چگونه میان زندگی کاری و شخصی تعادل برقرار کنیم؟

چگونه میان زندگی کاری و شخصی تعادل برقرار کنیم؟
  • 1395/8/25
  • زهرا معبودی
  • 0

شما به عنوان یک کارآفرین دغدغه ها و مشکلات فراوانی را در زندگی شغلی و شخصی خود دارید و اگر نتوانید بین آنها تعادل لازم را برقرار نموده و به یکی از آنها بیش از دیگری اهمیت دهید رشته دیگری از دستتان خارج خواهد شد. بنابراین اگر قصد دارید یک کار آفرین موفق باشید باید بتوانید تعادلی منطقی بین کار و زندگی شخصی خود ایجاد نمایید. در این مطلب قصد داریم با ارائه ۳ راهکار مفید به شما در ایجاد تعادل میان زندگی شخصی و شغلیتان کمک نماییم، با گویا آی تی همراه باشید.

شما باید بتوانید برای ایجاد این تعادل در وهله اول یک ادغام منطقی میان هر دوی آنها ایجاد نمایید به عنوان مثال اگر گرفتن چند عکس از یک محصول به یک سفر کاری اعزام می شوید، می توانید در کنار لذت بردن از سفرتان به وظیفه محول شده نیز رسیدگی نمایید.

سخت ترین و مهم ترین بخش از رسیدگی به زندگی شغلی این است که کاری را انجام دهید که با زندگی شخصی تان در تضاد نباشد. برای شروع کار با این سه مورد آغاز نمایید.

  1. لذت بردن را فراموش نکنید.

How do we balance between work and personal life

یکی از بزرگترین مزایای کارآفرین بودن این است که می توانید لذت بخش ترین قسمت کار را برای خودتان کنار بگذارید و بخش هایی که برایتان خوشایند نیست به دیگران واگذار نمایید. اما همواره تلاش نمایید تا از کاری که انجام می دهید بیشتر این لذت ممکن را ببرید. این کار به شما در پیشرفت و ترقی بیشتر کمک بسزایی خواهد نمود.

  1. سفر کنید.

How do we balance between work and personal life

کارآفرین بودن مزایای بسیاری دارد به عنوان مثال به شما این امکان را می دهد که در هر لحظه از زندگی که احساس نمودید نیاز به تفریح دارید کارها را به دیگران محول نمایید و به مسافرت بروید با بهره گیری از تکنولوژی به صورت آنلاین به مدیریت امور بپردازید.

  1. یک تیم محکم و کارآمد تشکیل دهید.

How do we balance between work and personal life

اگر قصد دارید موفقیت را در کارآفرینی تجربه نمایید باید تیمی قوی و مستحکم بسازید تا هم به کمک آنها به جنگ مشکلات و دشواری های کار بروید و هم با اعتماد به آنها بتوانید در زمان هایی که به ترک محل کار خود نیاز دارید با آرامش و خیال راحت این کار را انجام دهید.

به عنوان مثال  Will Caldwell که مدیرعامل دیزل است (دیزل٬ استارتاپ توسعه‌ دهنده ‌ی نرم‌افزارهای موبایل برچسب سفیدی است که در یافتن املاک و مستغلات کمک می ‌کنند) با ساختن یک تیم قابل‌ اعتماد توانسته هم ساعتی در اداره استراحت کند و هم اینکه اگر لازم بود به جایی برود، با خیال راحت از کار فارغ شود.

اگر قصد دارید زندگی کارآفرینی را تجربه نمایید و یا از افرادی هستید که سالها در این میدان مشغول فعالیت هستید شاید لازم است با بهره گیری از این سه گام به خود کمک نمایید، تا با برقراری توازن اصولی میان کار و زندگی شخصی بیشتر از پیش موفقیت را تجربه نمایید.

منبع: ENTREPRENEUR

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *