آموزش گرفتن فیلم از نمایشگر آیفون، آی پاد و آی پد

آموزش گرفتن فیلم از نمایشگر آیفون، آی پاد و آی پد
  • 1396/3/13
  • زهرا معبودی
  • 0

گوشی های آیفون جدید یعنی آیفون ۸ تا سه ماه دیگر معرفی می شوند و قرار است جایگزین آیفون کنونی که پرچم دار آیفون هاست شود اما هنوز هم برای پیدا کردن ترفند ها و قابلیت های آیفون ۷ دیر نیست. بسیاری از اوقات ترفند هایی که برای گوشی های قدیمی تر پیدا می شود، می تواند در سایر آیفون ها هم کاربرد داشته باشد. امروز گویا آی تی قصد دارد با بررسی شیوه گرفتن فیلم از نمایشگر های آیفون و آی پد راهی پیش پای شما بگذارد تا بتوانید در شرایط لازم از گوشی تان فیلم بگیرید.  البته پیش از این روش گرفتن فیلم از مرورگر در آیفون را برایتان اموزش داده بودیم که از استقبال خوبی روبرو شد بنابراین برای نوشتن این مقاله هم دست بکار شدیم، پس با گویا آی تی همراه باشید.

اپل به طور ویژه ای به کاربران مک اجازه داده که بتوانند با استفاده از قابلیتی که در این سیستم عامل قرار داده شده از صفحه نمایشگر فیلم بگیرید. از طرفی اگر شما دارای یک ویندوز پی سی باشید هم می توانید با یک اپلیکیشن ثانویه و نصب آن روی سیستم، از اسکرین خود فیلم بگیرید. در حالی که بخواهید از مرورگر در ویندوز فیلم بگیرید هم می توانید از اپلیکیشن ها استفاده کنید یا اینکه افزونه های مرورگر را چک کنید اما برای گرفتن فیلم از آیفون و آی پد باید یک سری کار ها را انجام دهید.

بدین منظور لازم است ابتدا اپلیکیشن AirShou را روی گوشی خود نصب کنید. در واقع AirShou سرویسی است که به شما اجازه می دهد در پلتفرم های مختلف نظیر آی پاد تاچ، آی فون و آی پد، از نمایشگر گوشی تان فیلم بگیرید. حالا با استفاده از لینک زیر نرم افزار ios ای AirShou را دانلود و روی گوشی های تان نصب کنید ( فقط کاربران اپلی ) و بعد قدم به قدم با گویا آی تی شیوه استفاده از آن را یاد بگیرید.

نکته مهم: برای اینکه بتوانید از نمایشگر آیفون خود یا آی پد و یا آی پاد تاچ، فیلم بگیرید اصلا نیازی به جیلبریک کردن گوشی تان نیست و به سادگی با نصب یک اپ می توانید این کار را کنید. روی لینک زیر کلیک کنید و در صفحه ای که باز می شود و در بالای صفحه به دنبال لینک دانلود باشید و نرم افزار را روی گوشی دانلود و نصب کنید.

برای دانلود اپلیکیشن AirShou برای ضبط فیلم از نمایشگر در ios کلیک کنید.

AirShou و گرفتن فیلم از آیفون

یک مشکل! ممکن است دقیقا زمانی که می خواهید اپلیکیشن را بعد از نصب باز کنید با اروری نظیر Untrusted Enterprise Developer روبرو شوید. این بع معنی ایمن سازی است پس لازم است که وارد تنظیمات شوید و این موضوع را مورد بررسی قرار دهید بدین منظور یک مسیر برای تامین امنیت این است که به مسیر Settings -> General -> Profiles & Device Management بروید. در این جا باید در لیست به دنبال AirShou بگردید و با تعریف اینکه این اپلیکیشن در لیست اپلیکیشن های امن قرار دارد، کارتان را تمام کنید.

مسیر تنظیمات به صورت بالا است. در ادامه:

و بعد

در این جا با فشردن دکمه TRUST به سیستم می فهمانید که این اپلیکیشن معتبر است و ایمن است.

تا اینجا فعلا شما می توانید AirShou را بدون دردسر باز کنید اما شیوه گرفتن فیلم از نمایشگر گوشی آیفون هنوز باقی است که در ادامه به آن می پردازیم.

زمانی که مشکل امنیت را حل کردید، به راحتی اپلیکیشن را باز کنید. در اولین بخش لازم است که با یک اکانت معتبر نظیر شبکه های اجتماعی وارد اکانت خود شوید، یا اینکه یک اکانت بسازید. در صفحه ای که در زیر می بینید باید ابتدا این مرحله را پشت سر بگذارید:

Record

در ادامه لازم است که موقعیت ضبط گوشی تان را مشخص کنید بدین معنی که آیا می خواهید به طور عمودی ضبط کنید یا به طور افقی؟ در ادامه بعد از اینکه با اکانت مورد نظر به اپلیکیشن وصل شدید می توانید این بخش از تنظیمات را مشاهده و تنظیم کنید:

بعد از این که جهت فیلم گرفتن را مشخص کردید می توانید وارد مرحله بعدی شوید:

در ادامه ممکن است قبل از اینکه بخواهید شروع به ضبط کردن کنید، با صفحه ای مطابق زیر روبرو شوید:

در این جا از شما خواسته می شود که از AirPlay دیوایس خود را مشخص کنید. بعد از این، باید از بخش کنترل مرکزی قابلیت Mirroring را فعال کنید.

در موقعیتی که در بالا مشاهده می کنید، علامت فعال سازی Mirroring را فعال کنید تا امکان گرفتن فیلم برای تان در مرحله بعد فراهم شود. بدین صورت عملیات ضبط بدون هیچ مشکلی ادامه پیدا خواهد کرد.

در ادامه شما می توانید از صفحه ای به صفحه ای دیگر بروید و هر چقدر که فضا به شما اجازه دهد، فیلم بگیرید. میزان زمانی که فیلم می گیرید در صفحه اولیه ضبط و کنترل ضبط به شما نمایش داده می شود. در ادامه اگر بخواهید ضبط کردن را متوقف کنید می توانید از شیوه زیر استفاده کنید.

در صفحه ای که در حال ضبط کردن هستید اگر روی آیکون بالایی صفحه ضربه بزنید به صفحه کنترل ضبط برخواهید گشت و از آن جا می توانید ضبط را متوقف کنید:

در این صفحه که با عنوان Record مشخص شده است می توانید، ضبط کردن تان را متوقف کنید برای این منظور کافی است روی دکمه Stop ضربه بزنید تا ضبط متوقف شود.  وقتی که عملیات متوقف شد، فیلم مورد نظر در نهایت آماده می شود و شما می توانید به سادگی لیست فیلم هایی را که گرفته اید مشاهده کنید:

اگر بخواهید فیلم مورد نظر را باز کنید کافی است که روی فیلم مورد نظر کمی لمس کنید تا آپشن های مورد نظر اپلیکیشن به شما ارائه شود:

بدین ترتیب می توانید یکی از آپشن های یاد شده را انتخاب کنید و فیلم را در مود مورد نظر مشاهده کنید. دقت کنید که اگر دلیت را بزنید فیلم حذف می شود! پس در هنگام انتخاب آپشن ها دقت لازم را داشته باشید.

در ادامه می توانید نمایی از فیلمی که گرفته اید را مشاهده کنید. دقت کنید که از این اپلیکیشن می توانید برای گرفتن فیلم از گیم پلی خود نیز استفاده کنید. کیفیتی که این نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد بسیار بی نظیر است. کافی است آن را تست کنید. مخصوصا افرادی که می خواهند فیلم با کیفیت از بازی خود بگیرند و به اشتراک بگذارند، خوب است که از این نرم افزار استفاده کنند. البته برخی از اپلیکیشن ها وجود دارند که به شما اجازه نمی دهند که از آن ها فیلم بگیرید. هر چند شمار این اپلیکیشن ها انگشت شمارند اما اگر شما با چنین مشکلی مواجه شدید می توانید از طریق نت به دنبال راه حل هایی برای این منظور باشید اما بسیار کم دیده شده که اپ های پر مخاطب این فرصت را از مخاطبین خود بگیرند.

برای اینکه از نمایشگر آیفون فیلم ضبط کنید تا کنون چه راه هایی به ذهنتان رسیده و چه ابزارهایی را تست کرده اید؟ دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *