افزودن تم‌های حرفه‌ای به وبلاگ Tumblr شما

  • 1389/6/16
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

آیا می خواهید به وبلاگ Tumblr خود جلوه ای متمایز با یک تم زیبا بدهید؟ پس بگذارید در این نوشته ببینیم چگونه می توان یک تم فوق العاده برای وبلاگ Tumblr خود خریداری کرده و در عرض تنها چند ثانیه آن را در وبلاگ خود اعمال کنیم.

Tumblr شامل صدها تم زیباست و طیف گسترده ای از آنها به رایگان در دسترس کاربران این سایت میزبان وبلاگ هستند. با این حال برخی از بهترین تم ها که دارای ویژگی جلوه ظاهری شیک و زیبا و چشم نواز هستند ، در بخش تم های ممتاز (Premium Themes) در دسترس  قرار گرفته اند. بعضی از تم های فوق العاده حتی می توانند با جلوه های پویا نمایی(animations) و جلوه های انتقال گرافیکی زیبا، وبلاگ شما به نمونه کارهای گرافیکی بی نظیر یا سایت عکاسی ، تمام و کمال مبدل سازند. در اینجا خواهیم آموخت چگونه می توان یک تم ممتاز Tumblr خریداری کرده و  وبلاگ خود را با کمی تلاش و با چند کلیک بسیار زیبا و چشم نواز نمود.

جستجو برای یافتن یک تم زیبا برای وبلاگ!

Tumblr  دارای تعداد زیادی از تم های فوق العاده زیباست. شما می توانید پیش نمایش آنها را به طور مستقیم از باغ تم (Theme Garden) (لینک انتهای مقاله) مشاهده کنید. حتی اگر شما هنوز یک وبلاگ Tumblr  هم نساخته اید این کار را بکنید شاید خوشتان آمد یا ایده ای برای طراحی وبلاگ به شیوه مشابه از آن ها گرفتید!

همچنین ، شما می توانید به طور مستقیم از طریق صفحه سفارشی سازی Tumblr خود  در میان تم های ممتاز جستجو کنید.به این منظور به حساب کاربریTumblr  خود وارد شده و به داشبورد رفته ، و بر روی لینک سفارشی سازی (Customize)در سمت راست و زیر نام وبلاگ خود کلیک کنید.

به برگه تم (Theme) رفته تا تم های در دسترس رایگان و پولی را مشاهده کنید. توجه کنید که تم های ممتاز پیش از بقیه فهرست شده اند ، و تم های استاندارد رایگان در پایین  فهرست آورده  شده اند.

همانطور که ملاحظه می کنید طیف گسترده ای از تم های فوق العاده در دسترس وجود دارند ، و بسیاری از آنها می تواند ویژگی های منحصر به فردی به وبلاگ Tumblr شما اضافه  کنند. فرقی نمی کند که  شما دنبال پوسته ای زیبا و دوست داشتنی برای وبلاگ خود هستید ،یا دنبال تم  طراحی شده برای عکس  ها و تصاویر، حرفه چاپ ، یا فقط چیزی منحصر به فرد باشید، زیرا به احتمال زیاد چیزی که منطبق بر نیاز  وبلاگ شما باشد را پیدا خواهید کرد. تم های سفارشی پولی در حال حاضر از محدوده 9  دلار تا 49  دلار  قیمت دارند، و در هر محدوده قیمتی هم انتخاب گسترده ای  برای کاربر از میان تم ها وجود دارد.

هنگامی که شما تمی را پیدا کردید که از آن خوشتان آمد، روی آن کلیک کنید تا پیش نمایشی از آن را در پنجره اصلی سفارشی سازی مشاهده کنید. قیمت این تم نیز مستقیم زیر آن به اطلاع شما می رسد.

اطمینان حاصل کنید که به خوبی تمام جزئیات تم  را در پیش نمایش قبل از خرید ورانداز کنید. مطالب و پست های نمایش داده شده در یک تم آنهایی هستند که به طور پیش فرض و به عنوان نمونه نوشته شده اند ، اما عنوان (header) و شرح وبلاگ آنهایی خواهند بود که به طور منحصر به فرد برای وبلاگ شما در خواهند آمد. شما حتی می توانید با مراجعه به تب جلوه های ظاهری (Appearance) قبل از خردی یک تم مشاهده کنید چه گزینه های اساسی  برای تغییرات ظاهری هر تم در اختیار شما می گذارد.

با این حال، شما قبل از خرید یک پوسته نمی توانید HTML  آن را سفارشی کنید. نگران نباشید ؛ پس از خریداری یک پوسته ، می توانید HTML  آن را به هر صورت که مایلید سفارشی  سازی کرده و تغییر دهید.

خریداری یک تم

هنگامی که شما به جمع بندی نهایی از  تمی که می خواهید استفاده کنید رسیدید ، کافیست روی آن تم در تب تم ها کلیک کرده تا انتخاب شود و سپس  دکمه خرید تم  (Purchase Theme) در قسمت بالا سمت راست را انتخاب کنید .

صفحه سفارشی سازی وبلاگ شما به مدت کوتاهی  تیره خواهد شد و پنجره برای ورود اطلاعات کارت اعتباری شما ظاهر می شود. در بالا سمت راست پنجره بار دیگر قیمت تم مانند تمبری به شما یاداوری می گردد. اطلاعات ضروری برای پرداخت را وارد کنید، یا اگر ترجیح می دهید از طریق PayPal پرداخت را انجام دهید روی لینک Use PayPal  در پایین پنجره  کلیک کنید. هنگامی که شما اطلاعات را وارد کردید روی Next کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

در مرحله بعدشما 4 رقم آخر کارت اعتباری را مشاهده می کنید (در اسکرین شات زیر به عمد مخفی شده است) اگر صحیح است  که روی Confirm کلیک کنید تا خرید با این کارت انجام شود یا در صورتی که کارت اشتباه است با کلیک بر روی لینک تغییر کارت (change card) در پایین اطلاعات را تصحیح کنید.

Tumblr چند لحظه زمان می خواهد تا روند پرداخت را انجام دهد.

پس از انجام این مرحله با موفقیت ، شما داشبورد سفارشی سازی را دوباره، به صورت عادی با دکمه های استاندارد مشاهده می کنید. روی دکمه Save + Close  کلیک کنید تا تم فوق العاده جدید خریداری شده به وبلاگ شما اعمال گردد.

حال، وبلاگ خود را در برگه و یا پنجره جدیدی در مرورگر رایانه خود باز کنید تا  تم جدید  وبلاگ خود را ملاحظه کنید!

سفارشی سازی تم خریداری شده

هر چه قدر هم که پوسته خریداری شده زیبا و با تنظیمات پیش فرض مناسب روی وبلاگ قرار گرفته باشد، باز هم ممکن است بخواهید کمی در جلوه های ظاهری و عملکردی آن کمی دستکاری و تنظیم کنید. خبر خوب این است ، که می توانید تم خریداری شده خود را درست مانند تم رایگان استاندارد خود سفارشی کنید. البته بسته به تمی که خریداری کرده اید ممکن است گزینه های بیشتر یا کمتری برای تنظیم در برگه Appearance ،  موجود باشد.

اگر دوست دارید در کدهای HTML دستکاری کنید، آزادید که درست مانند تم های رایگان پیشین خود در این تم که حرفه ای تر است هم هر دستکاری انجام دهید. فقط کافیست بر روی دکمه ویرایش کدهای HTML (Edit HTML)در پایین برگه تم کلیک  کرده و آنچه مد نظرتان است را اعمال کنید. در همین جا بهتر است برخی از مقالات مرتبط باTumblr ما که حاوی راهنمایی هایی در مورد چگونگی اضافه کردن نظرات Disqus ، گوگل آنالیز ، Adsense ، و  دیگر HTML های سفارشی می باشد  را بررسی و مطالعه کنید.

یا هرگاه از این تم خسته شدید به راحتی می توانید با تم های رایگان یا   تم های حرفه ای پولی درست با تکرار مراحل بالا وبلاگ تان را تغییر  چهره دهید. برای تم های موجود در داشبورد کافیست روی  تم کلیک کنید تا آن  را به شکل پیش نمایش مشاهده کرد و با کلیک روی Save  در گوشه بالا سمت چپ  آن را اعمال خواهید نمود.

تم حرفه ای خریداری شده شما برای همیشه در این حساب کاربری وبلاگ باقی می ماند، حتی اگر پوسته  خود را بعدا تغییر دهید. شما باید بتوانید به راحتی آن را بیابید ، زیرا دوباره در بخش Premium Themes مانند قبل ظاهر می شود ولی  این بار دیگر قیمت آن به شما نشان داده نخواهد شد. حال اگر خواستید به یک تم قبلا خریداری شده برگردید با انتخاب آن در این قسمت  دوباره روی وبلاگ شما اعمال خواهد شد.

توجه داشته باشید که از تم پولی فقط می توانید در وبلاگی استفاده کنید که از طریق آن تم را خریداری کرده اید. اگر شما در همین حساب چند وبلاگ دیگر هم دارید، شما لازم است برای هر وبلاگ پوسته را جداگانه خریداری کنید و این در صورتی است که نیاز به آن تم در دیگر وبلاگ های خود داشته باشید. اگرچه ، همانطوری که در بالا ذکر شد ، می توانید هر تم خریداری شده را  برای همیشه برای همان  حساب وبلاگ نگه داری و در دفعات بعد استفاده کنید ، بنابراین نیازی نیست که در صورت تغییر تم خریداری شده به یک تم رایگان یا خریداری شده دیگر نگران از دست دادن تم خریداری شده قبلی باشید.

نتیجه

تم های ممتاز و حرفه ای Tumblr به شما زمینه انتخاب گسترده ای از طراحی های بدیع داده  و به شما امکان می دهند وبلاگ خود را شخصی تر و منحصر به فرد تر از سایرین کنید.هر روز بسیاری از بهترین تم های رایگان در هزاران وبلاگ در سراسر وب استفاده می شود ، اما یک تم ویژه هر چند پولی می تواند به وبلاگ شما طراحی منحصر به فرد و زیبایی بسیار بیشتری بخشیده و در آمار بازدید کنندگان هم موثر باشد. به علاوه ، بسیاری از تم های حرفه ای دارای ویژگی های بیشتر هستند که می تواند به ایجاد  نوع جدیدی از وبلاگ ها در سایت Tumblr به شما کمک کند، مانند وبلاگ اختصاصی یک شرکت یا سایت های اخبار مرتبط با یک نمایشگاه یا کنفرانس خاص. چه طور است پس از این حرف ها کمی هم عمل کنیم و نگاهی به گالری  تم ها انداخته ، و ببینیم ، آیا تمی هست که بتواند وبلاگ ما را هر چه بیشتر شگفت انگیز است مفید تر از قبل کند یا خیر!

یا اگر هم متوجه شدید تم های موجود در گالری تم Tumblr  مناسب حال و هوای وبلاگ شما نیست ، نا امید نشوید! چرا که بسیاری تم های دیگر از دیگر طراحان وجود دارند  که به صورت آنلاین در دسترس شما قرار دارند.آنها را هم بررسی کنید!

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *