چگونه نرخ بازشدن (open rate) ایمیل های خود را افزایش دهیم

چگونه نرخ بازشدن (open rate) ایمیل های خود را افزایش دهیم
  • 1396/4/27
  • مهدی پیوندی
  • 0

ایمیل مارکتینگ دیگر مثل گذشته نیست. در گذشته نه چندان دور، بدون نیاز به مباحث مرتبط با آموزش ایمیل مارکتینگ به راحتی می توانستید یک کمپین بازاریابی ایمیلی را راه بیندازید، ایمیل های خود را به فهرست مشتریان بالقوه تان ارسال کنید و واکنش های منطقی و مناسبی را دریافت کنید. اما امروزه داستان کمی متفاوت شده است؛ مشتریان از ایمیل مارکتینگ دلزده شده اند. آنها با ایمیل هایی که هدف شان متقاعدکردن آنها است آشنا شده اند و خیلی سریع نسبت به این ایمیل ها واکنش نشان می دهند: حذف شان می کنند! در واقع، بسیاری از مردم از سرویس های ضد اسپم استفاده می کنند که باعث می شود که اصلاً این دسته از ایمیل ها را نبینند. اگرچه این کار باعث صرفه جویی در وقت آنها می شود، اما ایمیل مارکتینگ شما را دشوارتر می کند.

امروزه، ایمیل مارکتینگ کارآمد و موثر به کمپین های حساب شده تر، تمرین و تست شده، برنامه ریزی شده و متّکی بر استراتژی های دقیق تری نیاز دارد. مشتریان به طور مستمر توسط ایمیل بمباران می شوند؛ اگر می خواهید که در میان این هیاهو مورد توجه قرار بگیرید، باید با استفاده از یک روش منحصر به فرد یا جذاب، خودتان را از بقیه متمایز کنید. خبر خوبی که هم اکنون از بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی به دست ما رسید (!) این است که ترفندهای نسبتا آسانی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید و نرخ بازشدن (open rate) و نرخ کلیک (click-through rate) ایمیل های خود را بهینه کرده و به حداکثر برسانید.

 

  1. گزینه های متنوعی را در اختیار مشتریان بالقوه قرار بدهید

هنگامی که مردم چیزی را در اینترنت مشاهده می کنند که به نظرشان جذاب می آید، گاهی برای دریافت آیتم های محتوایی مشابه در فهرست ایمیل ثبت نام می کنند. از طرف دیگر، معمولاً هنگامی اشتراک خود از فهرست دریافت ایمیل را لغو می کنند که تعداد ایمیل هایی که دریافت می کنند بیش از حد زیاد است، یا ایمیل های بی ربطی به دست شان می رسد که سودی برای آنها ندارد. اطمینان پیدا کنید که هرگاه که یک مشتری تصمیم می گیرد که اشتراک خود را لغو کند، علاوه بر گزینه لغو اشتراک، یک گزینه برای کاهش تناوب دریافت ایمیل یا دریافت نوع دیگری از ایمیل در اختیار وی قرار می دهید. این کار این پتانسیل را دارد که آن فرد را به عنوان یک مخاطب برای شما حفظ کند. از این طریق با گذشت زمان مخاطبان بیشتر و بیشتری را حفظ می کنید و اطمینان پیدا می کنید که مخاطبان شما اطلاعاتی را دریافت می کنند که واقعاً به آن علاقمند هستند.

 

  1. به جای کمیت، روی کیفیت تمرکز کنید

بازاریاب ها یک عادت بد دارند و آن تمرکز روی تعداد است. در دنیای بازاریابی ایمیلی، کیفیت حرف اول را می زند. کاربرانی که به شکل طبیعی به دست می آورید، نسبت به فهرست های خریداری شده یا کاربرانی که به اجبار به فهرست ایمیل خود اضافه کرده اید عملکرد بسیار موثرتری را از خود نشان می دهند. اطمینان پیدا کنید که وبسایت یا صفحه فرود سایت شما فرم ثبت نام واضح و مشخصی دارد. به علاوه، حتماً فرم ثبت اشتراک ایمیل مارکتینگ خود را در شبکه های اجتماعی نیز بگنجانید. حتی در صفحات خرید و پرداخت خود هم محلی را طراحی کنید تا مشتری بتواند ثبت نام کند یا به فهرست ایمیل شما بپیوندد.

 

  1. فهرست خود را تقسیم بندی کنید

احتمال بازکردن ایمیلی که به ما مربوط می شود و به مذاق مان خوش می آید نسبت به ایمیل های عمومی یا بی ربط به مراتب بیشتر است. به منظور ارسال محتوای مرتبط، بخش بندی فهرست ایمیل بر اساس علاقمندی یا پیشینه مشتریان ضروری است. این فرآیند را می توانید به محض ثبت نام مشتری در فهرست ایمیل مارکتینگ خود آغاز کنید؛ مشترکان فهرست بازاریابی ایمیلی خود را بر اساس خریدها، موقعیت جغرافیایی و علاقمندی هایشان تقسیم بندی کنید. از این طریق، مشترکان شما ایمیل هایی را دریافت می کنند که با خواسته هایشان هماهنگ است.

 

  1. از عناوین جذاب استفاده کنید

پیش از آنکه دکمه ارسال را بفشارید، از خودتان بپرسید: «اگه یه نفر این ایمیل رو برای من می فرستاد، آیا بازش می کردم؟» مخصوصاً اگر تلاش می کنید تا کسی را متقاعد کنید که از شما خرید کند، باید برای شرح موضوع ایمیل خود در بخش عنوان، خلاقیت به خرج بدهید. شما باید بدون آنکه زیاده روی کنید، توجه مشتری را به سمت خود جلب کنید. هنگامی که زیاده روی می کنید، ایمیل شما اسپم یا تلاش برای قالب کردن یک کالای بنجل به نظر می رسد. عباراتی مانند «اینجا کلیک کنید» یا «خریداری این محصول» بیش از آنکه توجه مشتری را جلب کنند، او را از شما می رانند. از عناوین منطقی و بی آلایش و در عین حال جذاب و تحریک آمیزی استفاده کنید که مشتری را به خواندن محتوای ایمیل شما علاقمند می کنند.

 

  1. به مخاطب نزدیک شوید

اگر بتوانید حس نزدیکی و صمیمیت را از طریق ایمیل خود انتقال بدهید، می توانید با دریافت کنندگان ایمیل های خود رابطه برقرار کنید. در نتیجه، مخاطب شما همانطور که ایمیل دوستان و اعضای خانواده خود را بازنشده باقی نمی گذارد، ایمیل شما را هم باز خواهد کرد. استفاده از نام دریافت کننده در ایمیل یکی از روشهای خوب برای ایجاد این احساس صمیمیت است. به عنوان مثال، به جای «محصول جدید شرکت گویا آی تی عرضه شد» بنویسید «مهدی، محصول جدید شرکت گویا آی تی عرضه شد». مهدی با دیدن این ایمیل در ضمیر ناخودآگاه خود احساس می کند که این محصول به نحوی مخصوص او عرضه شده است.

 

  1. روی زمان بندی تمرکز کنید

پس از آنکه محتوای موثر و مناسبی را تهیه کردید، قدم بعدی که باید بردارید، تعیین زمان مناسب برای ارسال ایمیل است. زمانهایی در طول هفته و در طی روز وجود دارند که کاربران در آن دوره های زمانی بیشتر ایمیل خود را چک می کنند. به عنوان مثال، بهترین زمان برای ارسال ایمیل در طول هفته در اواسط هفته است. به علاوه، احتمال بازشدن ایمیل ها در طول روز از شب بیشتر است.

روش هایی که در اینجا به آنها اشاره شد بخشی از موثرترین تکنیک هایی هستند که با تکیه بر آنها در کمپین های ایمیل مارکتینگ خود، می توانید نرخ بازشدن ایمیل هایی که ارسال می کنید را به حداکثر برسانید. آیا شما هم از این روش ها استفاده کرده اید؟ چه نتیجه ای کسب کرده اید؟ آیا روش خاصی برای خودتان دارید؟ لطفا ایده ها و دیدگاه های خود برای بهینه سازی نرخ بازشدن ایمیل های بازاریابی ایمیلی و همچنین نظرات تان درباره بخش آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی را با ما در میان بگذارید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *