چرا ایمیل مارکتینگ جزو سرمایه های کسب و کارهای کوچک به شمار می رود؟

چرا ایمیل مارکتینگ جزو سرمایه های کسب و کارهای کوچک به شمار می رود؟
  • 1396/6/21
  • مهدی پیوندی
  • 0

از زمانی که اولین ایمیل در چهار و نیم دهه قبل ارسال شد، بازاریابی مسیر طولانی و پر پیچ و خمی را پشت سر گذاشته است. پیشرفت هایی مانند رسانه های اجتماعی و بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو باعث شده است که کسب و کارها برای دسترسی به مخاطب هدف خود هیچ کمبودی را احساس نکنند. پس چرا در عصر بازاریابی نوین هنوز هم ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از مولفه های اصلی بازاریابی کسب و کارها به شمار می رود؟

در یک نظرسنجی که توسط انجمن بازاریابی مستقیم (DMA) انجام شد، بیش از نیمی از بازاریاب ها با اشاره به بازگشت سرمایه فوق العاده بازاریابی ایمیلی اظهار داشتند که برای افزایش بودجه ایمیل مارکتینگ خود برنامه ریزی کرده اند.

ما در این مطلب از مجموعه مطالب آموزش ایمیل مارکتینگ به پاسخ به این سوال می پردازیم که چرا هنوز هم بازار این کانال بازاریابی باسابقه گرم است.

 

  1. ایمیل مارکتینگ، اطلاعات دقیق و عملیاتی ارائه می کند

یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک برنامه ایمیل مارکتینگ خوب و حساب شده، آمار دقیقی است که از کمپین خود کسب می کنید.

در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی -مانند بیلبوردهای تبلیغاتی یا تبلیغات تلویزیونی- شاخص های ایمیل مارکتینگ اطلاعات به مراتب بیشتری را در رابطه با موفقیت یا شکست کمپین های بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد.

پیگیری نرخ بازشدن و نرخ کلیک جزو استانداردهای همه برنامه های نظارت بر ایمیل مارکتینگ است، اما به آسانی می توانید از این اطلاعات پایه فراتر بروید و ببینید که مخاطبان شما چقدر برای خواندن ایمیل های شما وقت می گذارند و از چه دستگاه هایی برای چک کردن ایمیل استفاده می کنند. تجزیه و تحلیل اطلاعاتی از این قبیل به شما اطلاعات ارزشمندی می دهد که با کمک آن می توانید به بررسی نقاط ضعف و قوت کمپین های خود بپردازید.

 

  1. ایمیل مارکتینگ شما را مجبور می کند تا بازاریاب بهتری باشید

اساس و بنیاد یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق -حتی پیش از محتوا- فهرست مشترکان شما است. تعریف و بخش بندی مخاطبان و تصمیم گیری برای ارسال ایمیل به هر دسته از آنها، کسب و کارهای کوچک را مجبور می کند تا نگاه دقیق تر، متمرکزتر و علمی تری نسبت به جامعه هدف خود داشته باشند. این اندازه دقت در تحلیل برای سایر بخش های بازاریابی کسب و کارهای کوچک نیز سودمند واقع خواهد شد.

داشتن یک درک دقیق نسبت به مخاطبان و اینکه چه چیزی به آنها انگیزه می دهد، به منظور تعیین کلمات کلیدی مناسب برای سئو (SEO) و تبلیغات پرداخت در ازای کلیک (PPC)، استفاده از استراتژی ها و محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی، طراحی وبسایت با هدف بهینه سازی نرخ تبدیل و مواردی از این قبیل ضروری است.

 

  1. ایمیل مارکتینگ وقت شما را بیشتر آزاد می کند تا بتوانید به اداره کسب و کار خود بپردازید

اغلب چیزهای خوب وقت گیر هستند و برخی از بقیه بیشتر.

برای کسب و کارهای کوچکی که بدون در اختیار داشتن منابع لازم برای یک دپارتمان بازاریابی قوی و بزرگ فعالیت می کنند، تجزیه و تحلیل هزینه-سود همه کانال های بازاریابی همیشه باید مد نظر قرار بگیرد. همانطور که در سایر مقالات مرتبط با ایمیل مارکتینگ بارها و بارها ذکر کرده ایم، هزینه و وقتی که برای راه اندازی کمپین های ایمیل مارکتینگ صرف می شود نسبت به سایر کانال های بازاریابی بازده بیشتری دارد. به علاوه، با استفاده از نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ و سیستم های اتوماسیون یا خودکارسازی، می توانید زمان لازم برای رسیدگی به امور مختلف بازاریابی ایمیلی، از طراحی قالب و آمارگیری گرفته تا تست و ارسال را به حداقل برسانید و روی اداره کسب و کار خود تمرکز کنید.

 

  1. ایمیل مارکتینگ درآمد شما را تضمین می کند

نکته مهم در بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک این است که همه چیز به بازگشت سرمایه ختم می شود و البته، هرچه سریع تر، بهتر.

در واقع، ریال به ریال هزینه ای که برای بازاریابی صرف می کنید اهمیت دارد و به همین دلیل است که کسب و کارهای کوچک به ایمیل مارکتینگ روی می آورند.

ایمیل مارکتینگ مقرون به صرفه ترین کانال بازاریابی است. بر اساس ادعای DMA، بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ در ازای هر دلاری که صرف می شود، چیزی نزدیک به ۴۴ دلار است. اگرچه باید تا حدی به این آمار با دیده بدبینی نگریست، اما نمی توان قدرت ایمیل مارکتینگ در ارائه بازده خارق العاده را نادیده گرفت.

ایمیل مارکتینگ میوه هایی از درخت را هدف قرار می دهد که در دسترس هستند (فهرست مخاطبان شما) تا بتوانید مشتریان قبلی را دوباره فعال کنید، مشتریان جدید را به قسمت های انتهایی قیف فروش هدایت کنید یا اینکه درصدد بیش فروشی یا فروش جانبی به مشتریان فعلی برآیید.

هنگامی که ایمیل مارکتینگ را به ترکیب بازاریابی و به رابطه های کنونی خود اضافه می کنید، با یک روش غیرتهاجمی در پیشخوان ذهن مخاطبان خود ماندگار می شوید.

این واقعیت که ایمیل مارکتینگ همچنان نقش برجسته ای در بازاریابی کسب و کارهای کوچک برعهده دارد اتفاقی نیست. ایمیل به عنوان یکی از موثرترین روشها برای رشد کسب و کارهای کوچک همچنان بازگشت سرمایه سریع و اطلاعاتی که کسب و کارهای کوچک برای رشد بیشتر به آن نیاز دارند را فراهم می کند.

به نظر شما ایمیل مارکتینگ چه مزایای دیگری می تواند برای کسب و کارهای کوچک داشته باشد؟ لطفاً نظرات و ایده های خود در رابطه با مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ گویا آی تی را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *