معرفي 5 نرم‌افزار برای محدود کردن ویروس‌ها و بدافزارها

  • 1389/1/4
  • ITTeach
  • 0

درست است … قبول می کنم …بالاخره ویروس گرفتم
خوب اوایل تقریبا فکر می کردم آیکون “Your Computer is Not Protected” ( کامپیوتر شما محافظت نشده است ) که در نوار ابزار کامپیوتر نمایش داده می شود فقط یک علامت است که نشان می دهد آنتی ویروسم درست کار می کند .با دابل کلیک روی آن حفاظتی مصنوعی ایجاد می شد و ناراحت کننده تر از آن اینکه , هربار که روی آن کلیک می کردم هیچ وقت از شر آن راحت نمی شدم .
بارها و بار ها کامپیوترم با پیام ” exe ایمن نیست ” مورد حمله قرار می گرفت . فرقی نمی کرد که از چه برنامه ای برای ورود به اینترنت استفاده می کردم , در هر صورت کارهایم به سختی انجام می شدند تا اینکه همه چیز قطع می شد . این بود که کم کم ترس من در مورد ایمنی و قدرت حساب های اطلاعاتی ام شروع شد .
مشخص است که من با یک Malware یا بدافزار مواجه شده بودم ولی بعد از کلی کنکاش در مورد روش های حذفشان ( که بسیاری در نهایت با ناکامی مواجه شدند ) بالاخره توانستم دسته ای از اطلاعات در مورد حذف برنامه ها , محدود کردن بد افزار ها و انواع آنتی ویروس ها بدست آورم که شاید به درد شما هم بخورند .
همانطور که می دانید نصب یک اسکنر – آنتی ویروس معمولی خیلی سریع و راحت است ولی شما هم ممکن است مثل من یادتان برود که مراحل مختلف اسکن کردن را برای کامپیوترتان انجام دهید یا بدتر از آن اینکه ممکن است سیستمتان تسلیم بدافزار ها شود.
در اینصورت وقت آنست که آستین هایتان را بالا بزنید و کامپیوترتان را از وجود هر مزاحمی پاک کنید .

ComboFix

با یکی از بهترین ها شروع می کنیم…ComboFix یک نرم افزار فوق العاده قوی برای مبارزه با هجوم جاسوس ها و بدافزار ها است که می تواند آنها را به Bit های دیجیتالی تبدیل کند . یک ضرب المثل است که می گوید : مراقب بمب مخفی در انبار مهماتتان باشید.
همانطور که گفتم این نرم افزار فوق العاده قوی در عین حال که می تواند در یک حمله ی کوبنده همه ی مشکلاتتان را حل کند ولی اگر اقدامات احتیاطی آن را انجام ندهید ممکن است به سیستم شما هم آسیب برساند .
اول از همه مطمئن شوید که یک نسخه ی به روز از نرم افزار را در اختیار دارید یا اینکه از این فروم ها استفاده کنید تا ببینید آیا افراد دیگر از آن راضی هستند یا نه . به علت قدرتی که ComboFix دارد , می تواند تغییرات غیر منتظره ای را در کامپیوترتان ایجاد کند .البته این مطلب به این معنا نیست که این نرم افزار کامپیوترتان را به یک آشغال تبدیل می کند بلکه این اتفاق یک اثر جانبی از بین بردن بدافزارها است .
درست قدم بردارید و از فروم‌های ذکر شدهم برای حل مشکلاتتان استفاده کنید .

از اینجا دانلودش کنید

سیستم نجات بخشAvira

گاهی اوقات یک ویروس , خود را داخل سیستمتان به نحوی مخفی می کند که اصلا امکان جدا کردن و حذف آن وجود ندارد . شاید این امر به علت وجود کپی های قابل اجرا از ویروس باشد در اینصورت مجبورید برای ادامه ی کارتان این برنامه ها را اجرا کنید , عمل Safe Boot روی کامپیوترکاربرد چندانی ندارد چون باعث کم شدن قدرت تنظیمات می شود .
و اکنون سیستم نجات Avira وارد می شود . این برنامه را روی یک سی دی برزید و در مکانی مطمئن قرار دهید . دفعه ی بعد که سیستمتان به مرحله ای بحرانی رسید , سی دی را در درایو کامپیوتر قرار دهید و مستقیما آنتی ویروس را در محیط لینوکس بوت کنید . این آنتی ویروس به شما امکان می دهد تا یکی از 3 راه نجات بخش زیر را برای سیستمتان اجرا کنید .
– نجات اطلاعاتتان : سیستمتان را همانطور که هست تعمیر می کند
– انجام عملیلات Nuke برای هارد کامپیوترتان
– یک اسکن دقیق در اطلاعاتتان
اگر هیچدام از این 3 راه به دردتان نخورد می توانید هارد کامپیوترتان را در آورید و در باغچه ی منزلتان پرت کنید و مقداری اب روی آن بریزید.

دانلود از اینجا

RootRepeal


ساده بگویم Rootkit ها مثل تازیانه هایی روی سیستم سالم و در حال کار شما هستند . برای دفاع از سیستمتان در برابر این ابزار های دیجیتالی قدرتمند , به طور متعادلی به انعطاف و قدرت برای تشخیص ومحدود کردن مشکل احتیاج دارید . نرم افزار ذکر شده چنین امکانی را برای شما به وجود می آورد ولی به شما هشدار می دهم که یک کلیک ساده پایان کار نیست .RootRepeal یک نرم افزار پیچیده است که شما را وادار می کند که در مورد موارد مشکوکی که کامپیوترتان را تهدید می کنند فکر کنید . مواردی که ممکن است مخفی باشند , قفل شده باشند یا اینکه فایل هایی مصنوعی باشند .
RootRepeal مثل سایر نرم افزار های امنیتی می تواند عملکرد هایی از سیستمتان را که در دام افتاده تشخیص بدهد . این برنامه فقط اسکن می کند و تعمیر انجام نمی دهد .
حرف اصلی این نرم افزار این است : ” قبل از اینکه با دشمنت مبارزه کنی آن را بشناس ”
این نرم افزار را می توانید از اینجا دانلود کنید

Erunt

اگر رجیستریتان به خاطر بد افزار ها یا سایر چیز ها خراب شده است معمولا هیچ راهی برای شما وجو ندارد مگر اینکه از یک برند , یک فرمت و یا یک راه اندازی دوباره شروع کنید و همچنین چند ساعت هم برای برگرداندن سیستمتان به حالت اولیه صرف کنید .
Erunt با قابلیت هایی که دارد می تواند بارهای زیادی را از دوشتان بردارد . یکی از این قابلیت ها داشتن ابزارهایی برای بازگردانی رجیستری است . این نرم افزار می تواند رجیستری شما را به نحوی درست برگرداند یا اینکه اگر خیلی نگرانید می تواند به صورت اتوماتیک رجیستری شما را با هر بار بوت سیستم برگرداند .
همچنین اگر این کار ها برای شما مناسب نباشند ( چون رجیستری خرابتان از شما پشتیبانی می کند ) Erunt می تواند چراغ هدایتی بین شما و کارهای ناخوشایندی مثل ساخت دوباره ی یک سیستم باشد .
می توانید از اینجا دانلود کنید!

Returnil

یکی از مطمئن تر ین راه ها برای جلوگیری از آلوده شدن سیستمتان اینست که به جز خودتان به هیچکس دیگری اجازه ی اعمال تغییر را ندهید.
این امر از 3 راه مقدور است :
-قفل کردن در اتاقتان
– گذاشتن پسورد روی کامپیوترتان
– یا اینکه به وسیله ی Returnil کل سیستمتان را در یک محیط مجازی بریزید ولی این راه مثل VMware Clone نیست . در واقع این نرم افزار باعث قفل شدن سیستم اجرایی اولیه تان می شود( زمانی که فعال می شود )
اگر خودتان بخواهید , تغییرات OS که توسط Returnil انجام می شود می تواند باعث ایجاد ایجاد یک درایو مجازی یا سیستم بدون دیسک شود . از طرفی , هر تغییری هم که روی سیستم انجام شود با Restart محدود می شود .
خلاصه ی کلا م اینکه بخش ایمنی سیستم System Safe Mode این نرم افزار فقط به یک Restart کامپیوتر احتیاج دارد . اگر در حال برگزاری یک جشن هستید یا به هر نحو دیگری افرادی می خواهند و می توانند از کامپیوترتان استفاده کنند یا اینکه به خاطر شغلتان هر هفته یک خروار از نرمافزار های همگانی را نصب می کنید Returnil بهترین راه برای حفظ سیستمتان است .
از اینجا دانلود کنید.

منبع: maximumpc

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *