نسخه بازسازی‌شده فبلت گلکسی نوت ۷ به اندازه گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ قدرت‌مند است!

نسخه بازسازی‌شده فبلت گلکسی نوت ۷ به اندازه گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ قدرت‌مند است!
  • 1396/2/17
  • مقدم
  • 0

شرکت سامسونگ در اوایل تابستان و در تیرماه، از نسخه بازسازی‌شده فبلت گلکسی نوت ۷ به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد. این مدل که از یک باتری ایمن استفاده می‌کند و در مراحل توسعه و بازتولید آن، نظارت‌های شدیدتری صورت گرفته است؛ با نام گلکسی نوت ۷R به بازار عرضه خواهد شد و به‌تازگی، اطلاعات بیشتری از آن به‎دست آمده است که نشان می‌دهد شرکت سامسونگ، شاید گلکسی نوت ۷R را با مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مند مانند گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود یعنی گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus عرضه نماید. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در واقع دو نسخه مختلف از فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ شرکت سامسونگ که برای سومین‌بار عرضه می‌شود، در آزمون گیک‌بنچ رؤیت شده است و مدل اول از تراشه قدیمی اگزینوس ۸۸۹۰ به عنوان چیپ‌ست پرچم‎دار سامسونگ در سال ۲۰۱۶ استفاده می‌کند. نسخه دیگر نیز به تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ مجهز شده است که در گوشی‌های پرچم‌دار جدید این سازنده یعنی گلکسی S8 و گلکسی S8 Plus به کار گرفته شده.

مدل اول با تراشه اگزینوس ۸۸۹۰، از چهار گیگابایت رم استفاده می‌کند و مشخصات‌فنی آن همانند نسخه اولیه فبلت گلکسی نوت ۷ است؛ هرچند ظرفیت باتری در مقایسه با مدل استاندارد، کاهش یافته است و شرکت سامسونگ، نظارت دقیق‌تری بر روی مراحل توسعه آن داشته است. این مدل در آزمون گیک‎بنچ در بررسی عملکرد تک هسته پردازشی، موفق به کسب امتیاز ۱۹۳۹ شده است و در بررسی عملکرد تمامی هسته‌های پردازشی، چیپ‌ست اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ با کسب امتیاز ۶۰۹۳ قدرت تراشه‌های ساخت سامسونگ را به خوبی نشان می‌دهد.

گلکسی نوت 7
گلکسی نوت ۷R با تراشه اگزینوس ۸۸۹۰

مدل دیگر که از تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ استفاده می‎کند، عملکرد ضعیف‌تری از خود در آزمون گیک‌بنچ نشان داده و امتیاز بررسی عمکرد تک هسته و تمامی هسته‌های پردازشی آن، به ترتیب ۱۷۳۸ و ۵۳۷۴ است. البته بسیار بعید می‌دانیم که شرکت سامسونگ، نسخه مجهز به اگزینوس ۸۸۹۵ را به عنوان مدل نهایی فبلت گلکسی نوت ۷R عرضه نماید و به احتمال زیاد، نسخه بازسازی‌شده فبلت گلکسی نوت ۷ از همان مشخصات سخت‌افزاری مدل استاندارد یعنی چیپ‌ست اگزینوس ۸۸۹۰ با پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند.
گلکسی نوت 7

مدتی پیش نیز، تصویری مبنی بر ظرفیت باتری گلکسی نوت ۷R منتشر شد که از کاهش ۳۰۰ میلی‌آمپری، ظرفیت باتری در نسخه بازسازی‌شده گلکسی نوت ۷ حکایت دارد؛ به همین جهت، شرکت سامسونگ یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت را برای گلکسی نوت ۷R در نظر گرفته است. شرکت سامسونگ، باتری مدل‌های جمع‌آوری شده را که مجدداً با یک باتری جدید روانه بازار خواهد شد؛ تعویض کرده است زیرا در فرآیند تولید باتری‌های به‎کار گرفته شده در مدل استاندارد گلکسی نوت ۷ مشکلی وجود داشت و این موضوع باعث شده بود تا فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ سامسونگ آتش بگیرد.

دیگر مشخصات‌فنی مدل‌ بازسازی‌شده فبلت گلکسی نوت ۷ به آنچه که در نسخه استاندارد این محصول به کار گرفته شده است، نزدیک خواهد بود. به همین جهت، باید منتظر عرضه گلکسی نوت ۷R با یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی Quad HD باشیم. هم‎چنین، این مدل به ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی مجهز خواهد بود و سنسور اثرانگشت مانند مدل اولیه در حاشیه پایین نمایشگر قرار گرفته است. علاوه‌براین، گلکسی نوت ۷R به یک شاتر ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.7 مجهز شده است و برای ثبت تصاویر سلفی نیز، یک شاتر ۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی در جلوی فبلت پرچم‌دار جدید سامسونگ قرار دارد. شرکت سامسونگ مانند مدل استاندارد، نسخه بازساز‌شده فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ خود را در رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای و آبی به بازار عرضه خواهد کرد.

قیمت گلکسی نوت ۷R بنابر شایعات، ۶۲۰ دلار خواهد بود و نزدیک به یک دهم از واحدهای جمع‌آوری شده تنها در بازار کره جنوبی ارائه می‌شود. شرکت سامسونگ علی‌رغم دریافت تاییدیه FCC برای این مدل، آن‎را در ایالات متحده یا کانادا عرضه نخواهد کرد و عرضه آن به کشورهایی مانند کره جنوبی و ویتنام محدود می‌شود. در حال‌حاضر، مشخص نیست که آیا فبلت پرچم‌دار ۲۰۱۶ سامسونگ در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد یا خیر.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *