با خطاهای مرسوم پلی استور آشنا شوید + راه حل ها

با خطاهای مرسوم پلی استور آشنا شوید + راه حل ها
  • 1395/8/24
  • زهرا معبودی
  • 0

Google Play Store تمام سرگرمی های شما را در یک مکان جمع کرده است. این نرم افزار رسمی سایت گوگل پلی است که امکان دسترسی آسان و سریع کاربران آندروید به فروشگاه برنامه ها و بازی ها Google Play را فراهم می کند.

تا به حال در استفاده از گوگل پلی مشکلی داشتید؟ گوگل پلی شما به درستی کار نمی کند؟

در این پست بهترین راه های حل مشکلات گوگل پلی را برای شما فراهم کرده ایم! با مطالعه ی این پست  مشکلات گوگل پلی خود را حل کنید و از دانلود برنامه ی مورد نظر خود لذت ببرید.

بهترین راه های درست کردن گوگل پلی استور

ابتدا باید نرم افزار را فورس کلوز کنید. با رفتن به قسمت multi-tasking app switcher می توانید براحتی این کار را انجام  دهیدو همچنین می توانید به مسیر Settings > Apps > All بروید. نام گوگل پلی استور را پیدا کرده وگزینه فورس استاپ (Force stop) را بزنید.

وای فای خود را خاموش روشن کنید

learn-about-common-errors-play-store-solutions-turn-of-wifi

ممکن است مشکل از اتصال اینترنت شما باشد. چون گوگل پلی استور به اتصال اینترنت نیاز دارد و قطع یا ضعیف بودن اتصال اینترنت ممکن است در کارکرد نرم افزار اختلال ایجاد کند. ممکن است مشکل برنامه از اینجا باشد پس وای فای خود را خاموش روشن کنید تا نرم افزار به حالت عادی خود بازگردد.

کش گوگل پلی استور را پاک کنید

Google Play Store Clear your cache

کش ابزاری است که محل داده های اینترنتی  را ذخیره می کند و باعث می شود با باگشت به صفحه ی خاص  دوباره آن را دانلود نکنیم و مصرف کمتری در اینترنت داشته باشیم و صفحه برای ما سریع تر بازشود. ممکن است  این داده های قدیمی مشکلاتی را به وجود بیاورند. و باعث نرسیدن به هدفتان باشد. با پاک کردن این کش مشکل خود را حل کنید.  پاک کردن کش گوگل پلی استور باعث پاک شدن تمام داده های ذخیره شده می باشد مانند بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه همه ی اطلاعات برنامه حذف می شود.

توجه:با پاک کردن کش برنامه همه ی رمز ها وادرس هایی که ذخیره کرده اید حذف می شود پس اطلاعات مهم خود را یادداشت کنید بعد کش را پاک کنید.

برای پاک کردن کش گوگل پلی استور به تنظیمات نرم افزار رفته و گزینه ی اپلیکشن ها را انتخاب کنید روی گزینه ی گوگل پلی استور لمس کنید. در میان گزینه های(Clear cache) را لمس کنید.

گوشی خود را ریستارت کنید

ممکن است مشکل از گوشی باشد. با ریستارت کردن گوشی می توانید این مشکل را حل کنید شاید گوشی شما هنگ کرده یا برنامه های زیادی در حال اجرا هست و باعث ایجاد اختلال در عملکرد گوگل پلی استور می شود گوشی خود را ریستارت کنید تا به حالت عادی برگردد برای ریستارت کردن می توانید دکمه ی پاور را نگه دارید.

به حالت ایرپلین(airpane)بروید

learn-about-common-errors-play-store-solutions-air-plane-mode

ممکن است مشکل برنامه از ایرپلین باشد و ما از این مطمعن نیستیم ولی افراد زیادی هستند که با خاموش کردن ایرپلین گوگل پلی استور به حالت قبلی خود بازگشته است و مشکلشان حل شده است.

داده های گوگل پلی استور را پاک کنید

Google Play Store to erase data

اگر با پاک کردن کش مشکل شما حل نشد باید داده های نرم افزار را نیز حذف کنید. دقیقا همان کاری را که با پاک کردن کش انجام دادید را دوباره انجام بدهید ولی به جای انتخاب گزینه پاک کردن کش (Clear cache) بر روی گزینه پاک کردن داده (Clear Data) لمس کنید.

توجه: در این مورد نرم افزار پاک می شود و بار دیگر که خواستید وارد نرم افزار شوید باید وارد حساب کاربری خود شوید و داده ها را دوباره دریافت کنید.

نگاهی به نرم‌افزارهای غیرفعال خود بیندازید

برخی نرم افزار ها برای اجرا شدن به یک نرم افزار پیش نیاز دارند. یا ممکن است در میان نرم افزار ها تداخل داشته باشد بنابراین  نگاهی به لیست نرم افزار های خود بکنید.

تنظیمات تاریخ

ممکن است مشکل از تنظیمات اشتباه برنامه باشد. پس نگاهی به تنظیمات و زمان نرم افزار بکنید.شاید سرورهای گوگل با تاریخ و ساعت دستگاه شما همگام‌سازی نشوند و مشکلاتی در اجرای برنامه پیش بیاورند به تنظیمات زمان و تاریخ رفته و آن‌ها را به حالت خودکار بگذارید اگر مشکل درست نشد، خودتان دستی به سراغ این تنظیمات بروید و تاریخ را آپدیت کنید.

حذف تنظیمات پروکسی یا وی.پی.ان (VPN)

Remove the proxy settings or (VPN)

اکثر کاربرانی که از وی پی ان استفاده می کنند دچار این مشکل می شود. شما هم از وی پی ان استفاده می کنید؟ برای دسترسی به تنظیمات نام روتری که به ان وصل هستید لمس کنید و نگه دارید وگزینه ی (Advanced) را انتخاب کنید. تنظیمات وی پی ان در بخش وایلرس ها و شبکه ها و زیر قسمت بیشتر قرار دارد.

آیا مشکل می‌تواند از خود سرویس‌های گوگل پلی باشد؟

Is the problem may be your Google services?

نرم افزار های اندرویدی هر لحظه درحال اپدیت شدن هستند و سرویس هایی به شما ارائه می دهند که به شما برای دریافت نرم افزار ها کمک می کند. می تواند از استخوان بندی گوشی شما باشد اپلیکشن های گوگل سرویس های زیادی را برای شما ارائه می دهند و همه ی انها با گوگل پلی به سرانجام می رسد.

مانند برخی از نرم افزار ها گوگل پلی هم شاید زمان کوتاهی متوقف شود. سعی کنید کش های برنامه را به روش هایی که در بالا گفته شد پاک کنید فقط به جای  انتخاب گوگل پلی استور گوگل پلی سرویس را انتخاب کنید.

خارج شدن از حساب کاربری و ورود مجدد

با ریست کردن حساب کاربری می توانید  مشکل نرم افزار  را حل کنید.ارزش امتحان کردن را دارد. به مسیر Settings > Accounts رفته و حساب خود را انتخاب کنید. بر روی منوی سه نقطه‌ای یک ضربه بزنید و گزینه برداشتن (Remove)  را انتخاب کنید. سپس دوباره به حساب خود وصل شوید.

بازگرداندن تنظیمات کارخانه

Restore factory settings

اخرین روش بازگرداندن تنظیمات کارخانه می باشد اگر هیچ کدام از روش های بالا مشکلات شما را حل نکرد باید کاری کنید نرم افزار دوباره شروع به کار کند. گاهی بازگرداندن به تنظیمات کارخانه هر مشکلی را حل می کند. توجه کنید که با بازگراندن به تنظیمات کارخانه تمام تنظیمات و حساب ها و اطلاعات برنامه حذف می شود.

نتیجه کلی:

اگر هیچ کدhم از روش های بالا مشکلات برنامه را حل نکرد. باید دنبال راه های تخصصی باشید و از لحاظ سخت افزاری گوشی خود را بازبینی کنید. اگر شما به چنین مشکلی خورده اید و توانستیدآن را برطرف نمایید راه حل اختصاصی خود را با ما و دیگرکاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *