سه راه برای استفاده از گوگل ریدر به عنوان یک بایگانی آنلاین

  • 1388/12/25
  • سید روح الله یزدان خواه
  • 0

filing_cabinet

مثل بسیاری از شما من نیز طی چند سال اخیر از گوگل ریدر برای مشترک شدنِ خوراک وبلاگها و سایتها استفاده کرده ام. به جای اینکه برای خواندن مطالب مورد علاقه ام مجبور باشم به هر وبلاگ جداگانه سربزنم، می توانم کلیه مطالب دلخواهم را یکجا بخوانم، به اشتراک بگذارم، برچسب بگذارم یا مطالب دلخواهم را دستچین کنم. این کار از هدر دادن وقت ارزشمند من جلوگیری می کند.
گوگل ریدر نه تنها یکی از بهترین خبرخوانهای اینترنت است، بلکه می تواند به عنوان یک بایگانی مطمئن برای خوراک مطالبی که می خواهید نگه دارید و احتمالاً در آینده به آنها دسترسی داشته باشید، عمل کند. هر سایت یا وبلاگی که خروجی RSS داشته باشد می تواند در گوگل ریدر ذخیرسازی و بایگانی شود تا در صورت بسته شدن آن سایت یا وبلاگ باز هم در دسترس باشد.

اما چطور بدانیم که سایت یا وبلاگ خروجی RSS  دارد؟ کافی است در سایت مذکور دنبال آیکون RSS بگردید. آیکونهای کوچک نارنجی رنگ RSS اینقدر همه جای اینترنت ریخته که گاهی متوجه حضورشان نمی شویم. بسیار خوب، از حالا به آنها دقت کنید!

توییتهایتان را بایگانی کنید

twitter_search

من از گوگل ریدر برای ذخیره سازی و بایگانی توییتهایم استفاده می کنم. اگر از این خسته شده اید که برای دیدن توییتی در سالهای گذشته در توییتر دنبال آن بگردید، کافی است که خوراک توییترتان را وارد گوگل ریدر کنید و آنگاه از آنجا که اطلاعات توسط گوگل ذخیره سازی می شود به آسانی در پی توییت مورد نظرتان بگردید.

شما می توانید مثل همان روشی که برای سایر خواندنیهایتان در گوگل ریدر استفاده می کنید، توییتهایتان را سازماندهی، اشتراک گذاری یا برچسب گذاری نمایید. مثلاً شاید شما اخیراً با یک مشتری در توییتر مکالمه کرده باشید و بخواهید شرح این مکالمات را ذخیره نمایید. ساده است، کافی است که این مکالمات را مثلاً با برچسب «معامله» برچسب گذاری نمایید تا بعدها براحتی با همین برچسب آنها را بیابید

شما همچنین می توانید جستجو راجع به مطلب خاصی در توییتر را نیز با قراردادن خوراک آن جستجو در گوگل ریدر ذخیره سازی نمایید و بدین ترتیب ماهها بعد که به مضمون آن جستجو (پیرامون موضوع مورد نظر) نیاز داشته باشید، به سادگی در دسترس شما خواهد بود.

خوراک RSS وبلاگتان را ذخیره سازی نمایید

blog-rss

از آنجایی که بیشتر مطالبی که افراد در گوگل ریدر می خوانند مطالب وبلاگهاست تعجبی ندارد که یکی از کارکردهای آن بایگانی مطالب وبلاگ خودتان باشد. از آنجایی که شما همیشه مجبورید یک پشتیبان از وبلاگتان تهیه کنید، گوگل ریدر می تواند به عنوان پشتیبانی برای پشتیبان شما عمل کند. شما با این کار قادر خواهید بود به محتوای هر کدام از پستهای وبلاگتان در صورت بروز مشکل برای وبلاگ دسترسی داشته باشید.

علاوه بر مطالب وبلاگ، شما می توانید از خوراک RSS کامنتهای مخاطبین وبلاگ هم یک پشتیبان مطمئن در گوگل ریدر داشته باشید و هم از همه ويژگیهای ذکر شده در قبل استفاده نمایید.

بایگانی فهرست کارهای در دست اقدام

tadalist

در گذشته من تعداد زیادی از نرم افزارهای رایگان تهیه فهرست «کارهای در دست اقدام» را امتحان کرده ام و اخیراً متوجه شده ام که نرم افزار  ” Ta-Da List” (این نرم افزار هم رایگان است) به من اجازه می دهد برای مشتریان هم زمان بندی کارها داشته باشم و هم آنها را اولویت بندی کنم. این نرم افزار یک خروجی Rss نیز به دست می دهد که هر گاه یک کار تازه برای انجام اضافه می شود و یا انجام یک کار تکمیل می گردد در این خروجی ثبت می شود. با وارد کردن این خوراک به گوگل ریدر قادر می شوم کلیه کارهایی را که تا کنون انجام داده ام بررسی یا در میان آنها کاری خاص را جستجو نمایم.

اگر سایتی دارای خروجی Rss است آن را به گوگل ریدر اضافه کنید

reader

گوگل ریدر رایگان است و به احتمال قریب به یقین در آینده نیز رایگان خواهد ماند. به علاوه محدودیتی برای افزودن خوراکهای تازه به آن نیز وجود ندارد. برای استفاده از مزایای آن هر خوراکی را که می خواهید بررسی یا جستجو نمایید به گوگل ریدر اضافه نمایید. این نرم افزار کارکردهایی بسیار بیش از خواندن وبلاگها دارد.

در ضمن اخیراً این امکان نیز به گوگل ریدر اضافه شده که حتی برای سایتهایی که خروجی Rss ندارند هم خودش خروجی Rss بسازد.

منبع:

makeuseof.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *