آموزش بازاریابی ایمیلی: چگونه مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود را افزایش بدهیم

آموزش بازاریابی ایمیلی: چگونه مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ خود را افزایش بدهیم
  • 1396/6/2
  • مهدی پیوندی
  • 0

یکی از اولین چیزهایی که برای شروع بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ به آن نیاز دارید، فهرستی از مشترکان است. همانطور که در این مقاله از مجموعه مطالب آموزش بازاریابی ایمیلی ذکر شد، خرید فهرست ایمیل نمی تواند گزینه مطلوبی باشد. بنابراین باید کاربران را به صورت طبیعی نسبت به ثبت نام در فهرست خود ترغیب کنید. آنچه در ادامه می آید، ذکر برخی از موثرترین روشهای افزایش مشترکان فهرست بازاریابی ایمیلی است.

 

  1. استفاده از تبلیغات برای جذب ترافیک به صفحه فرود سایت

سریع ترین روش برای ایجاد و گسترش یک فهرست ایمیل مارکتینگ، هدایت ترافیک هدفمند و متناسب به یک صفحه فرود یا Landing page است. منظور از ترافیک هدفمند و متناسب یا باکیفیت، افرادی است که به احتمال زیاد به محصول یا خدمات شما علاقمند هستند.

باید توجه داشته باشید که هدایت ترافیک به صفحه اصلی فروشگاه آنلاین تنها و بهترین گزینه شما نیست. شما باید یک صفحه فرود مخصوص طراحی کنید که پیشنهادات خاص فروشگاه و یک فرم ثبت نام به شکل برجسته ای در آن نمایان باشند. یک صفحه فرود خوب، مرتب و عاری از موارد مزاحم است و روی درخواست از کاربر برای ثبت نام در ازای یک خبرنامه، آیتم دانلودی یا یک دوره رایگان و مواردی از این قبیل تمرکز می کند.

 

  1. ارائه کد تخفیف در ازای آدرس ایمیل

یکی از روش های رایج برای دریافت ایمیل مشترکان، استفاده از یک پنجره پاپ آپ (اخیراً از پاپ لایه ای استفاده می شود) است که پیشنهاد دریافت یک کد تخفیف در ازای ثبت نام را مطرح می کند. این روش برای ترغیب کاربرانی که از محصولات شما بازدید کرده اند یا مطالب وبلاگ تان را می خوانند بسیار موثر است. در عین حال، برخی از کاربران با وجود ثبت نام برای دریافت کد تخفیف، فوراً نسبت به خرید اقدام نمی کنند. به همین جهت باید رابطه خود با آنها را در طول زمان تقویت کنید.

 

  1. برگزاری مسابقه و رقابت در رسانه های اجتماعی

اهدای محصولات یا یک کارت هدیه به افرادی که در یک مسابقه یا رقابتی که در شبکه های اجتماعی برگزار می کنید شرکت می کنند، هم می تواند فهرست مشترکان ایمیل های بازاریابی شما را پر و پیمان کند و هم اینکه تعداد دنبال کنندگان شما در آن کانال ها را افزایش خواهد داد. حتماً برای محصولی که هدیه می دهید از یک تصویر جذاب و خارق العاده استفاده کنید تا توجه مخاطبان را جلب کند و قابلیت به اشتراک گذاری داشته باشد. اگر کارت هدیه اهدا می کنید، می توانید یک کولاژ از بهترین محصولات تان تهیه کنید و آن را در صفحه رقابت قرار دهید.

 

  1. قرار دادن یک کادر ثبت نام در فوتر یا نوار جانبی سایت

قراردادن همان کادر سنتی و قدیمی ثبت نام برای افرادی که با وجود اینکه گزینه های بالا در آنها انگیزه ایجاد نکرده باز هم به ثبت نام تمایل دارند هیچ ضرری را متوجه شما نخواهد کرد.

این مورد مخصوصاً هنگامی بیشتر موثر است که وبلاگی داشته باشید که به طور مرتب در آن آیتم های محتوایی باکیفیت منتشر می کنید، زیرا کاربران برای کسب اطلاع از انتشار محتوای جدید به اشتراک در خبرنامه ایمیلی شما تمایل خواهند داشت.


نظر شما چیست؟ شما از کدام روش استفاده خواهید کرد یا کدام روش برای شما موثرتر واقع شده است؟ لطفاً نظرات خود در رابطه با مباحث آموزش بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *