۳ روش برای افزایش طول عمر باتری iPhone 8 و iPhone 8 Plus

۳ روش برای افزایش طول عمر باتری iPhone 8 و iPhone 8 Plus
  • 1396/6/27
  • زهرا معبودی
  • 0

طول عمر باتری های گوشی های هوشمند همیشه یک دغدغه بزرگ برای کاربران محسوب می شود. این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که یک بار حداقل یک بار در شرایط اضطراری قرار گرفته باشید و نیاز به شارژ بودن گوشی خود داشته باشید اما افسوس که طول عمر کم باتری، شما را نگران می کند.

بسیاری از افراد برای برخورداری از طول عمر بالای باتری به خرید جدیدترین گوشی ها روی می آورند چرا که اعتقاد دارند با روی کار امدن هر گوشی جدید باتری نیز خوش ظرفیت تر خواهد شد.

اگر به هوای این ایده بخواهید به سراغ گوشی های آیفون جدید بروید توصیه من به شما این است که این اشتباه را انجام ندهید چرا که در گوشی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، به نسبت دیوایس های قدیمی تر، به میزان ۱۳۹ و ۲۲۹ میلی امپر کاهش ظرفیت ذکر شده است.

improve-battery-life-your-iphone-8-8-plus

پس لازم می شود که به شما راه کار هایی بدهیم که به طول عمر طولانی تر باتری کمک کند. گویا آی تی این بار ۳ راهکار در نظر گرفته که در زیر آورده شده است:

True Tone را غیر فعال کنید

اگر جزییات تبلت مشهور آی پد پروی اپل را بررسی کرده باشید می دانید که از نمایشگر True Tone بهره مند است. True Tone به دیوایس این امکان را می دهد که به تناسب قرار گرفتن در محیط ها، تطابق هایی ایجاد کند تا رنگ ها و آنچه که باید نمایش داده شود طبیعی تر جلوه کند.

گوشی های آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس و آیفون X نیز از این قابلیت پشتیبانی می کنند. اما از آن جا که این قابلیت برای فعال شدن نیاز به شناسایی موقعیت است، عمر باتری را حسابی کاهش می دهد. بنابراین اگر شارژ باتری برای تان اهمیت بیشتری دارد، بهتر است که این ویژگی را غیر فعال کنید.

True Tone

به جهت غیرفعال سازی این گزینه، به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و  Display & Brightness را انتخاب کنید. در این بخش گزینه True Tone را مشاهده می کنید که می توانید آن را غیر فعال کنید.

اگر می خواهید هنوز بیشتر از این عمر باتری خود را بهبود ببخشید می توانید Auto-Brightness را برای نمایشگر خود غیرفعال کنید.

فیلم برداری با کیفیت پایین تر اما طول عمر باتری بیشتر را تجربه کنید

همانطور که می دانید کیفیت برتر روز ویدیو این روزها ۴K است که در گوشی های جدید اپل این قابلیت تا ۶۰ فریم ارتقا پیدا کرده است. هر چند شما با این وضعیت می توانید فیلم های فوق العاده با کیفیتی بگیرید اما فراموش نکنید که میزان فریم های بالاتر و کیفیت بالاتر به کاهش باتری می انجامد. شما می توانید پیش از اینکه فیلم برداری را شروع کنید میزان کیفیت لازم و مورد قبول را انتخاب کنید و ویدیوها را به گونه ای ضبط کنید که کمتر از باتری خورده شود.

در ابتدای کار شما می توانید چند حالت برای ویدیو ها انتخاب کنید که به شرح زیر است:

  • ۷۲۰p HD at 30 fps
  • ۱۰۸۰p HD at 30 fps
  • ۱۰۸۰p HD at 60 fps
  • ۴K at 24 fps
  • ۴K at 30 fps
  • ۴K at 60 fps

این ویژگی های قابل تنظیم را پس از ورود به تنظیمات و مراجعه به منوی دوربین یا CAMERA و Record Video  می توانید در دسترس داشته باشید.

اگر گزینه اول را انتخاب کنید حداکثر میزان صرفه جویی در مصرف باتری را خواهید داشت اما کیفیت چنان که باید راضی کننده نیست. گزینه دوم از نظر گویا آی تی بهترین انتخاب است چرا که هم در مصرف باتری صرفه جویی کرده و هم فیلم خوش کیفیتی در اختیارتان قرار می دهد.

شارژ سریع را تست کنید

شارژ سریع قابلیتی است که اپل بدان می بالد و طبق ادعاهای این شرکت، شما می توانید تنها در ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد از ظرفیت گوشی را کاملا پر کنید. این قابلیت برای زمانی که ضروری است بدون آمادگی قبلی بیرون بروید و فراموش کرده اید گوشی تان را به شارژ بزنید مورد استفاده قرار دهید.

در این باره دیدگاه ها و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را در سوشال مدیا به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *