شیائومی می ۶ در برابر گلکسی اس ۸، ال‌جی جی ۶ و هوآوی پی ۱۰؛ کدام‌یک مناسب‌تر است؟

شیائومی می ۶ در برابر گلکسی اس ۸، ال‌جی جی ۶ و هوآوی پی ۱۰؛ کدام‌یک مناسب‌تر است؟
  • 1396/1/31
  • مقدم
  • 0

شرکت شیائومی، به‌تازگی از گوشی پرچم‎دار جدید جدید خود با نام Mi 6 رونمایی کرده است و این مدل تا چند روز دیگر به بازار عرضه می‌شود. از طرفی دیگر، گوشی‌های پرچم‌دار هوآوی پی ۱۰ و ال‌جی جی ۶ در نمایشگاه MWC 2017 معرفی شد و شرکت سامسونگ در نیمه اول فروردین، گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را به صورت رسمی ارائه داده است. اما آیا گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی می ۶ می‌تواند با گوشی‌های گران‌قیمت هوآوی پی ۱۰، ال‌جی جی ۶ و گلکسی اس ۸ سامسونگ به رقابت بپردازد؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

 

قیمت

با اینکه شیائومی می ۶ به عنوان گوشی پرچم‌دار جدید شرکت سازنده خود معرفی شده است، اصلاً قیمت قابل‌توجهی ندارد و کاربر می‌تواند تنها با پرداخت ۳۶۰ دلار، مدل پایه این گوشی را خریداری نماید. شرکت شیائومی همواره تلاش می‌کند تا گوشی‌های هوشمند خود را با قیمت مناسب و نزدیک به هزینه ساخت آن‌ها، عرضه نماید. به همین جهت، شیائومی می ۶ در مقایسه با سه گوشی ال‌جی جی ۶، هوآوی پی ۱۰ و هم‌چنین، گلکسی اس ۸ سامسونگ قیمت کم‌تری دارد.

مدل پایه شیائومی می ۶ با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، تنها ۳۶۳ دلار قیمت دارد و مدل رده‌بالای آن نیز با ۱۲۸ گیگابایت حافظه و حافظه رم مشابه، ۴۲۱ دلار قیمت‌گذاری شده است. از طرفی، هوآوی پی ۱۰ با قیمتی نزدیک به ۷۰۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد و مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تری را از جمله چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه به کاربر ارائه می‌دهد.

مدل پلاس هوآوی پی ۱۰ که البته نباید آن‌را با شیائومی می ۶ مقایسه کنیم، ۷۵۰ دلار قیمت دارد و چهار گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، از جمله مشخصاتی به‎شمار می‎رود که مدل پایه هوآوی پی ۱۰ پلاس به آن مجهز شده است. این امکان برای علاقه‌مندان در برخی از کشورها فراهم شده است تا هواوی پی ۱۰ پلاس را با پرداخت مبلغ ۸۵۰ دلار با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خریداری نمایند.

گوشی پرچم‌دار ال‌جی جی ۶ نیز تنها ۶۵۰ دلار قیمت دارد و این مدل برخلاف شیائومی می ۶ تنها از چهار گیگابایت رم استفاده می‌کند و به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. در نهایت برای تکمیل این مقایسه، می‌توان به گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ اشاره کرد که مدل پایه آن‌ها با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، به ترتیب ۷۲۰ و ۸۵۰ دلار قیمت دارد. از طرفی، می‌توانید نسخه رده‌بالای گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ را تنها با پرداخت کمی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار خریداری نمایید.

مشخصات سخت‌افزاری، ویژگی‌ها و ابعاد

شیائومی می ۶

گوشی پرچم‌دار جدید شیائومی از یک نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی فول اچ‌دی استفاده می‌کند؛ به عبارت بهتر، یک صفحه‌نمایش با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برای آن در نظر گرفته شده است. هم‌چنین، چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۴۰ به آن قدرت می‌دهد. شرکت شیائومی، می ۶ را به یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با یک لنز واید و یک لنز تله مجهز نموده است.

شرکت شیائومی، هم‌چنین اعلام کرده است که سنسور مجهز به لنز واید، از لرزش‌گیر چهار محوره استفاده می‌کند و دوربین اصلی همانند گوشی‌های آیفون از قابلیت ثبت تصاویر “پرتره” بهره می‌برد؛ بدین شکل که دوربین بر روی سوژه مدنظر شما فوکوس می‌کند و پس‌زمینه تصویر، مات می‌شود.

شیائومی می ۶

در مقابل، هوآوی پی ۱۰ با اینکه قیمت بالاتری دارد؛ از یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی فول اچ‌دی استفاده می‌کند و تنها در مدل پلاس که به یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی مجهز شده، رزولوشن نمایشگر از فول اچ‌دی به Quad HD افزایش یافته است. تراشه Kirin 960 با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری، نیز به گوشی پرچم‌دار هوآوی قدرت می‌دهد و یک دوربین دوتایی به عنوان شاتر اصلی (یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی رنگی و یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم) در نظر گرفته شده است. برای ثبت تصاویر سلفی نیز، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر به کار گرفته شده است.

هوآوی پی ۱۰ برای کاربرانی مناسب است که به دنبال یک گوشی‌هوشمند مناسب برای تصویربرداری هستند؛ امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه نیز برای گوشی پرچم‌دار جدید هوآوی در نظر گرفته شده است و برخلاف شیائومی می ۶، گوشی پرچم‌دار هوآوی پی ۱۰ از یک لرزش‌گیر اپتیکال شش محوره استفاده می‌کند.

شیائومی می ۶

یکی‌دیگر از گوشی‌های پرچم‌دار از این لیست، گوشی بدون حاشیه ال‌جی جی ۶ است که در مقایسه با دو گوشی هوآوی پی ۱۰ و شیائومی می ۶، از حاشیه‌های بسیار کمی استفاده می‌کند. به لطف حذف حاشیه‌های اضافی، ال‌جی جی ۶ با ابعادی نه‌چندان بزرگ از یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی با رزولوشن + Quad HD استفاده می‌کند و گوشه‌های نمایشگر نیز کمی گرد است. شرکت ال‌جی ادعا می‎کند که به دلیل استفاده از چنین نمایشگری، ال‌جی جی ۶ از مقاومت بیشتری در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند مجهز به یک نمایشگر عادی با گوشه‌های تیز برخوردار شده است.

در رابطه با چیپ‌ست به کار گرفته شده در این مدل نیز باید گفت که ال‌جی جی ۶ در مقایسه با دو گوشی گلکسی اس ۸ و شیائومی می ۶ حرفی برای گفتن ندارد؛ علت این موضوع، استفاده از تراشه قدیمی اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام است که شرکت ال‌جی به دلیل آماده‌نبودن تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام در زمان عرضه گوشی پرچم‌دار جدید خود، تصمیم گرفت برای افزایش فروش آن، ال‌جی جی ۶ را به تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام مجهز نماید.

ال‌جی جی ۶ مانند شیائومی می ۶ و هوآوی پی ۱۰ از یک دوربین دوگانه استفاده می‌کند و شرکت سازنده، دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی را بدین منظور در نظر گرفته است. یک لنز واید برای دوربین دوتایی اصلی در نظر گرفته شده است که زوایه دید گسترده‌تری را در مقایسه با گوشی پرچم‌دار هوآوی یا گلکسی اس ۸ سامسونگ در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دوربین اصلی از یک لرزش‌گیر سه محوره استفاده می‌کند و هم‌چنین، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

شیائومی می ۶

در نهایت، به گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ می‌رسیم که مطابق با شایعات گذشته، با یک نمایشگر بدون حاشیه معرفی شد. گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ با ابعادی نزدیک به نسل قبل خود، از نمایشگر بزرگ‌تر ۵٫۷ . ۶٫۲ اینچی استفاده می‌کند و نسبت ابعاد در این دو مدل، تقریباً ۲ به ۱ است (مشابه با ال‌جی جی ۶، هرچند در گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ نمایشگر کمی کشیده‌تر شده). شرکت سامسونگ از یک نمایشگر با رزولوشن Quad HD + برای هر دو مدل استفاده کرده است که تراکم پیکسلی قابل‌قبولی دارد. البته در حالت پیش‌فرض، رزولوشن نمایشگر به دلیل مصرف انرژی باتری بر روی Full HD + تنظیم شده است.

با توجه به تاخیر در معرفی و عرضه گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ، شرکت سازنده توانسته تا هر دو مدل را با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام ارائه دهد؛ هرچند، تنها نسخه‌های موجود در بازار ایالات متحده به این چیپ‌ست مجهز خواهد بود و نسخه‌های دیگری که به صورت جهانی عرضه می‌شود، از تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ استفاده خواهد کرد. چیپ‌ست اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ یا اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، هر دو در مقایسه با تراشه قدیمی اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام یا چیپ‌ست Kirin 960 قدرت بیشتری دارد و با توجه به لیتوگرافی ۱۰ نانومتری آن‌ها، مصرف انرژی در این دو چیپ‌ست بهینه‌تر است.

با آنکه انتظار داشتیم، گلکسی اس ۸ سامسونگ با دوربین دوگانه معرفی شود؛ هیچ‌یک از دو گوشی گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس به دوربین دوگانه مجهز نشده است و هر دو یک از یک دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ با قابلیت Dual Pixel همراه شده و لرزش‌گیر اپتیکال نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. دوربین اس ۸ و اس ۸ پلاس، عملکرد نزدیکی به نسل قبل یعنی گلکسی اس ۷ دارد؛ هرچند، تصاویر را با اشباع رنگ کم‌تری به ثبت می‌رساند و عملکرد آن در محیط‌های کم‌نور، بهبود یافته است. در نهایت، باید اشاره کرد که گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی همراه شده‌اند و سنسور تشخیص عنبیه چشم به همراه سنسور تشخیص اثرانگشت برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

در ادامه، قیمت نسخه‌های مختلف شیائومی می ۶، گلکسی اس ۸ (و اس ۸ پلاس)، ال‌جی جی ۶ و هوآوی پی ۱۰ (و پی ۱۰ پلاس) آمده و بعد از آن، مشخصات سخت‌افزاری هر یک با مدل دیگری مقایسه شده است؛ به‌طور خلاصه:

نام شیائومی می ۶ گلکسی اس ۸ (و اس ۸ پلاس) سامسونگ ال‌جی جی ۶ هوآوی پی ۱۰ (و پی ۱۰ پلاس)
مشخصات مدل پایه (شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه) – مدل رده‌بالا (شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه) مدل پایه (چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه) – مدل رده‌بالا (شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه)؛ این نسخه تنها برای گلکسی اس ۸ پلاس در نظر گرفته شده است. مدل پایه (چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه) برای هوآوی پی ۱۰؛ مدل پایه (چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه) – مدل رده‌بالا (چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه)

 

برای هوآوی پی ۱۰ پلاس؛

مدل پایه (چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه) – مدل رده‎بالا (شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه)

قیمت (به ترتیب) ۳۶۳ دلار – ۴۲۱ دلار ۷۲۰ دلار (۸۵۰ دلار) –  ۱۰۲۰ دلار ۶۵۰ دلار ۷۰۰ دلار – قیمت این نسخه هنوز مشخص نیست.

 

۷۵۰ دلار – ۸۵۰ دلار

 

نام مدل و مشخصات شیائومی می ۶ گلکسی اس ۸ گلکسی اس ۸ پلاس ال‌جی جی ۶ هوآوی پی ۱۰ هوآوی پی ۱۰ پلاس
نمایشگر ۵٫۱۵ اینچی فول اچ‌دی (با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ۵٫۷ اینچی Quad HD + (با رزولوشن ۱۴۴۰  در ۲۹۶۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۸٫۵ به ۹ ۶٫۲ اینچی Quad HD + (با رزولوشن ۱۴۴۰  در ۲۹۶۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۸٫۵ به ۹ ۵٫۷ اینچی Quad HD + (با رزولوشن ۱۴۴۰  در ۲۸۸۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۸ به ۹ ۵٫۱ اینچی Full HD (با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ۵٫۵ اینچی Quad HD (با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل)
تراکم پیکسلی نمایشگر ۴۲۸ PPI ۵۷۰ PPI ۵۲۹ PPI ۵۶۴ PPI ۴۳۲ PPI ۵۴۰ PPI
چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و آدرنو ۵۴۰ نسخه مخصوص آمریکا:

اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و آدرنو ۵۴۰

نسخه جهانی:

اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ با پردازنده هشت هسته‌ای و Mali-G71(MP20)

 

نسخه مخصوص آمریکا:

اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و آدرنو ۵۴۰

نسخه جهانی:

اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ با پردازنده هشت هسته‌ای و Mali-G71(MP20)

اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با پردازنده چهار هسته‌ای و آدرنو ۵۳۰ HiSilicon Kirin 960  و Mali-G71(MP8) HiSilicon Kirin 960  و Mali-G71(MP8)
مقدار حافظه رم شش گیگابایت چهار گیگابایت

(نسخه شش گیگابایتی به صورت گسترده عرضه نشده است)

چهار گیگابایت

(نسخه شش گیگابایتی به صورت گسترده عرضه نشده است)

چهار گیگابایت چهار گیگابایت چهار و شش گیگابایت
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ گیگابایت (نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه، به صورت گسترده عرضه نشده است) ۶۴ گیگابایت (نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه، به صورت گسترده عرضه نشده است) ۳۲ گیگابایت ۳۲ گیگابایت و ۶۴ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت (نسخه رده‌بالا با ۱۲۸ گیگابایت حافظه، احتمالاً در بازار کشورمان عرضه نمی‌شود)
دوربین اصلی دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f1.8  و f2.6 / یک لنز واید و یک لنز تله / تصویربرداری با قابلیت پرتره / فلاش LED دوگانه دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f1.7 / قابلیت Dual Pixel / لرزش‌گیر اپتیکال / فلاش LED دوربین تکی ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f1.7 / قابلیت Dual Pixel / لرزش‌گیر اپتیکال / فلاش LED دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی (یک سنسور با گشودگی دهانه دیافراگم f1.8 از لرزش‌گیر سه محوره و فوکوس خودکار استفاده می‌کند؛ سنسور دیگر با گشودگی f2.4 همراه شده است و از یک لنز واید استفاده می‌کند) / فلاش LED دوگانه دوربین دوتایی  ۲۰ مگاپیکسلی (سنسور مونوکروم) و ۱۲ مگاپیکسلی (سنسور رنگی) / قابلیت / امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه / لرزش‌گیر شش محوره / فلاش LED دوگانه دوربین دوتایی  ۲۰ مگاپیکسلی (سنسور مونوکروم) و ۱۲ مگاپیکسلی (سنسور رنگی) / قابلیت / امکان ثبت تصاویر با افکت بوکه / لرزش‌گیر شش محوره / فلاش LED دوگانه
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p ۸ مگاپیکسلی / فوکوس خودکار / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۴۴۰p ۸ مگاپیکسلی / فوکوس خودکار / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۴۴۰p ۵ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p ۸ مگاپیکسلی / قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p
باتری ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۳۷۵۰ میلی‌آمپر ساعت
قابلیت‌ها درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / سنسور تشخیص عنبیه چشم / سیستم تشخیص چهره / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / سنسور تشخیص عنبیه چشم / سیستم تشخیص چهره / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / سیستم تشخیص چهره / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون درگاه یواس‌بی Type-C / سنسور تشخیص اثرانگشت / جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون
ضخامت  و وزن ۷٫۵ میلی‌متر / ۱۶۸ گرم ۸ میلی‌متر / ۱۵۵ گرم ۸٫۱ میلی‌متر / ۱۷۳ گرم ۷٫۹ میلی‌متر / ۱۶۳ گرم ۶٫۹۸ میلی‌متر / ۱۴۵ گرم ۷ میلی‌متر / ۱۶۵ گرم
رنگ‌ها آبی / مشکی / سفید مشکی / نقره‌ای / طلایی / خاکستری / آبی مرجانی مشکی / نقره‌ای / طلایی / خاکستری / آبی مرجانی سفید / مشکی / پلاتینی آبی / سبز / طلایی / سفید / مشکی / نقره‌ای / رز گلد آبی / سبز / طلایی / سفید / مشکی / نقره‌ای / رز گلد

منبع: گویا آی‌تی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *