آموزش بررسی اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی که در iOS 11 کار نخواهند کرد

آموزش بررسی اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی که در iOS 11 کار نخواهند کرد
  • 1396/2/6
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی iOS 11 اواخر امسال منتشر شود، عقیده‌ی عموم این است که اپل پشتیبانی از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی را حذف خواهد کرد. یک قابلیت کوچک اما کاربردی در iOS 10.3 صحه‌ای بر این ادعا می‌گذارد، چرا که در آخرین نسخه‌ی این فرم‌ور اکنون قابلیت شناسایی اپ‌هایی که هنوز پردازش‌های ۳۲ بیتی اجرا می‌کنند اضافه شده است.

یکی دیگر از نشانه‌های خداحافظی با اپ‌های ۳۲ بیتی این است که اپل ایمیج‌های ریستور دستگاه‌های ۳۲ بیتی مثل آیفون ۵ و آیپد نسل چهارم را در آپدیت بتای اول iOS 10.3.2 از دسترس توسعه‌دهندگان خارج کرده است.

این تغییر از زمان معرفی آیفون ۵S در سال ۲۰۱۳ که از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی استفاده می‌کرد، مدت‌ها در دستور کار قرار داده شده بود. اپل به توسعه‌دهندگان گفته بود که بالاخره پشتیبانی از معماری ۳۲ بیتی را غیرفعال خواهد کرد، ولی هنوز ۱۸۷ هزار اپلیکیشن به‌روز نشده‌اند و به زودی از کار می‌افتند.

 اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی که در iOS 11 کار نخواهند کرد

 اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی که در iOS 11 کار نخواهند کرد

خوشبختانه، در iOS 10.3 یک ابزار مخفی وجود دارد که شما اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی موجود در دستگاه خود را پیدا کنید. پس قبل از این که اپ‌های محبوب شما از رده خارج شوند، به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید اپ‌های به‌روز نشده را پیدا کنید، و حتی به نوعی به توسعه‌دهنده‌ی آن بگویید که برنامه‌اش را به‌روز و از معماری ۶۴ بیتی استفاده کند.

مرحله ۱ – پیدا کردن اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی

پیدا کردن اپ‌های به‌روز نشده در iOS 10.3 خیلی راحت است. کافی است از بخش Settings به منوی General بروید، گزینه‌ی About و سپس Applications را انتخاب کنید. اکنون لیستی از اپلیکیشن‌های به‌روز نشده نمایش می‌یابد.

اگر نمی‌توانید بخش Applications را لمس کنید، و فلشی در کنار گزینه‌ی آن وجود ندارد، این یعنی شما اپلیکیشن ۳۲ بیتی ندارید و لازم نیست فعلاً نگران چیزی باشید.

 اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی که در iOS 11 کار نخواهند کرد

 اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی که در iOS 11 کار نخواهند کرد

 اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی که در iOS 11 کار نخواهند کرد

مرحله ۲ – برقراری تماس با توسعه‌دهنده

اگر اپلیکیشن ۳۲ بیتی‌ای دارید که خیلی برایتان مهم است، باید هر چه سریع‌تر با توسعه‌دهنده‌ی آن تماس بگیرید تا ببینید آپدیتی در راه است یا خیر. برای برقراری تماس با توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن‌ها، کافی است با انتخاب نام اپ از لیست اپ‌های ۳۲ بیتی به صفحه‌ی آن اپلیکیشن در فروشگاه اپ استور بروید، سپس گزینه‌ی Developer Website را لمس کنید. از آن‌جا به صفحه‌ی ارتباط با ما بروید و برای آن‌ها پیام بفرستید.

 اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی که در iOS 11 کار نخواهند کرد

اگر اپ مورد نظر شما دیگر در اپ استور وجود ندارد، باید شانس‌تان را در جستجوهای اینترنتی امتحان کنید تا شاید جایی توانستید راهی برای ارتباط با توسعه‌دهنده‌ی آن پیدا کنید.

 اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی که در iOS 11 کار نخواهند کرد

تا زمانی که پاسخی از توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن خود بگیرید، منتظر بمانید و سیستم عامل دستگاه خود را به‌روز رسانی نکنید. البته به‌روز نکردن احتمال آسیب‌پذیری دستگاه را افزایش می‌دهد، اما چاره‌ی دیگری ندارید. اگر هیچ کدام از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی شما دیگر در اپ استور وجود ندارند، احتمالاً باید قید آن‌ها بزنید.

بارقه‌های امید هنوز وجود دارد

اگر از طرفداران اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی هستید، هنوز هم امکان استفاده کردن از آن‌ها در آیپد یا آیفون‌های قدیمی‌تر که نسخه‌ی دستگاه آن‌ها قدیمی‌تر از iOS 10.3 است وجود دارد. مثلاً آیپد ۲ یا آیپد مینی (نسل اول) فقط تا iOS 9.3.5 امکان به‌روز شدن دارند. آیفون ۵ و ۵C که آخرین موبایل‌های ۳۲ بیتی اپل هستند هم بعید است که تحت پوشش آپدیت iOS 11 قرار بگیرند.

تغییرات اجتناب‌ناپذیر هستند و در نهایت منفعت عمومی این است که اپل به کلی بی‌خیال سیستم ۳۲ بیتی شود و تمرکز خود را فقط بر روی ۶۴ بیت بگذارد. این کار باعث می‌شود تا اپل راحت‌تر بتواند اکوسیستم خود را ایمن نگه دارد و توان دستگاه‌ها را بهبود ببخشد. این شرکت اگر از زیر بار نگهداری از سیستم عامل‌های قدیمی رها شود، راحت‌تر می‌تواند منابع خود را برای پیاده‌سازی نوآوری‌های بیشتر به کار ببندد، و این چرخه بالاخره یک روز با طلوع عصر سیستم‌های ۱۲۸ بیتی به وقوع خواهد پیوست.

در این باره دیدگاه ها و انتظارات خود را با مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را برای اطلاع اپلی ها روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *