گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ با صفحه‌نمایش بدون حاشیه معرفی شد

گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ با صفحه‌نمایش بدون حاشیه معرفی شد
  • 1396/1/9
  • مقدم
  • 0

به‌تازگی، شرکت سامسونگ از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود در رویداد Unpacked 2017 رونمایی کرده است. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از نظر طراحی مشابه هستند اما مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها با یک‌دیگر تفاوت دارد. برای جزئیات بیشتر پیرامون مشخصات‌فنی و قابلیت‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

در طی دو سال اخیر، شرکت سامسونگ به همراه نسخه لبه منحنی گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود، مدل بدون انحنای آن‌ها را نیز ارائه داده است اما امسال، شرکت سامسونگ با توجه به فروش بیشتر گلکسی اس ۷ اج در مقایسه با مدل استاندارد، تصمیم گرفته تا مدل بدون انحنا را از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود کنار بگذارد؛ البته، این موضوع به معنای عدم توسعه مدل بدون انحنا نیست و پیش‌تر، تصاویری از این مدل به دست آمده بود.

گلکسی اس ۸

گلکسی اس ۸ به عنوان نسخه استاندارد گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ به یک نمایشگر ۵٫۸ اینچی مجهز خواهد بود و رزولوشن صفحه‌نمایش Quad HD + (بنابر اطلاعات رسمی، ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) خواهد بود. گلکسی اس ۸ پلاس از یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۶٫۲ اینچی استفاده می‌کند و رزولوشن نمایشگر همانند مدل پایه با صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی است. هر دو مدل، با نسبت ابعاد ۱۸٫۵ به ۹ ارائه می‌شود که این دو مدل را به کشیده‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار از سری گلکسی اس مبدل می‌سازد.

در رابطه با طراحی بدون حاشیه آن نیز، باید اشاره کرد که بیش از ۸۰ درصد از پنل جلوی گوشی به نمایشگر اختصاص یافته است که در مقایسه با گوشی ال‌جی جی ۶ و هوآوی پی ۱۰ و هوآوی پی ۱۰ پلاس، از حاشیه‌های کم‌تر صفحه‌نمایش در گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ خبر می‌دهد.

گلکسی اس ۸

ابعاد گوشی گلکسی اس ۸ بنابر اطلاعات رسمی، ۱۴۸٫۹ در ۶۸٫۱ در ۸٫۰ میلی‌متر عنوان شده است و این مدل، ۱۵۵ گرم وزن دارد؛ مدل پلاس نیز با ابعاد ۱۵۹٫۵ در ۷۳٫۴ در ۸٫۱ میلی‌متر روانه بازار می‌شود و وزن آن، ۱۷۳ گرم است که برای یک گوشی ۶٫۲ اینچی (البته، باید آن‌را فبلت بنامیم) قابل‌قبول خواهد بود. با اینکه اندازه صفحه‌نمایش در هر دو مدل افزایش یافته است، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با ابعادی نزدیک به نسل قبل، ارائه شده است و به همین جهت، گلکسی اس ۸ برای کاربرانی که به گوشی‌های بزرگ‌ عادت ندارند و آن‌ها را مناسب نمی‌دانند؛ مناسب خواهد بود.

طراحی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس نسبت به سایر گوشی‌های پرچم‌دار دیگر شرکت سامسونگ از سری گلکسی متفاوت ب.ئخ و اکنون، دکمه فیزیکی Home از حاشیه پایین صفحه‌نمایش حذف شده است. سنسور تشخیص اثرانگشت به بدنه پشتی و در کنار دوربین اصلی، منتقل شده است و به جای ارائه گوشی گلکسی اس ۸ با ترکیبی از دکمه‌های لمسی و دکمه فیزیکی Home، شرکت سامسونگ از دکمه‌های لمسی استفاده کرده است. هم‌چنین، مجموعاً چهار دکمه فیزیکی در لبه‌های هر مدل وجود دارد که برای کاهش و افزایش حجم صدا، آنلاک نمودن دستگاه و فعال‌کردن دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی بیکسبی کاربرد خواهد داشت.

گلکسی اس ۸

هنگامی‌که پای مشخصات سخت‌افزاری به میان می‌آید، تفاوت‌های کمی بین این دو مدل وجود دارد؛ البته از تفاوت بین اندازه صفحه‌نمایش در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس چشم‌پوشی نمایید. شرکت سامسونگ، هر دو مدل از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را با تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ و اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام ارائه می‌دهد؛ البته نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام تنها برای عرضه در بازار ایالات متحده در نظر گرفته شده است.

چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، بخش دیگری از مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را تکمیل می‌کند؛ لازم به ذکر است که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را با استفاده از یک کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهید.

گلکسی اس ۸

 با این‌حال، شرکت سامسونگ هنوز به شایعات پیشین پیرامون معرفی نسخه قدرت‌مندتر گوشی گلکسی اس ۸ با شش گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی بیشتر برای عرضه در بازار چین واکنشی نشان نداده است. از آنجایی‌که این مدل در ایالات متحده معرفی شده است، نباید منتظر ارائه جزئیاتی پیرامون مدل مخصوص آن برای بازار چین باشیم و به همین جهت در طی چند هفته آینده، مشخص می‌شود که شرکت سامسونگ، تمایلی برای معرفی گوشی گلکسی اس ۸ با شش گیگابایت رم دارد یا خیر.

گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است؛ گشودگی دهانه دیافراگم، f1.7 بوده و این مدل با یک شاتر ۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی همراه شده است. دوربین اصلی از قابلیت فوکوس خودکار پیکسل دوگانه استفاده می‌کند و برای ثبت تصاویر سلفی، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی نیز از قابلیت فوکوس خودکار استفاده می‌کند که در میان گوشی‌های هوشمند، این قابلیت چندان رایج نیست.

گلکسی اس ۸

گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ با بلندگوهای استریو همراه شده است و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را نیز به همراه دارد. درگاه یواس‌بی نوع C نیز (یواس‌بی ۳٫۱) برای آن در نظر گرفته شده است. آنچه که گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ را از سایر گوشی‌های پرچم‌دار دیگر متمایز می‌کند، داک DeX است.

کاربران می‌توانند با استفاده از یک داک مخصوص از گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به عنوان یک رایانه شخصی استفاده نمایند. در حقیقت، ابتدا باید گوشی خود را در این داک قرار دهید؛ سپس، این امکان برای کاربران فراهم می‌شود تا گوشی‌هوشمند خود را به یک نمایشگر بزرگ‌تر با استفاده از درگاه HDMI متصل نمایند. دو درگاه یواس‌بی ۲٫۰ و یواس‌بی Type-C نیز برای آن در نظر گرفته شده است که اتصال وسایل جانبی را از جمله ماوس و صفحه‌کلید به آن امکان‌پذیر خواهد نمود.

داک از یک فن استفاده می‌کند و این موضوع، باعث می‌شود تا گوشی در اجرای برنامه‌هایی که فشار زیادی به پردازنده می‌آورند؛ قدرت کافی را داشته باشد. رابط‌کاربری در صفحه‌نمایش، تغییر اندازه می‌یابد و به همین جهت، با تجربه متفاوتی از سیستم‌عامل اندروید خود روبه‌رو خواهید شد.

گلکسی اس ۸

شرکت سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را با یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت همراه ساخته است و سنسور تشخیص عنبیه چشم، قابلیت‌های این محصول را کامل می‌کند. دستیار صوتی بیکسبی نیز برای گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ طراحی شده که شرکت سازنده در هنگام رونمایی رسمی از گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، به این دستیار صوتی اهمیت زیادی داده است.

به همراه امکان شناسایی هویت کاربران با استفاده از تشخیص اثرانگشت و عنبیه چشم آن‌ها، چهره کاربران نیز قابل شناسایی خواهد بود. شرکت سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۸ را با قیمت ۷۲۰ دلار و گلکسی اس ۸ پلاس را با قیمت ۸۴۰ دلار ارائه می‌دهد و در ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت)، می‌توانید آن‌ها را به صورت رسمی خریداری نمایید.

در ادامه به صورت خلاصه، مشخصات هر یک از مدل‌های گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ در یک جدول برای مقایسه آمده است:

نام مدل

گلکسی اس ۸ گلکسی اس ۸ پلاس

صفحه‌نمایش

۵٫۸ اینچی Quad HD + سوپرآمولد ۶٫۲ اینچی Quad HD + سوپرآمولد
رم و حافظه داخلی چهار گیگابایت رم؛ ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی

چهار گیگابایت رم؛ ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی

چیپ‌ست

اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، اگزینوس ۸۸۹۵ اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، اگزینوس ۸۸۹۵
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، سلفی ۸ مگاپیکسلی

اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، سلفی ۸ مگاپیکسلی

باتری

۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع
ضخامت و وزن ۸٫۰ میلی‌متر و ۱۵۵ گرم

۸٫۱ میلی‌متر و ۱۷۳ گرم

قابلیت‌های ارتباطی

بلوتوث ۵٫۰ و درگاه یواس‌بی نوع C بلوتوث ۵٫۰ و درگاه یواس‌بی نوع C
سیستم تشخیص هویت سنسور اثرانگشت، سنسور تشخیص عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره

سنسور اثرانگشت، سنسور تشخیص عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *