فیس بوک

آموزش غیرفعال سازی تگ خودکار در فیس بوک
  • 1395/8/15
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از قابلیت های جالب شبکه اجتماعی فیسبوک امکان تگ کردن افراد در تصاویر است که کاربرد های جالبی دارد. این قابلیت به کمک پایگاه داده اتوماتیک فیسبوک که تصاویر کاربران را در خود ذخیره نموده انجام می شود و البته امکان تگ نمودن دستی نیز وجود دارد.

هرچند این قابلیت جذاب و پر طرفدار است اما گاهی نیز دردسر ساز می شود. چندی پیش یک قاضی شکایتی را مبنی بر اینکه به سبب تگ شدن چهره اش در فیسبوک کاربران او را به عنوان یک چهره شناخته شده می دانند تنظیم نموده بود.

غیر فعال نمودن این قابلیت به دو روش قابل انجام است که اولی به وسیله تنظیمات ارسال عکس و به صورت تک به تک انجام می شود و دومی می تواند به طور کامل تگ کردن خودکار را غیر فعال نماید. بنابراین اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که با این قابلیت دردسرساز مشکل دارید با گویا آی تی همراه باشید تا این روش کاربردی و مفید را به شما آموزش دهیم.

با مراجعه به Help Center شبکه اجتماعی فیسبوک می توان دریافت که افراد به ۲ روش در عکس ها شناسایی می شوند در زیر به نقل از مرکز راهنمایی فیسبوک به معرفی این دو روش می پردازیم:

اطلاعات موجود در مورد عکس‌هایی که شما در آنها تگ شده اید.

زمانی که کاربر عکسی را برای پروفایل خود قرار می دهد و یا در یک عکس تگ می شود، این اطلاعات در داده های مربوط به حساب کاربری فرد در پایگاه داده مخصوص فیسبوک ذخیره می شود. بنابراین درصورتی که شما هیچ گاه در هیچ عکسی تگ نشده باشید و یا خودتان در عکس هایتان تگ نکرده باشید، فیسبوک هیچ اطلاعاتی درباره چهره شما در پایگاه داده خود ذخیره نمی کند بنابراین هیچگاه تگ اتوماتیکی صورت نخواهد گرفت.

مقایسه ‌ی عکس‌ های جدید شما با اطلاعات ذخیره شده در مورد عکس ‌هایی که شما در آنها تگ شده اید.

فیسبوک با توجه به اطلاعات بیومتریک موجود در پایگاه داده خود از عکس هایی که پیش از این در آنها تگ شده اید و عکس پروفایلتان تشخیص می دهد که فرد موجود در عکس شما هستید بنابراین به دوستانتان پیشنهاد می دهد که شما را به عکسشان تگ نمایند.

برای حذف تگ نمودن خودکار فیسبوک در ابتدا به settings رفته و گزینه ‌ی Timeline and Tagging را انتخاب نمایید.

stop-facebook-auto-tagging2

سپس به سمت پایین اسکرول کنید تا بخش  tag suggestions را مشاهده نمایید.

stop-facebook-auto-tagging3

گزینه Friends را به No One تغییر دهید.

stop-facebook-auto-tagging4

کار تمام شد. حالا دیگر می توانید اطمینان داشته باشید که به صورت خودکار عکسها دارای تگ نخواهند بود.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره آموزش این ترفند کاربردی با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی دیگران را نیز با این روش جالب آشنا نمایید.

منبع: BUSINESSINSIDER

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *